زمان : 19 Dey 1389 - 00:14
شناسه : 29068
بازدید : 4365
حافظي مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبرداد: پیش بینی سبد ویژه120 هزارتومانی شب عید بازنشستگان حافظي مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبرداد: پیش بینی سبد ویژه120 هزارتومانی شب عید بازنشستگان
حافظي مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبرداد:
پیش بینی سبد ویژه120 هزارتومانی شب عید بازنشستگان


یزدفردا "سرویس خبر:حافظی گفت:تا پایان امسال بخشی از خدمات صندوق تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد که یکی از این خدمات پرداخت حق بیمه هر ماه از سوی کارفرمایان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پیش بینی «سبد ویژه شب عید بازنشستگان» حاوی اقلام خوراکی و غذایی به ارزش 120 هزار تومان خبر داد.

به گزارش یزدفردا  به نقل ازایسنا ، رحمت الله حافظی ،مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ، بدون اشاره به زمان و نحوه توزیع این سبد، افزود: 75 میلیارد تومان اعتبار این امر از سوی صندوق تامین اجتماعی و 75 میلیارد تومان دیگر آن در صورت توافق نهایی، از سوی وزارت بازرگانی تامین می‌شود.


با پرداخت کامل مطالبات داروخانه‌ها جو آرامی برقرار شده است

وی در ادامه ضمن تشریح کارنامه عملکرد صندوق تامین اجتماعی از زمان تصدی‌گری وی در سمت مدیر عاملی این صندوق یادآور شد: طی این مدت کلیه مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی و داروخانه‌ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد تومان پرداخت شد که بخشی از این مطالبات مربوط به معوقات سه ماهه پایانی سال گذشته بود.

وی ادامه داد: وجود معوقات و بدهی به داروخانه‌ها سبب شده بود که برخی از داروخانه‌ها به سمت تحویل دارو در ازای دریافت وجه نقد و سوق دادن مراجعان به شعب بیمه حرکت کنند که با پرداخت کامل مطالبات جو آرامی برقرار شده است.

حافظی در ادامه با اشاره به اینکه گردش مالی تامین اجتماعی در بخش درمان غیرمستقیم ماهانه 190 میلیارد تومان است، عنوان کرد: پرداخت روز آمد مطالبات مطابق با قانون بودجه 89 انجام شده است، به گونه‌ای که 60 درصد اسناد مالی تحویل شده به صندوق ظرف مدت 2 هفته و مابقی حداکثر با گذشت سه ماه تسویه می‌شود.

وی درباره بیمارستان‌هایی که هنوز به جرگه دریافت مطالبات خود به صورت روزآمد نپیوسته‌اند، توضیح داد: این بیمارستان‌ها به دلیل تاخیر در تحویل اسناد و مدارک مالی دچار چنین وضعیتی هستند و درخواست تامین اجتماعی این است که نسبت به تحویل اسناد مالی خود در زمان مناسب اقدام کنند.


بدنبال پیگیری سفرهای استانی به صورت یک هفته در میان هستیم

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی سفرهای استانی برای بررسی مشکلات تامین اجتماعی در مناطق مختلف کشور نیز تشریح کرد: این سفرها با اعزام تیم‌های کارشناسی به استان و تهیه لیست مشکلات و نیز اعزام تیمی متشکل از معاونان صندوق تامین اجتماعی انجام می‌شود.

وی از دیدار مستقیم پرسنل هر استان بدون حضور مدیران استانی با مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیز خبر داد و اضافه کرد: در این سفرها جلسات هم اندیشی با کانون‌های بازنشستگان و شوراهای اسلامی کار و استانداران، نمایندگان ولی فقیه و امام جمعه هر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سفر به دو استان خراسان رضوی و خوزستان انجام شده است، اعلام کرد: به دنبال پیگیری سفرهای استانی به صورت یک هفته در میان هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: تیم کارشناسی ویژه‌ای شش ماه پس از هر سفر استانی برای پیگیری مصوبات و گزارش نتایج عملکرد مدیران استانی به هر استان اعزام می‌شوند.


