زمان : 04 Dey 1389 - 23:05
شناسه : 28615
بازدید : 5640
حيدر مصلحی وزیر اطلاعات : ایمیل‌ها بهترین ابزاری بود که در شبکه مجازی مورد استفاده استکبار قرار می‌گیرد. حيدر مصلحی وزیر اطلاعات : ایمیل‌ها بهترین ابزاری بود که در شبکه مجازی مورد استفاده استکبار قرار می‌گیرد.

حيدر مصلحی وزیر اطلاعات در نشست تخصصی بررسی دستاوردهای همایش ایرانیان خارج از کشور:

 ایمیل‌ها بهترین ابزاری بود که در شبکه مجازی مورد استفاده استکبار قرار می‌گیرد.


یزدفردا "سرویس خبر :وزیر اطلاعات در نشست تخصصی بررسی دستاوردهای همایش ایرانیان خارج از کشور در دانشگاه شهید بهشتی گفت: اعتمادسازی متقابل گامی است که باید در مورد ایرانیان خارج از کشور در دستور کار قرار گیرد. می‌توان از طرق مختلف اعتمادسازی کرد که یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها برای اعتمادسازی ارتباط است هرچه ارتباطات موثرتر، هدفمند‌تر و مداوم‌تر باشد، امکان اعتمادسازی افزایش می‌یابد

وزیر اطلاعات گفت: باید ایرانیان مقیم خارج از کشور را به عنوان نیروی بالقوه که در صورت جذب و سازماندهی می‌توانند عمق استراتژیک کشور را گسترش دهند و ضریب امنیتی کشور را افزایش دهند، دید.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایسنا، حیدر مصلحی در نشست تخصصی بررسی دستاوردهای همایش ایرانیان خارج از کشور در دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که در تمام دنیا مهاجران برای کشور مادر فرصت فراگیر و چند بعدی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید در حوزه‌های آموزش و پرورش فرزندان به آن‌ها به گونه‌ای آموزش دهیم که این موضوع را بپذیرند ودیدی این‌چنینی داشته باشند.

وی فقدان برنامه‌ریزی هدفمند برای ایرانیان خارج از کشور را نکته‌ای دانست که باید به آن توجه کرد و افزود: این موضوع آنان را به کانون سرمایه‌گذاری بیگانگان مبدل می‌کند تا با آزادی کامل از آن‌ها عضوگیری و انواع سوءاستفاده‌های سیاسی، فرهنگی و ابزاری را از آن‌ها داشته باشند. البته باید گفت این موضوع میان همه آن‌ها فراگیر نیست و بخش قابل توجهی در مقابل این بهره‌برداری هوشیارند و مقاومت می‌کنند.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: اعتمادسازی متقابل گامی است که باید در مورد ایرانیان خارج از کشور در دستور کار قرار گیرد. می‌توان از طرق مختلف اعتمادسازی کرد که یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها برای اعتمادسازی ارتباط است هرچه ارتباطات موثرتر، هدفمند‌تر و مداوم‌تر باشد، امکان اعتمادسازی افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تاکید بر اشتراکات و علائق متقابل که در ارزش‌های ملی و هویت مشترک تبلور می‌یابد، تصریح کرد: مشترکات باید معیار روابط متقابل قرار گیرد، تعلقات دینی و ایرانی بودن و تعلقات تاریخی و فرهنگی و هویت مشترک و اسطوره‌ها و افتخارات مشترک و میل به پیشرفت و سربلندی کشور از جمله مواردی است که در ارتباط باید مورد توجه قرار گیرد. ارتباط نباید صرفا با نگاه ابزاری باشد، زیرا نگاه ابزاری ممکن است در کوتاه مدت مقدمه ارتباط باشد اما به سرعت زمینه‌ساز بی‌اعتمادی و بدبینی و نگاه موردی و تنظیم برنامه‌های غیرراهبردی می‌شود.

