زمان : 19 Dey 1389 - 02:12
شناسه : 29094
بازدید : 3299
دلایل نمایندگان برای تاسیس وزارتخانه ورزش و جوانان دلایل نمایندگان برای تاسیس وزارتخانه ورزش و جوانان
یادداشتی از نصرالله کمالیان

دلایل نمایندگان برای تاسیس وزارتخانه ورزش و جوانان

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی دلایل نمایندگان برای تاسیس وزارتخانه ورزش و جوانان را تشریح کرد.


نصرالله کمالیان در این یادداشت که هفته نامه ارمغان آن را منتشر کرد نوشت: اصولا سیستم پاسخگویی یکی از ارکان مهمی است که ما انتظار داریم در تمامی دستگاه‌ها جایگاه ویژه داشته باشد.


در مجلس هشتم کیفیت پاسخگویی به نمایندگان به‌خصوص درباره تربیت بدنی و مسائل جوانان بسیار ضعیف بوده است یعنی ما به عنوان نمایندگان مردم اصلاً جلسه‌ای با مسئولان ورزشی نمی توانستیم داشته باشیم تا مسئولان ورزشی نسبت به کاستی‌ها و یا فعالیت‌هایی که در سراسر کشور انجام می‌دهند به مجلس توضیحی ارائه کنند.


همانطور که می‌دانید تعداد رسانه‌های ورزشی هم در کشور زیاد است و عدم پاسخگویی مسئولان ورزش کشور نسبت به پرسش‌های مطرح شده برای نمایندگان یک مسئله تولید کرد در واقع عدم پاسخگویی سیستم مدیریتی ورزش کشور سبب شد تا نمایندگان درباره تاسیس وزارتخانه ورزش و جوانان تصمیم گیری کنند.


این تصمیم با پشتیبانی و حمایت قاطع نمایندگان هم در صحن علنی روبرو شد که این خود نشانگر نارضایتی اکثریت نمایندگان از کارکرد برخی دستگاه‌‌های مسئول در کشور است.


اما سؤال جوانان در ارتباط با این تصمیم مجلس این بود که «آیا با انجام این کار ورزش ما گام‌های رو به جلو برخواهد داشت؟» این برمی‌گردد به این‌که نحوه انتخاب وزیر به چه صورتی خواهد بود. ما به هر حال باید تلاش کنیم که نظر جوانان کشور به ویژه در این مساله مد نظر قرار دهیم و خب به هر حال نسل جوان کشور ما انتظار دارد تا انجام هر نوع تغییر و تحولی را از طریق آثار مثبتی که می‌تواند بر آینده مملکت داشته باشد بررسی کند. به هر حال جوانان ما به نتایج تصمیمات نمایندگان چشم خواهند دوخت و همین ماجرا مسئولیت نمایندگان را سنگین‌تر می‌کند.


در سیستم کنونی حاکم بر ورزش کشور ما با چند مشکل روبه‌رو هستیم؛ نخست سیستم پاسخگویی کارکرد چندانی ندارد و عملاً اجرا نمی‌شود دوم نصب و عزل‌ها در سازمان‌ها به سرعت انجام می‌شود و ما هرگز نمی‌دانیم که برکنار کردن مدیر پیشین به چه دلیل انجام شده و انتصاب نفر بعدی بر اساس کدام سابقه کاری انجام می‌شود. یکی می‌رود و یکی می‌آید در حالی‌که افکار عمومی نسبت به این رفت و آمد قانع نشده است.