پرداخت غیرحضوری حق بیمه از سوی کارفرمایان تا پایان امسال

وی در ادامه با تاکید بر اینکه «فناوری اطلاعات» یکی از مشکلات مبنایی و زیرساختی در تامین اجتماعی است، از تغییر مدیریت این حوزه در صندوق خبر داد و اظهار کرد: تا پایان امسال بخشی از خدمات صندوق تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد که یکی از این خدمات پرداخت حق بیمه هر ماه از سوی کارفرمایان است.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در ادامه از تدوین برنامه استراتژیک این صندوق در چهار حوزه معاونت درمان، معاونت فنی و درآمد، اقتصادی و مدیریت منابع نیز خبر داد و گفت که این امر نیز در دست تدوین است.


پرداخت حقوق همسان سازی بازنشستگان سال آینده نیز کماکان ادامه دارد

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های پرسنل صندوق تامین اجتماعی افزایش حقوق آنهاست، به افزایش نیافتن حقوق این افراد در سال 88 تاکنون اشاره و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های انجام شده، سال آینده حقوق پرسنل تامین اجتماعی افزایش یابد.

به گفته وی به طور معمول حقوق پرسنل تامین اجتماعی سالانه حدود 20 درصد افزایش می‌یافته است.

حافظی در ادامه با اشاره به دریافت نکردن یک هزار و 500 میلیارد تومان از سهام اجرای سیاست همسان سازی حقوق بازشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: کمیته وصول مطالبات برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با وجود تامین نشدن سهام ویژه این همسان سازی در سال 89، این موضوع به صورت مستمر ادامه یافت و پرداختی بازنشستگان از این بابت در سال جاری قطع نشد.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی تاکید کرد: به بازنشستگان اطمینان می‌دهم که پرداخت حقوق همسان سازی آنها هرگز با مشکل مواجه نشود و سال آینده نیز کماکان ادامه یابد.

اسناد مراکز ملکی تامین اجتماعی همانند مراکز غیر ملکی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد


ارائه پیشنهاد تاسیس موسسه‌ پژوهشی کوچک و چابک

حافظی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در حوزه درمان مستقیم پیش از این برخی از اسناد دارای خطا بوده و بر این اساس هزینه‌های بسیاری را بر صندوق تامین اجتماعی تحمیل می‌کرده است، اظهار کرد: با تغییر معاون درمان صندوق مقرر شده است که اسناد مراکز ملکی تامین اجتماعی همانند مراکز غیر ملکی نیز مورد رسیدگی قرار بگیرد و پس از اصلاح خطاها نسبت به پرداخت آن اقدام شود، بنابراین نگرانی از این بابت در آینده وجود نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت تعطیلی موسسه پژوهشی ذیل صندوق تامین اجتماعی اظهار کرد: بنا به دلایلی مدیریت وقت تصمیم به تعطیلی این موسسه گرفت، این در حالیست که هم اکنون نیاز به موسسه‌ای برای پاسخگو بودن به نیازهای آموزشی و پژوهشی صندوق بیش از پیش احساس می‌شود.

وی از پیشنهاد تاسیس موسسه‌ای کوچک و چابک که چنین خدماتی را به صندوق تامین اجتماعی ارائه کند خبر داد و اضافه کرد: این موضوع در دستور کار هیات مدیره صندوق قرار دارد.

برای دریافت «فرانشیز» بدنبال آماده سازی افکار عمومی هستیم


دریافت نکردن فرانشیز منجر به تحمیل هزینه‌های غیر ضروری به سیستم می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره دریافت «فرانشیز» از بیمارانی که به مراکز ملکی تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند نیز توضیح داد: صندوق تامین اجتماعی می‌تواند نسبت به دریافت فرانشیز اقدام کند، چرا که معتقدیم این موضوع می‌تواند منجر به نزدیک شدن به عدالت شود.

