زمان : 19 Dey 1389 - 02:02
شناسه : 29088
بازدید : 2787
دولت آمریکا از یک نماینده ایسلندی درخواست کرد  اعلام جزئیات همکاری با سایت ویکی لیکس دولت آمریکا از یک نماینده ایسلندی درخواست کرد اعلام جزئیات همکاری با سایت ویکی لیکس
دولت آمریکا از یک نماینده ایسلندی درخواست کرد

اعلام جزئیات همکاری با سایت ویکی لیکس


یزدفردا :سرویس خبر"پارلمان:یک نماینده ایسلندی ادعا کرد، دولت آمریکا از وی درخواست کرده است تا جزئیات همکاری خود با سایت وکی لیکس را اعلام کند.


به گزارش پایگاه خبری المحیط لندن، یک نماینده ایسلندی ادعا کرد مقامات آمریکایی از او خواسته اند تا آنها را از اطلاعات خصوصی خود در شبکه اجتماعی تویتر باخبر سازد.


مقامات آمریکایی از این نماینده ایسلندی خواستند این اطلاعات را که با استفاده از آنها به "جولیان اسانگ" موسس سایت ویکی لیکس در منتشر کردن یک فیلم ویدیویی در مورد جنگ عراق کمک کرده است اعلام کند و آنها را به دادگاهی علیه اسانگ ارائه کند.


"بیرجیتا جونتودیر" نماینده پارلمان ایسلند که در گذشته با سایت ویکی لیکس همکاری می کرده است، افزود: وزارت دادگستری آمریکا از من درخواست کرد تا تمام نوشته های منتشر شده خودم را در تویتر از نوامبر 2009 تا کنون در اختیار آنها بگذارم.


وی اضافه کرد: شاید دولت آمریکا از اینکه من عضو پارلمان ایسلند هستم و از مصونیت پارلمانی برخوردارم، اطلاعی ندارد که چنین درخواستی از من کرده است.


وی در ادامه گفت: برای بررسی این درخواست دولت آمریکا با وزیر دادگستری ایسلند گفتگو می کنم.


نماینده پارلمان ایسلند اعلام کرد در تولید یک فیلم ویدیوئی که در آن یک هواپیمای آمریکایی، شهروندان عراقی را در سال 2008 مورد هدف قرار می دهد، به سایت ویکی لیکس کمک کرده است.


دولت آمریکا هنوز در مورد ادعاهای این نماینده ایسلندی اظهار نظر نکرده است.


سایت ویکی لیکس، سایتی است که مدتی است به انتشار اسناد محرمانه ای در مورد دولت های مختلف اقدام کرده است.