زمان : 09 Dey 1389 - 23:29
شناسه : 28771
بازدید : 4190
استاندار یزد در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان: 9 دی ؛ روز بصیرت و اطاعت کامل امت از ولایت فقیه استاندار یزد در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان: 9 دی ؛ روز بصیرت و اطاعت کامل امت از ولایت فقیه
استاندار یزد در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان:
9 دی ؛ روز بصیرت و اطاعت کامل امت از ولایت فقیه

یزدفردا "سرویس خبر"روابط عمومی:استاندار یزد گفت: روز نهم دیماه؛ روز بصیرت ومعرفت و روز اطاعت کامل امت از ولایت فقیه بود.

 محمد رضا فلاح زاده " روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان ، که در دانشگاه یزد برگزار شد،گرامیداشت سالگرد حماسه به یاد ماندنی ملت قهرمان ایران در روز نهم دیماه را مطلع سخنان خود قرار داد و اظهار داشت: در روز 9 دی، ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی، با آرمانهای بلند امام امت (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)تجدید میثاق کردند.

وی در بخش دوم سخنان خود، به تبیین جایگاه پژوهش در توسعه پایدار و همه جانبه پرداخت و افزود: امنیت و توسعه دانش، دو رکن اصلی پیشرفت هر کشور است.

استاندار یزد با اشاره به جانفشانی رزمندگان در دوران 8 سال دفاع مقدس در پاسداری از نظام و انقلاب ، خاطرنشان ساخت: کاری که رزمندگان سپاه اسلام در جبهه ها انجام دادند، این بود که امنیت را برقرار کنند.

فلاح زاده در خصوص رکن دوم پیشرفت هر کشور یعنی توسعه علم و دانش ، تصریح کرد: توسعه علم در گرو تولید علم و نوآوری در این زمینه است و این مهم جز از طریق تفکر، تحقیق و پژوهش محقق نمی شود.

وی گفت: دشمن با عقیده مسلمان و پیشرفت آنان مشکل دارد به همین دلیل، همواره مبارزه با عقائد و جلوگیری از پیشرفت مسلمانان را در دستور کار خود قرار داده است.

عالی ترین مقام اجرائی استان، همچنین اثرات سازنده علم و تکنولوژی در زندگی بشر را برشمرد و ادامه داد: البته گسترش تکنولوژی مشکلاتی هم به بار آورده که استرسهای کاذب و آلایندگی در محیط زیست ، از آن جمله است.

فلاح زاده ساخت و خرید و فروش تسلیحات کوچک و بزرگ را که بازاری برای کسب درآمدهای هنگفت برخی از کشورها است، به عنوان نمونه ای از سوء استفاده از تکنولوژی عنوان کرد و اظهار داشت: دنیای استکبار با سوء استفاده از علم و تکنولوژی ، پیشرفته ترین تسلیحات را برای قتل عام بشر می سازد و به فروش می رساند.

این مقام مسئول ، گریزی به پیشرفتهای غرور آفرین و مداوم کشورمان در سالهای اخیر زد و تصریح کرد: این همه پیشرفت در ایران اسلامی، مرهون تلاش پژوهشگران و اساتید در آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، وجود مفاخر بزرگ علمی ، آثار برجای مانده از بزرگان دینی و علمی در یزد، وجود مراکز صنعتی در یزد ، وجود مراکز آموزشی و پژوهشی و وجود استعدادهای برتر را از فرصتهای پژوهش در یزد برشمرد.

فلاح زاده بر ضرورت تدوین سند توسعه پژوهش استان یزد تاکید کرد.

در این مراسم از پژوهشگران برتر استان یزد، تجلیل شد.

یزدفردا