زمان : 01 Dey 1389 - 23:43
شناسه : 28515
بازدید : 4272
پیشنهاد   روز ملی قصه ایرانی  در شب آخر آذر یزد یادمان « شب آخر آذر» به یاد پیر قصه گوی یزد برگزار شد. پیشنهاد روز ملی قصه ایرانی در شب آخر آذر یزد یادمان « شب آخر آذر» به یاد پیر قصه گوی یزد برگزار شد.

پیشنهاد   روز ملی قصه ایرانی  در شب آخر آذر یزد

یادمان « شب آخر آذر» به یاد پیر قصه گوی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: این مراسم با حضور گرم اساتید ، دانشجویان و علاقمندان به فرهنگ و ادب ایرانی در دانشگاه یزد برگزار شد.

حسین فتاحی نویسنده برجسته کشورمان سخنانی را در خصوص نقش قصه برسرنوشت پر فراز و نشیب فرهنگ‌ها و نیز جوامع بشری ایراد نمود.

وی در پایان سخنان خود از پیش نویس طرح روز ملی قصه ایرانی توسط حوزه هنری یزد و دانشکده ادبیات دانشگاه یزد با محوریت یزد جهت تقدیم به حوزه هنری ، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر مراجع ذیصلاح خبر داد.

از دیگر برنامه های مراسم شب آخر آذر شاهنامه خوانی توسط مرشد حجتی و قصه خوانی توسط نویسندگان یزدی برای حضار بود.

شب آخر آذر با یاد مهدی آذر یزدی قصه گوی فقید این کهن دیار واهدا جوایز به داستانها و مقالات برگزیده و نیز تقدیر از فعالان حوزه داستان نویسی استان یزد به کار خود پایان داد.

این مراسم به همت حوزه هنری یزد و دانشکده ادبیات دانشگاه یزد برگزار شد.


توضیح یزدفردا :گفتنی است:دکتر مجید پویان عضو هیات علمی دانشگاه یزد و دبیر اجرایی این مراسم حدود سه ماه پیش موضوع برگزاری این نشست در انجمن علمی زبان و ادبیات دانشگاه یزد مطرح و پس از تصویب در بخش معاونت فرهنگی دانشگاه، امور اجرایی آن از طریق انجمن علمی پیگیری شد.

دکتر پویان در پایان از همکاری حوزه هنری استان یزد و بویژه بخش روابط عمومی آن در پوشش خبری مراسم ،و مساعی مدیریت حوزه در فراهم آوردن حضور نویسنده معاصر  حسین فتاحی در این نشست قدردانی کرد و نیز از بنیاد فرهنگی پژوهشی ریحانه الرسول و بنیاد آذر یزدی به جهت تامین بخشی از هدایا و جوایز مراسم تقدیر و سپاسگزاری نمود و اظهار امیدواری کرد در سالهای آینده شاهد برگزاری این مراسم در شب آخر آذربه نام آذر و با یاد آذر و البته با کیفیتی مطلوبتر و با همکاری هرچه بیشتر نهادهای فرهنگی استان و دانشگاه باشیم.

یزدفردا