زمان : 03 Dey 1389 - 21:03
شناسه : 28562
بازدید : 8007
مهدی آذر یزدی نامی بزرگ و تمامی تلاش ها مغتنم و محترم است. «شب آخر آذر»نشانه ای هوشمندانه بر ماندگاری و بزرگی «مهدی آذر یزدی» مهدی آذر یزدی نامی بزرگ و تمامی تلاش ها مغتنم و محترم است. «شب آخر آذر»نشانه ای هوشمندانه بر ماندگاری و بزرگی «مهدی آذر یزدی»

مهدی آذر یزدی نامی بزرگ و تمامی تلاش ها مغتنم و محترم است.

«شب آخر آذر»نشانه ای هوشمندانه بر ماندگاری و بزرگی «مهدی آذر یزدی»


ارجمند گرامی،  مدیر مسئول محترم سایت خبری تحلیلی "یزد فردا" ؛ ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما و مجموعه ی پر تلاشتان و نیز با ابراز سپاس و امتنان از تمامی پشتیبانی ها و پشتگرمی هایی که تاکنون از تمامی جریان های فعال فرهنگی استان دارالعباده یزد به ویژه بحث فراگیر و ملی داستان نویس فقید استاد مهدی آذر یزدی- بنیانگذار ادبیات نوین کودکان و نوجوانان- چه در زمان حیات و چه پس از فقدان آن مهربان دوست داشتنی داشته اید دبیرخانه ی دائمی بنیاد فرهنگی، هنری و پژوهشی استاد مهدی آذر یزدی لازم می داند بنا به مأموریت و اهدافی که برایش تعریف شده است مواردی را به عرض تمامی فرهنگ دوستان و ادب پروران این دیار و تمامی ایرانیان عزیز و محترم برساند.
برگزاری «شب آخر آذر» که به ابتکار و پیشنهاد استاد ارجمند و جوان دانشگاه یزد دکتر مجید پویان و حمایت های همه جانبه ی دانشگاه یزد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد و حوزه ی هنری استان یزد و مدیریت فعال و کوشای آن جناب آقای محمد ملک ثابت در بهترین و طولانی ترین شب سال و با حضور فعال دانشجویان عزیز این نوید را می دهد که استاد مهدی آذر یزدی به آن چه در ذهن و خاطر خویش می اندیشیده است جامه ی عمل بپوشاند و اثبات نماید که داستان ایرانی راه خویش را قرن هاست که یافته است و بر همین مدار نیز قرن های متمادی حرکت خواهد نمود.
حرکت ارزنده مجموعه فرهیخته ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه یزد، ریاست محترم دانشگاه ، ریاست محترم دانشکده علوم انسانی و عزیزان گروه زبان و ادبیات فارسی که با همراهی و پشتگرمی حوزه هنری استان یزد به شبی خاطره انگیز و به یاد ماندنی مبدل شد که نوید روزهایی بسیار خوب و در عین حال تأثیر گذار در ادبیات داستانی این مرز و بوم را خواهد داد. از این که شاهد و ناظریم کم کم «من» ها در بستر تلاش و کوشش به «ما»مبدل گردیده اند جای بسی خوشحالی دارد. حضور استاد ارجمند و داستان نویس موفق؛ «حسین فتاحی» به همراهی و همدلی جمعی از اساتید و پژوهشگران استان همچون آقای«حسین مسرت»پژوهشگر نکته بین و ارزنده استان و دیگر تلاش گران عرصه علم و ادب در کنار هم حرکتی ارزشمند به یادگار نهاد که می تواند در سال های پیش رو همانگونه که دبیر اجرایی آن-دکتر مجید پویان- اعلام نموده اند در بستری مهیاتر و با ساز و کاری فراختر گامی دیگر در حضور استان یزد به عنوان پیشگام و پیشرو در ادبیات کودک و نوجوان این مرز و بوم را رقم زند.
امید وافر داریم این حرکت و فعالیت های ارزنده ای در همین ابعاد با حضور دانش آموختگان دانشگاه و هنرمندان و پژوهشگران گرانقدر استان یزد با بهره گرفتن از تمامی نیروهای فعال در عرصه های فرهنگ و هنر استان می تواند سنگ بنای تبدیل یزد به پایگاه ادبیات کودک و نوجوان که آرزویی دست یافتنی است را به بهترین و شیواترین شکل ممکن بر محیط دوست داشتنی فرهنگ و ادب یزد این دیار تلاش و جوشش گذارد.
لازم به یادآوری است حرکت ارزنده ی پژوهشگر استان جناب آقای «مسرت» در انتخاب دو نامه ی خصوصی که یادآور نامه نگاری های شیرین و به یاد ماندنی زنده یاد مهدی آذر یزدی به تمامی دوستان و آشنایان است می تواند سر سلسله ی انتشار نامه هایی از این دست باشد اما حیف و صد حیف که جمع کثیری از نامه های نوشته شده توسط استاد که حاوی گلایه ها و خون دل خوردن های ایشان است! بنا به مصلحت افراد و اشخاص قابل انتشار نیست اما این دبیرخانه در تلاشی فراگیر سعی خواهد نمود این نامه های پراکنده را تا آن جا که به شأن و شخصیت افراد و اشخاص خدشه ای وارد نساز در قالب کتاب هایی مستقل به زیور چاپ بیاراید.
در پایان ضمن ارج نهادن به مقام دست نیافتنی استاد مهدی آذر یزدی – بنیانگذار ادبیات نوین کودک و نوجوان- از تمامی دست اندکاران و تلاشگرانی که با زیبایی هرچه تمام تر «شب آخر آذر» را با نام و یاد این داستان نویس فقید و فرهیخته در هم آمیختند سپاسگزاری می نماییم و چشم انتظار فعالیت هایی شیوا و زیبا از این دست می مانیم .

رضا بردستانی
مسئول دبیرخانه دائمی
بنیاد فرهنگی، هنری و پژوهشی استاد مهدی آذر یزدی