زمان : 09 Dey 1389 - 00:45
شناسه : 28747
بازدید : 10433
فرزانه بابايي ، كارشناس مدل سازي كانون در سفر به یزد:  استان یزد یعنی آرامشي كه سالهاست در هياهوي ساختمان هاي بلند گم شده! فرزانه بابايي ، كارشناس مدل سازي كانون در سفر به یزد: استان یزد یعنی آرامشي كه سالهاست در هياهوي ساختمان هاي بلند گم شده!

فرزانه بابايي ، كارشناس مدل سازي كانون در سفر به یزد:

استان یزد یعنی آرامشي كه سالهاست در هياهوي ساختمان هاي بلند گم شده!

 

یزدفردا "سرویس خبر "فرهنگ و ادب " روابط عمومی کانون استان یزد"در پی سفر کارشناسان معاونت تولید كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به استان یزد، روابط عمومی کانون استان، طی مصاحبه ای، بیوگرافی، هدف از این سفر 3 روزه و همچنین نگاه کارشناسان را نسبت به کانون استان یزد جویا شد. در ادامه، صحبت های فرزانه بابايي ، كارشناس مدل سازي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان را مشاهده می کنید:

فرزانه بابايي متولد 1345 است. تحصيلات وی كارشناسی نقاشي و كارشناسی ارشد عروسك سازي است. وي در حال حاضر كارشناس مدل سازي واحد سرگرمی های سازنده کانون می باشد.


از فعاليت های شاخص بابایی می توان به طراحي و ساخت عروسك در زمينه انيميشن مانند فیلم ها ي يكي كم است،  بهادر و ... و عروسك هاي صنعتي ماتند دارا و سارا، مبارك و ... همچنین تاليف كتابهایی از جمله: عروسك هاي ابري، عروسك هاي توپ تخم مرغي و ... اشاره نمود. ديگر فعاليت های این هنرمند، برگزاري نمايشگاه هاي گروهي و انفرادي در زمينه نقاشي می باشد.

بابایی درباره هدف خود از این سفر می گوید:
ابتدا هدف من آشنايي بيشتر با استان، فعاليت ها و ظرفيت هاي مراكز كانون بود و بعد از آشنايي، انعكاس خواسته ها نظرات و فرهنگ خاص و معرفي استان یزد بود.

استان یزد در نگاه فرزانه بابایی:
استان يزد يعني ساختمان هاي كوتاه – ماه درشت – خوشه هاي ستاره و در قلب استان، داستان هاي كوچه ها، تاريخ و بنا = فرم، رنگ، نور و آرامش، آرامشي كه سالهاست در هياهوي ساختمان هاي بلند گم شده و آنچه بيشتر در اين سفر با آن مواجه شدم، موسيقي بود، از آن نوع كه مرا غافلگير كرد و البته شعر كه با توجه به شرايط خاص يزد (فرم و رنگ و آسمان) دور از انتظار نبود و مواجه دلنشيني بود براي من.