حافظی با بیان اینکه فرانشیز دریافتی از مراکز ملکی معادل 50 درصد فرانشیزی است که بیمه شده‌ها در بیمارستان‌های دولتی می‌پردازند، عنوان کرد: از آنجا که 20 درصد جامعه تحت پوشش از مراکز ملکی تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و 80 درصد مابقی از مراکز غیرملکی طرف قرارداد خدمت می‌گیرند، بنابراین اعمال فرانشیز می‌تواند نزدیک شدن به عدالت را منجر شود.

وی با اشاره به وجود مواردی مانند مراجعه 200 باره فردی به یک پلی کلینیک در طول یکسال، اظهار کرد: بررسی MRI بیمارستان میلاد که بارمالی معادل 4/2 میلیارد تومانی در سال گذشته به تامین اجتماعی تحمیل کرده است، نشان می‌دهد که 80 درصد مواردی که توسط دستگاه تصویر برداری شده، متعلق به کمر بوده که 80 درصد آن نرمال بوده است.

وی تاکید کرد: چنین مواردی نشان می‌دهد که دریافت نکردن فرانشیز منجر به تحمیل هزینه‌های غیر ضروری به سیستم می‌شود.

حافظی با بیان اینکه مطرح کردن این موارد با برخی نمایندگان کانون‌های بازنشستگی موجب شده است تا آنها نیز نسبت به ضرورت دریافت فرانشیز از مراکز ملکی آگاه شوند، خاطر نشان کرد: در عین حال صندوق تامین اجتماعی هنوز به دنبال آماده سازی افکار عمومی است تا نسبت به دریافت فرانشیز که به صلاح بیمه شدگان است، اقدام کند.


آیین نامه اجرایی الزام رایگان‌ بودن خدمات در مراکز ملکی اصلاح و الزام آن حذف شده است

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با بیان اینکه در مورد زمان نهایی این امر هنوز به جمع بندی نرسیده‌ام، خاطر نشان کرد: دریافت فرانشیز از مراکز ملکی غیر قانونی نیست، چرا که در قانون بیمه همگانی به صراحت به این موضوع پرداخته شده و در ذیل آن ذکر شده است که قوانین مغایر لغو می‌شود.

حافظی افزود: همچنین آیین نامه اجرایی الزام رایگان‌ بودن خدمات در مراکز ملکی نیز اصلاح و الزام آن حذف شده است.


تعیین سخت و زیان آور بودن مشاغل بر عهده تامین اجتماعی نیست

وی درباره مشمول نبودن دبیران، سردبیران، گزارشگران و عکاسان خبری در زمره مشاغل سخت و زیان آور نیز تاکید کرد: تعیین این موضوع که کدام یک از مشاغل سخت و زیان اور هستند، بر عهده تامین اجتماعی نیست و ما تنها مصوباتی را اجرا می‌کنیم که به ما ابلاغ می‌شود.


بیمارستان میلاد تبدیل به درمانگاهی بزرگ شده است

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر "بیمارستان میلاد تهران" روزانه چهار هزار و 500 تا پنج هزار نفر مراجع کننده دارد، عنوان کرد: چنین وضعیتی مناسب یک بیمارستان تخصصی نیست و بیمارستان میلاد تبدیل به یک درمانگاه بزرگ شده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش پلی کلینیک‌های تخصصی به عنوان محل مراجعات اولیه بیماران هستیم، عنوان کرد: با توجه به سراسری شدن طرح پزشک خانواده در آینده‌ای نزدیک توسعه پلی کلینیک‌ها امری ضروری است.


میزان عیدی پرداختی به بازنشستگان ابلاغی نشده است

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی درباره عیدی بازنشسته‌ها نیز تاکید کرد: عیدی بازنشسته‌ها نیازمند مصوبه دولت است و هنوز در این باره چیزی به ما ابلاغ نشده است.

