زمان : 05 Dey 1389 - 21:21
شناسه : 28639
بازدید : 2008
امام جمعه ابرکوه از برکات قیام امام حسین (ع)انتقال روح مبارزه جویى بر علیه ظلم و ستم است امام جمعه ابرکوه از برکات قیام امام حسین (ع)انتقال روح مبارزه جویى بر علیه ظلم و ستم است

امام جمعه ابرکوه

از برکات قیام امام حسین (ع)انتقال روح مبارزه جویى بر علیه ظلم و ستم است

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی یکی از آثار و برکات قیام و شهادت امام حسین(ع) در بعد سیاسی و اجتماعی را، بیدار نمودن به خواب رفتگان و انتقال روح مبازره جویى بر علیه ظلم و ستم دانست که همچنان ادامه دارد.

امام جمعه ابرکوه، با اشاره به وضعیت جامعه اسلامی در دوران امام حسین، مردم آن دوران را به چند گروه تقسیم نمود.

حسینی،قسمت عمده مردم آن دوران را کسانى دانست که در مقابل فساد معاویه ، اراده خود را از دست داده بودند و به پستى و خوارى ناشى از فساد که پیرامون خلافت اسلامى را فرا گرفته بود، تن در داده بودند.

وی گروه دوم را نیز کسانی ذکر نمود که، منافع خصوصى خود را بر رسالت و امامت ترجیح مى دادند.

حسینی جمعی از مردم دوران امام حسین را نیز ساده لوحانى دانست که، فریب فرمانروایان بنى امیه را خورده بودند و اگر قیام و مقاومت امام حسین و اصحاب راستین پیامبر به رهبرى اهل بیت (ع) بر علیه ستمگران نبود ، ساده لوحان بسیارى فریب خورده و مى‏گفتند که اگر این دستگاه سلطنتى و کارهاى آن قانونى نبود، صحابه رسول خدا (ص) خاموش نمى‏نشستند.

وی دسته دیگر را نیز کسانی دانست که، مى‏پنداشتند امام حسن (ع) خلافت را به معاویه واگذار کرده و با وى به خاطر اوضاع و احوال پیچیده زمان سازش نموده است .

وی افزود: امام حسین (ع) با قیام خونین خود ثابت کرد که صلح برادرش به معناى کناره‏گیرى از رسالت اهل بیت (ع) نبوده است.

حسینی زیربنای حرکت امام حسین (ع) را به فرموده آن حضرت، امر به معروف و نهی از منکر دانست و عمل به آن را عمل به سیره جد و پدر خود می داند.

وی افزود: خون امام حسین اگاهی دهنده به تمامی خفتگان تاریخ است و نوای ماندگار وی در مقابله با ستم و ستمگری، روشنگر راه تمامی کسانی است که در این راه قدم برمی دارند.

یزدفردا