زمان : 01 Dey 1389 - 16:46
شناسه : 28509
بازدید : 5941
نماينده مردم اردکان مشکلات جامعه کارگري استان یزد را با وزير کار مطرح نمود نماينده مردم اردکان مشکلات جامعه کارگري استان یزد را با وزير کار مطرح نمود

نماينده مردم اردکان مشکلات جامعه کارگري استان یزد را با وزير کار مطرح نمود

سرویس خبر یزدفردا "متعاقب جلسه چندي پيش بررسي مشکلات جامعه کارگري استان يزد که با حضور نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران کل و تشکل هاي صنفي کارگري در خانه کارگر استان يزد برگزار شد،به منظور پیگیری مطالب مطروحه و بررسي مسائل کارگري استان ، جلسه اي با وزير کار و معاونين وي برگزار شد.

نماينده مردم اردکان در اين جلسه با اشاره به توانمنديهاي استان يزد در عرصه هاي مختلف،از نقش آفريني جامعه کارگري اين استان در فرايند پيروزي انقلاب اسلامي و به دنبال آن دوران دفاع مقدس تجلیل کرد و با تقدير از همت و پشتکار کارگران سخت کوش و زحمتکش استان با برشمردن برخی از خصوصيات آنها از جمله "پرکاري و کم توقعي" تصريح نمود:البته اين بدين معنا نيست که آنان مشکلي ندارند بلکه بواسطه علاقمندي به انقلاب و کشور، مشکلات موجود را تحمل مي کنند و وظيفه مسئولان امر است که با شناخت تنگناها و مسائل پيش روي آنان، در صدد رفع مشکلات آنها و فراهم آوردن محیطی مناسب برای بروز خلاقیت های این زحمت کشان عرصه تولید برآیند و امنیت شغلی آنها را تامین کنند.

محمدرضا تابش همچنين با اشاره به جمعیت چند هزارنفري کارگري شهرستان اردکان افزود: با توجه به راه اندازي واحدهاي جديد، اين حجم اشتغال افزايش خواهد داشت و لازم است پيگيري لازم درخصوص حل معضلات واحدهاي توليدي نيز انجام گيرد تا شاهد از دست رفتن اين فرصتهاي شغلي و در تنگناقرار گرفتن کارگران عزيز نباشيم.

نماينده مردم اردکان در ادامه برخي از مشکلات پيش روي جامعه کارگري را برشمرد و اظهار داشت:درخواست بازنشستگي پيش از موعد در مشاغل سخت و زيان آور از جمله مواردي است که با توجه به بروز برخي مسائل در درج عنوان شغلي اظهار شده ، مشکلاتي را بوجود آورده که با تعيين يک گروه کارشناسي و تفوبض اختيار به استانها مي توان از حجم این مشکلات کاست و کارها را با سرعت زیادتری پیش برد.

تابش حل مشکلات خاص واحدهاي نساجي استان،وجود قراردادهاي موقت در کارهاي مستمر که باعث عدم امنيت شغلي و کار همراه با استرس و درنتيجه افزايش حوادث کار مي گردد،عدم بيمه اين قشر از کارگران،ابهام در بخشنامه هاي اجرايي کارگران خدماتي و قراردادي و . . .از جمله مواردي دانست که بايست نسبت به آن چاره جويي نمود.

نماینده مردم اردکان همچنین تامین نیازهای اداره کار این شهرستان از جمله بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز ، تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل مجتمع ورزشی فرهنگی کارگران اردکان و احداث ساختمان جدید این اداره را از وزیر کار درخواست نمود.

صفوي مديرکل کار و اموراجتماعي استان نيز با ارائه آمارهايي به تشريح وضعيت ايجاد اشتغال و بيکاري استان يزد پرداخت.دهقاني رئيس خانه کارگر استان يزد نيز برخي از مشکلات و خواست هاي کارگران استان بخصوص در مورد قراردادهاي موقت را مطرح و از وزير کار استمداد طلبيد.

وزير کار و امور اجتماعي با بيان اينکه ما خود را از مدافعان حقوق کارگران مي دانيم افزود: برخي از مشکلات پيچيدگيهايي دارد که متاثر از شرايط اقتصادي کشور مي باشد که افزايش فرصتهاي شغلي و درآمد ملي و گشايش در اقتصاد کشور مي تواند رفع کننده خلا هاي موجود باشد.

شيخ الاسلامي با اشاره به اينکه از مشکلات جامعه کارگري آگاه هستيم،رفع برخي از آنها را در تعامل با سازمان تامين اجتماعي دانست و دستور مساعد جهت اقدام لارم را براي موارد مطروحه در اين جلسه را به معاونين خود داد.

در پايان نماينده مردم اردکان از وزير کار دعوت کرد تا در سفر به استان يزد و در جلسه مشترکي با مسئولان استان و نمايندگان تشکلهاي صنفي کارگري ضمن پيگيري موارد طرح شده در اين جلسه،مسائل و مشکلات را از نزديک بررسي کنند که وزير کار این دعوت را پذيرفت.