مصلحی تصریح کرد: نسل‌های جدید ایرانیان مقیم نباید با زبان، ‌هویت و ملیت خود احساس بیگانگی کنند؛ تحقق این خواسته مستلزم این است که دستگاه‌های فرهنگی و خارجی کشور ضمن تنظیم برنامه‌های دقیق و به ویژه تسهیل برای ورود و حضور آنان در ایران اقدامات مستمری نسبت به آنان انجام دهد. البته باید در نظر داشت در کارگروهی که در شورای عالی ایرانیان شکل گرفته است لازم است نکات امنیتی پیش‌بینی شود.

وی افزود: باید در نظر داشت با توجه به این که بخش عمده‌ای از ایرانیان مقیم خارج از کشور در کشورهایی هستند که دارای سرویس‌های اطلاعاتی قوی و با سابقه‌ای هستند که نسبت به انقلاب اسلامی عناد دارند، باید در آن کارگروه‌ها تمهید امنیتی را مورد توجه قرار دهیم تا بتوانیم استفاده لازم را که می‌خواهیم از حضور ایرانیان و ارتباط با آنان داشته باشیم به دست آوریم و مورد تعرض سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی بیگانه قرار نگیریم.

وزیر اطلاعات با بیان این که ایرانیان مقیم خارج از کشور نیازمند حمایت‌های مختلفی هستند که نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است، گفت: جلب، ‌جذب و حفظ ارتباط با ایرانیان امروزه برای ما به یک ضرورت تبدیل شده است زیرا بقای موجودیت گروه‌های معاند به یارگیری از این قشر وابسته است و دشمنان در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای آغاز کرده‌اند. سرویس‌های اطلاعاتی یکی از راه‌های که برای رسیدن به اهداف‌شان مورد توجه قرار داده‌اند ایجاد ارتباط با ایرانیانی است که به هر نحوی به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.

مصلحی اظهار داشت:‌ امروز سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌اند و موارد مستندی داریم که برنامه‌ریزی‌های 10 ساله‌ای در این رابطه انجام شده است تا به اهداف‌شان برسند و استفاده از روش ایجاد هسته‌های علمی و مرکزهای و پژوهشکده‌های علمی روشی است که از آن استفاده می‌کنند. موارد متعددی داریم که با پوشش مجموعه‌های پژوهشی و علمی با ایرانیان ارتباط برقرار کرده‌ و ابتدا با پوشش علمی فرد را سازماندهی کرده‌اند و پس از چند سال به عنوان نیروی جاسوس که می‌توانند برای استفاده در اهداف‌شان از آن فرد استفاده کنند او را مورد توجه قرار داده‌اند. بنابراین یکی از وظایف جدی ما مراقبت از این مجموعه است، مجموعه ای که به عنوان فعالیت علمی در کشورهای مختلف وارد می‌شود اما سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی برای او برنامه‌ریزی کرده‌اند. ما تکلیف مراقبت ازآن‌ها را داریم.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: مجموعه 3 تا 4 میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور تماما اپزیسیون نیستند و بدنه ایرانیان مقیم خارج از کشور نسبت به کشورشان احساس مسئولیت می‌کنند. ضروری است در این زمینه رویکرد فرصت‌محورانه داشته باشیم زیرا رویکرد تهدید محور نسبت به آنان مستلزم هزینه‌های امنیتی برای نظام است و رویکرد فرصتی متضمن ثبات در برنامه‌ریزی و هدایت و بهره‌برداری امکانات بالقوه و بالفعل ایرانیان است.

مصلحی ادامه داد: اپوزسیون جمعیت محدودی است گرچه صدای این اقلیت پژواک بسیار بالایی دارد. اپوزسیون ظرفیت محدودی است و سرویس‌ها امکانات سنگین و قابل توجهی در اختیار آنان قرار می‌دهند و بر این اساس پژواک صدای آن‌ها وسیع است.

