زمان : 02 Dey 1389 - 23:47
شناسه : 28539
بازدید : 3396
طرف سوری بعد ازامضای  تفاهم همکاری با ایران  در زمینه برنامه ریزی و آمار:سوریه همواره در همکاریهای دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران ، منافع ملی دو کشور را در نظر دارد . طرف سوری بعد ازامضای تفاهم همکاری با ایران در زمینه برنامه ریزی و آمار:سوریه همواره در همکاریهای دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران ، منافع ملی دو کشور را در نظر دارد .

طرف سوری بعد ازامضای  تفاهم همکاری با ایران  در زمینه برنامه ریزی و آمار:

سوریه همواره در همکاریهای دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران ، منافع ملی دو کشور را در نظر دارد .

یزدفردا "سرویس خبر دولت:معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری گفت: امروز با امضای این برنامه اجرایی تلاش می کنیم تا توافق ها در زمینه برنامه ریزی و آمار را عملی کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری اسلامی ایران ، همکاری تهران و دمشق در زمینه برنامه ریزی را گامی مهم در ارتقای روابط اقتصادی دو کشور برشمرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از واحدمرکزی خبر ، ابراهیم عزیزی پس از امضای برنامه اجرائی یادداشت تفاهم همکاری دولتهای ایران و سوریه در زمینه برنامه ریزی و آمار گفت با توجه به تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره ارتقای روابط با کشور دوست و برادر سوریه ، این تعاملات در سطح بسیار عالی رقم می خورد.

وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله جمهوری اسلامی ایران در مرحله پایانی است گفت: سوریها نیز در حال تدوین برنامه اقتصادی پنج ساله آینده هستند که بر این اساس همکاریهای تخصصی در زمینه برنامه ریزی برای دو طرف سودمند است.

عزیزی با اشاره به سابقه دیرینه تفاهم ها میان دو طرف در زمینه های مختلف گفت: امروز با امضای این برنامه اجرایی تلاش می کنیم تا توافق ها در زمینه برنامه ریزی و آمار را عملی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد این برنامه باعث ارتقای سطح تعاملی معنادار در روابط اقتصادی میان تهران و دمشق بر اساس برنامه های توسعه ای هر دو کشور شود.

معاون نخست وزیر سوریه در امور اقتصادی هم پس از امضای این برنامه اجرائی گفت این توافقنامه ، چارچوبی برای همکاری مشترک در زمینه برنامه ریزی راهبردی دو کشور در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی خواهد بود .

عبدالله دردری افزود: بر اساس این برنامه اجرائی ، کمیته های کارشناسی میان دو طرف تشکیل می شود تا از تجربیات یکدیگر در زمینه تدوین برنامه های پنج ساله استفاده شود. وی تصریح کرد: سوریه همواره در همکاریهای دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران ، منافع ملی دو کشور را در نظر دارد .

معاون اقتصادی نخست وزیر سوریه برنامه اجرایی برای عملی کردن توافق ها میان دولت های دو کشور در زمینه برنامه ریزی را گامی مهم در پیشبرد رهنمودهای رئیسان جمهور دو کشور ارزیابی کرد.