زمان : 19 Dey 1389 - 02:09
شناسه : 29092
بازدید : 3598
مصباحی‌مقدم با اشاره به طرح استانی‌شدن انتخابات:  استانی‌شدن عامل انتخاب افراد کارآمدتر می‌شود مصباحی‌مقدم با اشاره به طرح استانی‌شدن انتخابات: استانی‌شدن عامل انتخاب افراد کارآمدتر می‌شود
مصباحی‌مقدم با اشاره به طرح استانی‌شدن انتخابات:

استانی‌شدن عامل انتخاب افراد کارآمدتر می‌شود


یزدفردا "سرویس خبر مجلس:غلامرضا مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه استانی شدن انتخابات مجلس زمینه را برای انتخاب افراد شایسته‌تر و کارآمدتر فراهم خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: با این وجود با استانی شدن انتخابات خللی در پیگیری آن وظایفی که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه انجام می‌دادند ایجاد خواهد شد و اگر این فعالیت‌ها در حوزه اجرا و توسط مجریان و نهادهای اجرایی دنبال شود طبعا استغنا و بی نیازی حاصل خواهد شد.


"غلامرضا مصباحی مقدم" نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار خانه ملت با تاکید بر اهمیت استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: مهمترین مزیت این طرح آن است که کسانی در انتخابات استانی برگزیده می شوند که از شهرت فراتر از شهرستان برخوردارند.


وی افزود: این نوع از انتخابات زمینه‌ای را فراهم می کند که افراد پخته‌تر، شایسته‌تر، شاخص‌تر و با کارآمدی بالاتر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند، که نمونه این گونه از انتخابات را می توان در انتخابات شهر تهران مشاهده کرد که معمولا افرادی با شهرت و سابقه بیشتر برگزیده می شوند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به معایب این طرح نیز اشاره کرد و گفت: از آنجا که با استانی شدن انتخابات، حوزه انتخابیه وسیع‌تر از یک شهرستان خواهد شد امکان ارتباط مستقیم نماینده با مجموعه مردم حوزه انتخابیه کاهش یافته و این مساله می تواند موجب نارضایتی مردم شود.


رییس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی همچنین در خصوص افزایش اختیارات شوراها به موازات استانی شدن انتخابات مجلس نیز اظهار داشت: قلمرو فعالیت‌ شورای شهر خدمات شهری است اما حوزه فعالیت نمایندگان بسیار فراتر و مهمتر از خدمات شهری است بنابراین این راهکار برای مرتفع کردن خلل‌ها و نقایص این طرح راهکار مناسبی نخواهد بود.


مصباحی مقدم تصریح کرد:مطمئنا با استانی شدن انتخابات خللی در پیگیری آن وظایفی که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه انجام می دادند ایجاد خواهد شد اما اگر این فعالیت‌ها در حوزه اجرا و توسط مجریان و نهادهای اجرایی دنبال شود طبعا استغنا و بی نیازی حاصل خواهد شد.