زمان : 09 Dey 1389 - 23:17
شناسه : 28768
بازدید : 4212
بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان یزد به مناسبت حماسه نهم دی بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان یزد به مناسبت حماسه نهم دی

بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان یزد به مناسبت حماسه نهم دی

بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان یزد

به مناسبت حماسه نهم دی

یزدفردا :سرویس خبر"دانشگاه پیام نور:نهم دي حماسه اي بود كه فقط آيندگان خواهند توانست درباره عظمت و بزرگي آن صحبت كنند و بنويسند. جوش و خروش ملت ايران در اين روز سيلي محكمي به استكبار جهاني و فتنه گران بود. اگر اين روز پاياني بر فتنه سال 88 اعلام شد دليل آن حضور آگاهانه و با بصيرت ملت غيور ايران بود .

نهم دي روزي است كه ملت ايران يكبار ديگر هويت عاشورايي خود را نشان داد و درست سه روز پس از حوادث تلخ فتنه گران در روز عاشوراي حسيني، به عمق فتنه پي بردند و كار آن را يكسره كردند. آري فرهنگ عاشورا ريشه فرهنگ و هويت ملي ايرانيان است بگونه اي كه نه تنها شور حسيني عنصر اصلي فرهنگي ايراني است بلكه اين شور با شعور همراه است.

به عبارت ديگر عاشورا در فرهنگ ايراني هم عامل انگيزش است و هم عامل انديشه اي. به اين معني كه نهضت عاشورا فرقان حق از باطل است كه بارها ملت ايران در مواقع مختلف از آن استفاده نموده كه نمونه اخير آن حماسه نهم دي است.

بنابراين با توجه به اهميت و عظمت اين روز وظيفه همگان بويژه فرهيختگان جامعه است كه ضمن تبيين نقش اين روز در پيشبرد اهداف عاليه انقلاب آن را گرامي بدارند.

در اين راستا كانون دانشگاهيان ايران اسلامي استان چهارمحال و بختياري ضمن گراميداشت اين روز، محور اصلي فعاليت خود را دفاع از انقلاب و آرمانهاي والاي آن اعلام مي دارد و دست ياري بسوي همه فرهيختگان متعهد دانشگاهي و دلسور نظام دراز مي نمايد .

اميد است فعاليتهاي اين كانون بتواند سرمنشاء بركات زيادي براي نظام جمهوري اسلامي ايران باشد. حماسه 9 دی تزریق خونی دوباره به نهال انقلاب اسلامی بود که با هدف احیای دوباره عاشورای حسینی به دست مردمی از جنس ایمان و بصیرت خلق شد.

یزدفردا