زمان : 06 Dey 1389 - 02:24
شناسه : 28663
بازدید : 4591
يک هفته بعد از اجرايي شدن قانون هدفمندسازي يارانه‌ها؛ 6.5 درصد مصرف گاز ( روزانه بیش از 20 میلیون متر مکعب )در بخش خانگی و تجاری کاهش یافت يک هفته بعد از اجرايي شدن قانون هدفمندسازي يارانه‌ها؛ 6.5 درصد مصرف گاز ( روزانه بیش از 20 میلیون متر مکعب )در بخش خانگی و تجاری کاهش یافت

يک هفته بعد از اجرايي شدن قانون هدفمندسازي يارانه‌ها؛

6.5 درصد مصرف گاز ( روزانه بیش از 20 میلیون متر مکعب )در بخش خانگی و تجاری کاهش یافت

یزدفردا "سرویس خبر"هدفمندکردن یارانه ها " روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران:در چهار روز ابتدایی اجرای این قانون، حدود 2 تا 3 درصد و در چهار روز دوم حدود 6.5 درصد یعنی روزانه معادل 20 تا 21 میلیون متر مکعب در بخش خانگی و تجاری، صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی داشته‌ایم.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، از صرفه جویی روزانه بیش از 20 میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری، طی چهار روز اخیر یعنی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد.

؛'جواد اوجی' گفت:‌ چند روز پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و استقبال خوب هم میهنان و مشترکین گاز طبیعی و به تبع آن صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی،در چهار روز ابتدایی اجرای این قانون، حدود 2 تا 3 درصد و در چهار روز دوم حدود 6.5 درصد یعنی روزانه معادل 20 تا 21 میلیون متر مکعب در بخش خانگی و تجاری، صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این میزان صرفه جویی معادل یک فاز پارس جنوبی است، خاطر نشان کرد: به همین میزان گاز به صنایع و نیروگاه‌های کشور تحویل شد و در عمل حدود 20 میلیون لیتر نیز میزان ذخیره سوخت مایع در کشور افزایش یافت.

اوجی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این قانون تاکنون روزانه حدود 15 میلیون دلار در بخش گاز به واسطه عدم واردات سوخت مورد نیاز نیروگاه ها صرفه جویی شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز، به کاهش 13 درصدی مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در استان تهران اشاره کرد و افزود: به همین ترتیب در استان های اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی هر کدام به میزان 10 درصد، فارس 7 درصد، اردبیل 5 درصد، زنجان 8 درصد، کردستان 9 تا 10 درصد، مازندران 5 درصد، کرمانشاه 6 تا 7 درصد، استان مرکزی 8 درصد و همدان 2 درصد، شاهد کاهش در زمینه مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری بودیم.

اوجی اظهار داشت: سال گذشته در این مقطع زمانی، روزانه افزون بر 330 میلیون متر مکعب در بخش‌های خانگی و تجاری مصرف گاز داشته‌ایم در حالی که هم اکنون، این رقم به 309 تا 310 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مشترکین گاز طبیعی از شروع سال که معادل یک میلیون و 50 هزار نفر بوده رقم فوق بسیار مناسب است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در پایان با اشاره به تفکیک کنتور افزون بر 200 هزار مشترک گاز طبیعی از ابتدای سالجاری تاکنون در کشور گفت: در استان تهران نیز در این مقطع زمانی بیش از 60 هزار کنتور و در شهر تهران افزون بر 30 هزار کنتور تفکیک شده است.