وی در ادامه با اعلام پیش بینی ساختار تشکیلاتی جدیدی برای صندوق تامین اجتماعی اعلام کرد: با ارائه بخشی از خدمات به صورت غیرحضوری تا حدی نیاز به افزایش پرسنل را برطرف خواهیم کرد.

حافظی درباره به کارگیری نیروهای تامین اجتماعی به صورت «دورکاری» نیز تاکید کرد: دور کاری فرصت خوبی است که بتوان از آن به شکل بهینه استفاده کرد، اما این موضوع منوط به اتمام پیاده سازی ساختار جدید خواهد بود.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی گفت: سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها از محل منابع حاصل از اجرای این قانون اعتباری برای پوشش بیمه اجتماعی اصناف کم درآمدی همچون لنج داران، صیادان، خبرنگاران، زنبورداران و نیز رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری بار و مسافر، پیش بینی کرده است.

وی اعتبار ویژه بیمه اجتماعی رانندگان در سه ماهه پایانی امسال را 300 میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: از این رقم 50 میلیارد تومان تا کنون در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفته است.

وی جمعیت رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر درون و برون شهری را بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر عنوان و اضافه کرد: 5/13 درصد حق بیمه 27 درصدی این افراد از سوی دولت و مابقی از سوی بیمه شده تامین می شود.

لیست اصناف کم درآمد باید از سوی نهادهای مربوطه همانند وزارتخانه‌های بازرگانی، جهاد کشاورزی و ارشاد معرفی شوند


بدهی کارفرمایان با اختیار مدیران استانی تا 36 ماه تقسیط می‌شود

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی تاکید کرد: لیست اصناف کم درآمد باید از سوی نهادهای مربوطه همانند وزارتخانه‌های بازرگانی، جهاد کشاورزی و ارشاد به منظور پوشش بیمه اجتماعی معرفی شوند.

وی درباره معلولان و مددجویانی که اشتغال به کار می‌یابند نیز توضیح داد: 10 بیست و هفتم حق بیمه این افراد را که جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر را شامل می‌شود، دولت تامین می‌کند.

حافظی در ادامه درباره کمک به کارفرمایان برای پرداخت بدهی‌ خود به صندوق تامین اجتماعی این طور توضیح داد: علاوه بر امکان تقسیط بدهی این افراد تا حداکثر 36 ماه با اختیار مدیران استان‌ها، مدیرعامل تامین اجتماعی نیز می‌تواند در صورت ضرورت به اختیار خود پرداخت بدهی کارفرمایان را تا 60 ماه تقسیط کند.

ارائه لایحه‌ای دو فوریتی برای کمک به بخشودگی جرایم کارفرمایانی که به دنبال تسویه بدهی خود تا پایان سال جاری هستند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طلب تامین اجتماعی از کارفرمایان بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد تومان است، عنوان کرد: علاوه بر تقسیط با همکاری استانها، به دنبال ارائه لایحه‌ای دو فوریتی برای کمک به کارفرمایانی که به دنبال تسویه بدهی خود تا پایان سال جاری هستند، نیز هستیم.

به گفته وی در صورت تصویب این لایحه پس از ارائه به مجلس این کار فرمایان می‌توانند از بخشودگی جرایم برخوردار شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه به طور میانگین با 20 درصد افزایش وصول مطالبات در سال جاری مواجه بوده‌ایم، عنوان کرد: رشد افزایش وصول مطالبات در دو ماه گذشته به 26 درصد نیز رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره اپراتور سوم نیز توضیح داد: به دنبال رایزنی‌ با اپراتورهای دیگر برای استفاده از آنتن‌های این اپراتورها هستیم که در صورت توافق در این زمینه این موضوع به نفع تامین اجتماعی خواهد بود و هزینه اجرای این پروژه را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه زمان بهره‌برداری از پروژه در قرارداد خردادماه ذکر شده است، پیش بینی کرد که بهره برداری از اپراتور سوم با دو ماه تاخیر انجام شود.