زمان : 02 Dey 1389 - 23:18
شناسه : 28537
بازدید : 3942
ساخت12 هزار کیلومتر راه آهن با حذف حامل های انرژی ساخت12 هزار کیلومتر راه آهن با حذف حامل های انرژی

ساخت12 هزار کیلومتر راه آهن با حذف حامل های انرژی

 یزدفردا"سرویس خبر دولت -هدفمندکردن یارانه ها  : :مجید اسعدی گـفت : سالانه پنج هـزار میلیارد دلار درآمد از طریق ترانزیت در کشور بدست می آید و می توان با شناسایی فرصتها ضمن توسعه بنادر و سامانه حمل و نقل در جهت افزایش درآمد ترانزیتی گام برداریم.

12 هزار کیلومتر راه آهن در کشو راز محل صرفه جویی حذف حامل های انرژی ساخته می شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از واحدمرکزی خبر ،مجید اسعدی ،معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و ترابری در مراسم تجلیل از راهداران نـمونه استان قزوین توسعه حمل و نقل ریلی را از برنامه های مهم وزارت راه و ترابری اعلام کرد وگفت: امسال از مجموع چهار هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی وزارت راه ، هزار میلیارد آن بـه توسعه خلوط ریلی اختصاص یافته است.

مجید اسعدی افزود : یکی از راههای جذب منابع برای توسعه شبکه ریلی از طریق فاینانس است که با وجود تحریم ها از این محل قرارداد 10 طرح با سه هزار کیلومتر راه آهن طی چند روز آینده بسته می شود.

وی گـفت : سالانه پنج هـزار میلیارد دلار درآمد از طریق ترانزیت در کشور بدست می آید و می توان با شناسایی فرصتها ضمن توسعه بنادر و سامانه حمل و نقل در جهت افزایش درآمد ترانزیتی گام برداریم.

اسعدی با اشاره به ساخت راه آهن قزوین - رشت- انزلی - گفت : بر اساس برنامه ابلاغی هیات دولت به وزارت راه و ترابری این پروژه یکی از طرح های مهم این وزارتخانه است که با ساخت آن تا پایان سال 92 کریدور بین المللی شمال به جنوب کشور به یکدیگر متصل می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزارت راه وترابری با اشاره به تصویب بسته حمایتی در کارگروه حمل ونقل برای نوسازی ناوگان جاده ای گفت : به متقاضیان خرید کامیون تسهیلات بانکی با سود چهار درصد ، با اقساط پنج ساله تا سقف پانصد میلیون ریال پرداخت می شود.

اسعدی افزایش ایمنی ، صرفه جویی ، حمایت از صنایع خودروسازی داخلی و اشتغالزایی را از مزایای اجرای این طرح اعلام کردو گفت : تشکیل تعاونی های حمل و نقلی و شرکت های بخش خصوصی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای افزایش بهره وری در بخش حمل و نقل جاده ای است.