زمان : 06 Dey 1389 - 23:00
شناسه : 28692
بازدید : 8350
کارشناسان معاونت تولید کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان کشور ، مهمان سه روزه کانون استان یزد کارشناسان معاونت تولید کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان کشور ، مهمان سه روزه کانون استان یزد

کارشناسان معاونت تولید کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان کشور ، مهمان سه روزه کانون استان یزد


یزدفردا "نشست کارشناسان معاونت تولید کانون با اعضا، مربیان و کارشناسان کانون استان یزد، با موضوعات کتاب، سرگرمی های سازنده و انیمیشن


به گزارش روابط عمومی کانون استان یزد، صبح چهارمین روز دی ماه سال جاری، کارشناسان معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر خود به استان یزد، در جمع مدیر، کارشناسان و مربیان و اعضای کانون استان در محل مرکز شماره یک یزد حضور یافته و در نشست صمیمی خود با موضوعات کتاب، سرگرمی های سازنده و انیمیشن، به بحث و تبادل نظر پرداختند.


مریم فرخی، کارشناس مسئول معاونت تولید، مجید قادری مدیر سرگرمی های سازنده، بابک نیک طلب نماینده انتشارات کانون، مرتضی احدی، فیلم ساز انیمیشن و فرزانه بابایی، مدل ساز عروسک های دارا و سارا، میهمانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد هستند که در سفر سه روزه خود، مروری بر کانون استان یزد خواهند داشت.


در آغاز این نشست صمیمانه، مربیان مدعو، به کم توجهی به فعالیت انیمشین، کمبود منابع کانون در این حوزه و آموزش آن به مربیان فرهنگی اشاره داشتند که نماینده انیمیشن کانون، افزودن بیش از 30عنوان کتاب فیلم به مراکز فرهنگی سراسر کشور را تا پایان نیمه اول سال آینده خبر داد و افزود: تولیدات انیمیشن کانون را نمی توان با محصولات کلوپ و کمپانی های خارجی مقایسه کرد و می توان گفت که از نظر کیفی 60درصد از این تولیدات هویت دارند.

مرتضی احدی با بیان اینکه آسیب شناسی در وادی انیمیشن در دستور کار این حوزه قرار دارد خاطرنشان ساخت: در این آسیب شناسی به بررسی دیدگاه های خارجی (خارج از کشور) و دیدگاه های داخلی (در ایران) نسبت به تولیدات انیمیشن کانون خواهیم پرداخت، زیرا که اکثر این تولیدات در خارج از ایران مورد اقبال عمومی و توجه خانواده ها قرار گرفته و این در حالی است که این، کمتر مورد توجه خانواده های ایرانی واقع شده است.

وی به اهمیت به عنصر فکر در ساخت انیمیشن تاکید کرد و گفت: محصولات کانون در این حوزه را نمی شود با کارهای سطحی مقایسه کرد. ساخت انیمیشن یکی از عوامل جذب بچه ها به این فعالیت است. در صورت افزودن این فعالیت تازه با تجهیز کتابخانه ها به امکانات مورد نیاز آن، افکار و اندیشه های نو در این حوزه به ثمر خواهد نشست.


در زمینه سرگرمی های سازنده نیز، مربیان استان، به تنوع محصولات در مرکز فروش تهران در مقایسه با استان ها، کاهش قیمت ها و تنوع تولیدات کانون اشاره نموده و در خصوص ویژگی عروسک های دارا و سارا و کیفیت ساخت آن نیز انتقاداتی را مطرح نمودند.

مدیر سرگرمی های سازنده کانون در این خصوص اظهار داشت: نگاه خاص، ویژه و محدود، امتیاز کانون است و آنچه باعث بقای ما شده، خاص بودن است. البته ما با نظر گرفتن طبع تنوع طلب کودکان و نوجوانان به تولید محصولات بازی و سرگرمی های سازنده خواهیم پرداخت.

مجید قادری، ارتقاء سطح فرهنگی خانواده ها را در ارتقاء فعالیت ناب هنری در کشور مؤثر دانست و افزود: 40 عنوان تولید نرم افزار ایرانی از محصولات دیگر کانون است در این حوزه می توان با ابتکار عمل، جلوی بسیاری از آسیب های رسانه های لجام گسیخته به قشر کودک و نوجوان را گرفت.

وی در مورد ساخت عروسک های دارا سارا در چین نیز یادآور شد: به علت اینکه زمینه طراحی بازی و سرگرمی از بعد صنعتی، نه فرهنگی در کشور ما وجود ندارد و 95درصد از اسباب بازی های دنیا نیز در چین و خاور دور ساخته می شود، در بررسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که برای ساخت عروسک ها به صنعت اسباب بازی چین روی آوریم.


بخش پایانی این نشست نیز به بحث جذاب و هیجان انگیز کتاب و نقد آثار تعلق گرفت. در حوزه کتاب نیز محتوا، صفحه آرایی و تصویرگری کتابها و نقد تعدادی از آثار منتشر شده در کانون مورد توجه مربیان بود که نماینده انتشارات کانون در این رابطه اظهار داشت: ما در کانون با انبوه مخاطب سر و کار داریم که نباید رابطه ما با او یک رابطه یک سویه باشد.

بابک نیک طلب اضافه کرد: رشد با مخاطب از اصول کار ما کانونی هاست و این در حالی است که ما مخاطب خود را گم کرده ایم یا شاید بهتر است بگویم مخاطب خود را رها کرده ایم. مربی تنها با مطالعه و افزایش معلومات خود می تواند مخاطب خود را دریابد. نیک طلب در ادامه با معرفی مجله اینترنتی هدهد به نشانی http://www.hodhod.ir از مربیان و کارشناسان و اعضای کانون استان یزد خواست تا با ارسال مطالب و نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود به این سایت، امکان تعامل بیشتر و بهره گیری از نقطه نظرات متعدد اعضا و همکاران را فراهم سازند.


در نشست بعدازظهر این روز نیز، کارشناسان معاونت تولید کانون، پای صحبت اعضای فعال مراکز شهر یزد نشستند تا از نزدیک با مخاطبان اصلی کانون، پرسش و پاسخی داشته باشند.