وی با بیان این که امروز در فضای مجازی سرمایه‌گذاری‌های زیادی می‌شود تا در اختیار اپوزسیون قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 نکته قابل توجه این بود که اوباما در گزارشش به کنگره سنا اعلام کرد که شبکه مجازی را به عنوان بهترین ابزار و وسیله برای ایجاد شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با نظام ایران طراحی کردیم و این طراحی‌ نیز بسیار حساب شده و دقیق بود اما به دلیل قوت سرویس اطلاعاتی ایران نتوانستیم کاری در ایران انجام دهیم. این را به عنوان افتخار بزرگ برای بخش ملی کشور اعلام می‌کنم زیرا مقابله‌ای که در فتنه 88 به‌خصوص در شبکه مجازی با فتنه‌گران و به ویژه طراحی استکبارگران و آمریکایی‌ها بود، استفاده از این شبکه بود و اندیشمندان ما در وزارت اطلاعات به خوبی توانستند با آن مقابله کنند.

وزیر اطلاعات افزود: ایمیل‌ها بهترین ابزاری بود که در شبکه مجازی مورد استفاده استکبار قرار می‌گیرد. تسلط دستگاه اطلاعاتی در ایمیل‌ها بسیاری از برنامه‌های استکبار را با مشکل مواجه کرد. یکی از عزیزان در مصاحبه‌اش یا با برنامه‌ریزی‌شده و یا از روی غفلت اعلام کرده که ما بر ایمیل‌هایی که از طریق اپوزسیون برای فتنه در داخل کشور برنامه‌ریزی می‌شود کاملا تسلط داریم. پس از آن ظرف 24 ساعت تمام ایمیل‌هایی که با داخل کشور ارتباط داشت همه بسته شد اما به خواست خدا اندیشمندان علمی ما در دستگاه اطلاعاتی ظرف 48 ساعت تمام مسیرها را باز کردند. این شکست سنگینی برای مجموعه‌ای است که این سیستم را به وجود آورده بود تا از آن استفاده کند.

مصلحی تاکید کرد: مجموعه ای که به خواست اپوزسیون حرکت می‌کند، فقط پژواک صدایش زیاد است اما اقلیت هستند.

وزیر اطلاعات گفت: نگاه به ایرانیان باید به عنوان هویت ایرانی اسلامی باشد. نگاه سرمایه‌ای به ایرانیان می‌تواند موجب تالیف قلوب و ایجاد هم‌گرایی شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به ساختار مناسب ضرورت دارد زبان فارسی و هویت ایرانی حفظ و تقویت گردد همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیداری که با اعزه حوزه علمیه قم داشتند تاکید جدی داشتند که باید هویت ایرانی ـ اسلامی را با نوشتن کتب فارسی که منابع دینی دارد حفظ کنیم و از این طریق به نسل‌ها انتقال دهیم. باید زبان فارسی را به طور جدی محفوظ بداریم.

مصلحی گفت: ایرانیان خارج از کشور باید پیشرفت ایران را در حوزه‌های مختلف احساس کنند. در دوره انتخابات نهم و دهم که دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد است و با بازگشتی که به ایده‌های امام (ره) داشتیم موفقیت‌هایی در ابعاد مختلف داشتیم این باید به جمعیت ایرانی که به دنبال اقتدار ایران است منتقل شود.

وی طرح هدفمندی یارانه‌ها را موفقیتی بزرگ برای کشور دانست و گفت: این طرح باید به عنوان افتخار مطرح شود و خود به خود موجب می‌شود علمی که توسط اروپاییان از جوامع اسلامی دزدیده شد (که خودشان به آن اعتراف دارند و در کتبی که به عنوان خاطرات‌شان نوشته‌اند آن را بیان کرده‌اند که چگونه علم را از کشورهای اسلامی و به‌خصوص ایران دزدیدند و بردند و امروز به عنوان پیشرفت به دنیا فخر می‌فروشند) این علم باید توسط ایرانی‌ها با اقتدار به کشور بازگردد و شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های فراوانی در آینده با رهبری و هدایت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.