زمان : 18 Dey 1389 - 01:03
شناسه : 29030
بازدید : 5187
معاون توسعه مديريت وسرمايه انساني رئيس‌جمهورابلاغ کرد؛ اولویت دورکاری با زنان دارای فرزند خردسال یا معلول معاون توسعه مديريت وسرمايه انساني رئيس‌جمهورابلاغ کرد؛ اولویت دورکاری با زنان دارای فرزند خردسال یا معلول
معاون توسعه مديريت وسرمايه انساني رئيس‌جمهورابلاغ کرد؛
اولویت دورکاری با زنان دارای فرزند خردسال یا معلول


یزدفردا "با ابلاغ معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، اولویت استفاده از دورکاری با زنان کارمند خصوصا مادرانی است که فرزند خردسال یا معلول دارند و خود یا اعضای خانواده آنان با بیماری‌های خاص مواجه می‌باشند.


اولویت استفاده از دورکاری با زنان کارمند خصوصا مادرانی است که فرزند خردسال یا معلول دارند و خود یا اعضای خانواده آنان با بیماری‌های خاص مواجه می‌باشند.


به گزارش یزدفردا به نقل از  اطلاع‌رسانی دولت، لطف الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد: بر اساس مفاد ماده 4 آیین‌نامه دورکاری (کار در خانه) موضوع مصوبه مورخه 7/4/1389 وزرای عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، در طرح دورکاری کارمندان دولت با توجه به ضرورت ملاحظه اقتضائات، حق تقدم و اولویت استفاده از این طرح با زنان کارمند خصوصا مادرانی است که فرزند خردسال یا معلول دارند و خود یا اعضای خانواده آنان با بیماری‌های خاص مواجه می‌باشند.


گفتنی است کارگروه اجرایی طرح دورکاری به منظور برنامه ریزی، هدایت و نظارت بر امور دورکاری دستگاه اجرایی، مرکب از معاون ثابت دستگاه اجرایی به عنوان رئیس ، نماینده وزیر یا رئیس دستگاه اجرایی ، مدیر واحد و برنامه دستگاه اجرایی (یا عناوین مشابه) به عنوان دبیر ،مدیر واحد انفورماتیک دستگاه اجرایی (یا عناوین مشابه) ،مدیر واحد پشتیبانی دستگاه اجرایی (یا عناوین مشابه) و مدیر واحد متولی فعالیت مورد نظر برای انجام از طریق دورکاری (حسب مورد) تشکیل می شود.


بر این اساس وظایف و اختیارات کارگروه فوق مواردی چون تأیید صلاحیت کارمندان متقاضی دورکاری ،تعیین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای انجام دورکاری ، تعیین ساز و کارهای لازم برای امنیت اطلاعات مورد استفاده در فرآیند دورکاری ، تعیین دوره‌های زمانی برای فعالیت‌های دورکاری هر کارمند ، نظارت بر اجرای فرآیند دورکاری در دستگاه اجرایی و تهیه گزارش‌های مدیریتی نهایی فعالیت‌های انجام شده از طریق دورکاری را شامل می شود.


بر اساس ماده4 این آیین نامه، پس از تعیین فعالیت‌های قابل انجام از طریق طرح دورکاری و اعلام آن به کارمندان، انجام آن با درخواست کارمند و موافقت دستگاه یا پیشنهاد دستگاه و موافقت کارمند صورت می‌پذیرد.


بر این اساس ،در صورت وجود چند کارمند واجد شرایط متقاضی دورکاری، افراد معلول و زنان باردار یا دارای فرزندکمتر از شش سال از اولویت برخوردار خواهند بود.


این بخشنامه 11 دی ماه 1389 به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.