زمان : 18 Dey 1389 - 01:10
شناسه : 29032
بازدید : 3547
وزير آموزش و پرورش: تمام بدهی‌ها تا پایان آذرماه سال جاری به حق‌التدریسی‌ها پرداخت شده است و اضافه کارها نیز دی‌ماه پرداخت می‌شود وزير آموزش و پرورش: تمام بدهی‌ها تا پایان آذرماه سال جاری به حق‌التدریسی‌ها پرداخت شده است و اضافه کارها نیز دی‌ماه پرداخت می‌شود
وزير آموزش و پرورش:
تمام بدهی‌ها تا پایان آذرماه سال جاری به حق‌التدریسی‌ها پرداخت شده است و اضافه کارها نیز دی‌ماه پرداخت می‌شود

یزدفردا "سرویس خبر:پایگاه دولت:وزیر آموزش و پرورش ادعاهایی که درباره عدم پرداخت طولانی مدت حقوق حق التدریسی ها مطرح می شود را صحیح ندانست و اظهار داشت: تمام بدهی‌ها تا پایان آذرماه سال جاری به حق‌التدریسی‌ها پرداخت شده است و اضافه کارها نیز دی‌ماه پرداخت می‌شود

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی و پژوهشگاه مطالعات معلم؛ محققان، پژوهشگران و صاحب نظران زیادی مشغول بررسی و تدوین کتاب‌های درسی هستند و از طرفی هم برنامه درسی ملی در حال تصویب است تا کتاب هاى درسى متناسب با نیازهاى دانش آموزان ارائه شود.

وزیر آموزش و پرورش  ضمن اشاره به اهتمام بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش برای به روز رسانی کتب درسی اظهار داشت: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی، محققان، پژوهشگران و صاحب نظران زیادی مشغول بررسی و تدوین کتاب‌های درسی هستند. در پژوهشگاه مطالعات معلم هم، 300 مورد کاربردی پژوهش بروی کتب درسی در دستور کار است. از طرفی هم برنامه درسی ملی در حال تصویب است تا کتب درسی بازبینی و یک بار دیگر نقشه راه کتب درسی تدوین شود.

وی خاطر نشان کرد: البته برخی از کتاب‌های درسی هر ساله منطبق با نیازهای روز دانش‌آموزان دستخوش تغییراتی می شوند. بنابراین این کار در آموزش و پرورش با توجه ویژه در حال دنبال شدن است. البته تحقیق بروی کتاب‌های درسی پایان پذیر نیست و هیچ گاه نمی توانیم این را بگوییم که به تمام اهداف دست پیدا کرده‌ایم.

حاجی بابایی تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش را یکی از اقدامات مهمی دانست که می تواند مسئولان نظام آموزشی کشور را به سمت و سوی ایجاد تفکر، اندیشه، نوآوری و خلاقیت در کتب درسی هدایت کند.


اساس کار بر مبنای تقویت آموزش ضمن خدمت و ارتقای سطح دانش معلمان است

وزیر آموزش و پرورش همچنین ارتقای سطح معلومات و دانش معلمان را یکی از برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: ارتقای سطح آموزشی های ضمن خدمت معلمان مسئله بسیار مهمی است که باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: اساس کار ما بر مبنای تقویت آموزش ضمن خدمت و ارتقای سطح دانش معلمان در زمینه های گوناگون درسی و روش‌های تدریس است. خوشبختانه در طول چند سال اخیر اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است و به سمتی حرکت می کنیم که مراکز تربیت معلم، آموزش ضمن خدمت فرهنگیان را نیز تحت پوشش فعالیت های خود قرار دهند.


تمام بدهی‌ها تا پایان آذرماه سال جاری به حق‌التدریسی‌ها پرداخت شده است

وزیر آموزش و پرورش ادعاهایی که درباره عدم پرداخت طولانی مدت حقوق حق التدریسی ها مطرح می شود را صحیح ندانست و اظهار داشت: تمام بدهی‌ها تا پایان آذرماه سال جاری به حق‌التدریسی‌ها پرداخت شده است و اضافه کارها نیز دی‌ماه پرداخت می‌شود. اما این ادعا نیازمند بررسی است تا مشخص شود آیا چنین موردی وجود دارد. ثانیاً تعداد حق‌التدریسی‌ها چندان زیاد نیست که حقوق آنها پرداخت نشده باشد.

حاجی بابایی تصریح کرد: این مورد قابل بررسی است، اگر در شهری مشکلی وجود داشته باشد، به طور یقین بررسی خواهیم کرد. معمولاً در طی یک سال گذشته بدهی طولانی مدت به فرهنگیان نداشته‌ایم و همه به موقع پرداخت شده است. گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که در یک منطقه‌ای مشکلی به دلیل نقص پرونده‌ای وجود داشته باشد که به آن دلیل پرداخت‌ها با تاخیر مواجه شده است.

وی تاکید کرد: من علاقه‌مندم که این موارد پیگیری شود. بیان ادعاهایی اینچنینی نیازمند ارائه مستندات است. اگر در شهری یا منطقه ای موردی وجود دارد که معلم حق التدریسی حقوق خود را دریافت نکرده است، موارد را به ما گزارش دهند، به طوری یقین پیگیری خواهیم کرد اما این موضوع فرا گیر نیست و شاید به تعداد کمی محدود شود و نباید در این باره به بزرگ نمایی پرداخت.