زمان : 06 Dey 1389 - 02:40
شناسه : 28670
بازدید : 3194
وزير جهادکشاورزي تاکيد کرد: هزینه محصولات کشاورزی افزایش نمی یابد وزير جهادکشاورزي تاکيد کرد: هزینه محصولات کشاورزی افزایش نمی یابد

وزير جهادکشاورزي تاکيد کرد:

هزینه محصولات کشاورزی افزایش نمی یابد

خلیلیان گفت: طراحی قانون هدفمندسازی یارانه ها طوری است که افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تمام شده موجب می شود قیمت محصولات کشاورزی افزایش نیابد.

وزیرجهادکشاورزی با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: با اجرای بسته های حمایتی و ارائه تسهیلاتی که در تامین سوخت و همچنین وام برای زیربخش های کشاورزی پیش بینی شده است هزینه تمام شده محصولات در این بخش افزایش نمی یابد.

به گزارش یزدفردا  به نقل از واحد مرکزی خبر،صادق خلیلیان امروز در حاشیه رونمایی از دستاوردهای پژوهشی کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله اول قیمت آب کشاورزی افزایش نیافته است و تلاش می کنیم با گسترش سامانه های نوین آبیاری در مزارع و ساخت شبکه های زهکشی و آبیاری در پایین دست سدها بسترهای لازم برای افزایش بهره وری آب فراهم شود.

وی ادامه داد: پس از ارتقای بهره وری آبیاری در کشاورزی زمینه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها ایجاد خواهد شد.

خلیلیان گفت: طراحی قانون هدفمندسازی یارانه ها طوری است که افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تمام شده موجب می شود قیمت محصولات کشاورزی افزایش نیابد.

وی افزود: با اجرای بسته های حمایتی و همچنین اصلاح ساختارهای مصرف انرژی و فرایندهای تولید شاهد تولید کیفی و اقتصادی در زیربخش های کشاورزی خواهیم بود که هم نیاز کشور را تامین خواهد کرد و می توانیم برای صادرات هم برنامه ریزی کنیم.وزیرجهادکشاورزی درباره تامین گازوئیل موردنیاز واحدهای کشاورزی گفت: گازوئیل در 15 روز اول اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها با نرخ 165 ریال به صورت علی الحساب توزیع می شود و تفاوت قیمت آن را تا یکهزار و پانصدریال باید تسویه کنیم.

خلیلیان از توزیع جو یارانه ای با قیمت 290 تومان در هر کیلوگرم و همچنین یک میلیون تن گندم با قیمت 175 تومان خبر داد و افزود: توزیع جو آغاز شده است و برای توزیع گندم هم در حال تلاش با وزارت بازرگانی هستیم و تولیدکنندگان می توانند قیمت ‌ان را پس از مهلت سه ماهه بپردازند.وی نوسان اخیر قیمت مرغ را جزئی دانست و اضافه کرد: خوشبختانه جوجه ریزی در مرغداری ها افزایش یافته است و پیش بینی می شود تولید مرغ تا 20 درصد افزایش یابد.