زمان : 19 Dey 1389 - 02:13
شناسه : 29095
بازدید : 3498
صفایی:  درجوامعی که مشکل اشتغال دارند طولانی شدن تحصیل یک سیاست است صفایی: درجوامعی که مشکل اشتغال دارند طولانی شدن تحصیل یک سیاست است
صفایی:

درجوامعی که مشکل اشتغال دارند طولانی شدن تحصیل یک سیاست است


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره طرح موضوع کاهش زمان تحصیل دوره کارشناسی گفت: در برخی جوامع که مشکل اشتغال دارند طولانی شدن دوره تحصیل یک سیاست است تا افراد جامعه را به تحصیل مشغول کنند.



"طیبه صفایی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت گفت: زمان دوران تحصیل در جوامع مختلف و در رشته های مختلف با توجه به ضرورت های مختلف و نیاز مخاطبان رشته های تحصیلی انعطاف پذیر است.


نماینده مردم تهران ،ری ،شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه نیازی نیست که برای برخی از رشته ها تحصیلی مقطع کارشناسی در نظر گرفته شود گفت: از طرفی باید دید اگر دوران تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی کاهش یابد آیا پس از اتمام دوره تحصیل دانشجو، او وارد جامعه شده و می تواند شغلی متناسب با رشته تحصیل خود و مورد نیاز جامعه به دست آورد؟


وی افزود : در برخی جوامع که مشکل اشتغال دارند طولانی شدن دوره تحصیل یک سیاست است تا افراد جامعه را به تحصیل مشغول کنند.


صفایی تصریح کرد: طی یک کار کارشناسی باید بررسی شود با چه هدفی دوران مقطع کارشناسی 4 سال در نظر گرفته شده است و با چه هدفی می خواهند این دوران را کاهش دهند.


وی خاطر نشان کرد: آنچه مهم است و باید به آن توجه شود ترسیم هدفی برای فارغ التحصیلان پس از اتمام دوران تحصیل است.


صفایی با بیان اینکه بازنگری در محتوای دروس دانشگاهی امری ضروریست که مدت ها در دست بررسی است گفت: دروسی که دانشجو در بسیاری از رشته های دانشگاهی می خواند کارایی برای او ندارد به ویژه در دروس تخصصی نیازمند واحدهای درسی عملی و کارگاهی هستیم.


وی اظهار داشت: اگر این موارد در نظر گرفته شود ممکن است طی یک کار کارشناسی به این نتیجه برسیم که نیازی به 4 سال تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی وجود ندارد و یا نتیجه ای بر عکس این مساله حاصل شود.