زمان : 03 Dey 1389 - 22:55
شناسه : 28565
بازدید : 9315
در یزد فردا مدیر کل جدید آموزش وپرورش استان معرفی خواهد شد در یزد فردا مدیر کل جدید آموزش وپرورش استان معرفی خواهد شد

در یزد فردا مدیر کل جدید آموزش وپرورش استان معرفی خواهد شد

یزدفردا "بالاخره هر آمدنی را رفتنی دارد، یک روزهم شما بازنشسته می شوید، حالا که آقای باغستانی مدیرکل آموزش و و پرورش استان بازنشسته شده افرادی دیگر باید وارد این عرصه شده و مسئولیت را به عهده بگیرند.

به همین دلیل ساده فردا رحیمی نژاد معاون آموزش و پرورش استان برای آغاز فعالیت دراین مسئولیت معرفی می شود.

محمد رضا باغستاني پانزدهم بهمن ماه 1386 از کرسی مدیریت دبیرستان غیر انتفاعی امام حسین یزد ،بر کرسی مدیر سازمانی آموزش و پرورش استان یزد تکیه زد البته با معارفه ای جنجالی البته نه به واسطه معارفه بلکه تودیعش .


البته نیم نگاهی به بیانات مدیر قبلی آموزش و پرورش استان و استاندار یزد خالی از لطف نیست .


براساس گزارش خبرنگار يزدفردا "درآن مراسم اقاي زابلي با بيان آياتي از قران كريم و بيان نكات اخلاقي به تشريح جريان پيش آمده براي خود پرداخت .
وی افزود:هميشه در مسير آموزش چه در كسوت شريف معلمي و چه در سمت مديريت بر اين اعتقاد بوده‌ام كه بايد خدمتگزار صديق باشم. هميشه معلم بوده‌ام و اكنون نيز افتخار مي‌كنم كه معلم هستم.

وي بيان داشت كه سي سال و چند ماه است كه كار كرده ام و در پايان سي سال به آقاي فرشيدي مراجعه كرده و ايشان فرمودند چند سال ديگر هم بايد بمانيد بنده هم به كار خود ادامه دادم تا اينكه بعد از باز نشستگي مدير آموزش و پرورش اردكان و انتخاب جانشين براي ايشان و صدور ابلاغ و درج درسايت سازمان مقرر شد توديع و معارفه اين برادر شهيد و سيد بزرگوار بعد از سفر مقام معظم رهبري انجام شود كه درست شب قبل از توديع و معارف از وزارت با بنده تماس گرفتند كه ايشان را معرفي نكنيد !
بنده هم بعد از مشورت با دوستان و فكر كردن تا صبح تصميم گرفتم كه ايشان را معرفي كنم چون هيچ گونه پاسخي در پيشگاه الهي نداشتم و اينكار را كه به صلاح جمهوري اسلامي مي دانستم كردم و بعدا واژه تمرد را براي من بكار بردند كه به نظر من درست نيست البته انها هم به وظيفه خود عمل كردند به بنده گفتند بايد بروي بنده هم گفتم چشم هرچه مي بينيم همه زيباست چون هركسي به وظيفه خود عمل كرده است !.

در آن جلسه استاندار یزد ضمن اهميت دادن به احراز رتبه‌ي اول كنكور به وسيله‌ي دانش آموزان استان، تزكيه‌ي نفس و دوري از نادرستي‌ها و بدانديشي‌ها را مهم تر دانست و جمله معروف خود را اینگونه اظهار داشت :اعتقاد دارم هركس سي سال كار اجرايي كرد ديگر كشش ندارد بايد برود و ميدان را براي جوان تر ها باز كند و در حوزه هاي مشاوره اي فعاليت كند و خودم هم اماده هستم تا سي سالم تمام شد صحنه را ترك كنم همين ديشب هم با يكي از وزرا در رابطه با يكي از مسئولين استان كه سي سالش تمام شده صحبت مي كردم !
و در ادامه جمله معروف تر و آرزوی انتصاب در بهشت را نیز اینگونه بیان نمودند : آقاي زابلي اگر حافظه ام ياري كند اينطور كه دوستان مي گفتند در دوره هاي قبل هم مسئوليت آموزش و پرورش را داشتند در اين دوره هم كه رييس سازمان بودند حالا هم كه بازنشسته شدند بعد از 120 سال عمر انشاالله در بهشت هم براي مرحله بعد رييس آموزش و پرورش باشند!
باغستانی در حالی سکان دار بزرگترین نهاد فرهنگی استان شد که گزینه هائی چون شیرزاد،رحیمی نژاد نیز اورا در کاندیداتوری این پست همراهی می کردند .و البته در زمان مدیریت او مدیرکلی نیز به سازمان آموزش و پرورش استانها عودت داده شد و در حال حاضر به عنوان مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان با این پست وداع کرده و جای خود را به معاون خود رحیمی نژاد خواهد داد .
رحیمی نژاد از فرهنگیان باسابقه و متعهد استان و از گزینه های همیشه مطرح تصدی پست ریاست سازمانی آموزش و پرورش استان که در زمان انتصاب زابلی مدیر قبلی و باغستانی مدیر فعلی نیز از گزینه های مطرح جهت تصدی پست ریاست سازمان آموزش و پرورش بوده که نهایتا فردا قرار است با برگزاری مراسمی رسمی سکاندار بزرگترین نهاد فرهنگی استان شود .
البته چند روز است که تلاش کردیم تا بتوانیم با جناب برقراری ارتباط با جناب رحیمی نژادرزومه کاری و برنامه های آتی ایشان را به همراه این خبر منتشر نمائیم که البته یا ما شماره ایشان را اشتباه می گرفتیم و یا ایشان درحال برنامه ریزی،که فرصت پاسخگوئی به تلفن را نداشتند که به هر حال میسر نشد .
اما نکته ای رسانه ای " ارتباط آموزش و پرورش استان با رسانه ها همیشه سیر نزولی و صعودی داشته است گاها ارتباط ها آنقدر پیوسته بوده که هر روز شاهد انتشار اخبار تازه ای از فعالیت های آموزش و پرورش بوده ایم و گاها نیز مانند چند ماه گذشته معدود اخباری از نهاد مربوطه در اختیار رسانه ها قرار گرفته است و بر این نکته که فعالیت های این نهاد فرهنگی آنقدر گسترده است که انعکاس اخبارش بعضا غیر ممکن است اما این نکته را هم نمی توانیم نا دیده انگاریم که اگر مدیری انعکاس اخبارمربوط به هر سازمان را با وسواس دنبال نماید قطعا کاری غیر ممکن وجود نخواهد داشت .
در پایان ضمن عرض خسته نباشید به مدیر زحمتکش و باسابقه فرهنگی استان جناب باغستانی که در سوگ دائی خود نشسته است وآرزوی توفیق روز افزونبرای ایشان  در تمام امور زندگی، انتصاب جناب رحیمی نژاد به عنوان مدیرکلی آموزش و پرورش استان به ایشان و فرهنگیان استان که فردی از بین همکاران فرهنگی سکاندار هدایت بزرگترین نهاد فرهنگی استان را عهده دار می شود تبریک گفته و امید واریم شاهد تحولات ارزشمندی در توجه به مسائل محترم ترین قشر جامعه و همچنین آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و به نوعی موفقیت رحیمی نژاد در سمت مدیریت سازمان را نهادینه شدن انتخاب مدیران از بدنه هر دستگاه می دانیم .


یزدفردا