زمان : 01 Dey 1389 - 15:57
شناسه : 28497
بازدید : 6746
نشست شب آخر آذر، يادمان مهدي آذر يزدي در دانشگاه یزد برگزارشد. نشست شب آخر آذر، يادمان مهدي آذر يزدي در دانشگاه یزد برگزارشد.

نشست شب آخر آذر، يادمان مهدي آذر يزدي در دانشگاه یزد برگزارشد.

یزدفردا "نشست « شب آخر آذر یادمان مهدی آذر یزدی» به کوشش انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد و با همکاری حوزه هنری استان در شامگاه سی ام آذرماه 1389 در سالن شهید منتظر قائم دانشگاه یزد برگزارشد. آقای دکتر مجید پویان عضو هیات علمی دانشگاه یزد و دبیر اجرایی این مراسم در خصوص جزییات برنامه های این نشست و اهداف برگزاری آن توضیح داد.
 وی ضمن تاکید بر جایگاه ویژه مهدی آذر یزدی در تکوین و رشد ادبیات کودک و نوجوان، هدف اصلی برگزاری این نشست را ادای دین به کسی دانست که تقریبا سراسر عمرش را، بی ادعا و هیاهو و بی چشمداشت، صرف امور ادبی و فرهنگی کرد.

وی افزود:به گونه ای که مجموعه فرهنگی بجای مانده از او همچون چشمه ای جوشان علاقه مندان به حوزه فرهنگ و ادب ایران را سیراب و سرشار خواهد کرد، همچنان که بسیاری از آحاد جامعه کتابخوان ایران آشنایی خود را با دنیای پر رمز و راز ادبیات و داستان ، مرهون نوشته های ساده، روان و دلنشین او می دانند.

او همچنین افزود حدود سه ماه پیش موضوع برگزاری این نشست در انجمن علمی زبان و ادبیات دانشگاه یزد مطرح و پس از تصویب در بخش معاونت فرهنگی دانشگاه، امور اجرایی آن از طریق انجمن علمی پیگیری شد.

یکی از بخش های مراسم مسابقه داستان کوتاه نویسی بود که مورد استقبال علاقه مندان به داستان قرار گرفت و سرانجام آثار رسیده به انجمن علمی پس از داوری در سه بخش مجزا در نظر گرفته شد: قرائت آثار در مراسم یادمان مهدی آذر یزدی، درج در وبلاگ انجمن علمی، و داستان های برگزیده برای چاپ در مجله پرنیان وابسته به انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی.

 برنامه های این مراسم

 الف - سخنرانی ها :


 دکتر پویان در پایان از همکاری حوزه هنری استان یزد و بویژه بخش روابط عمومی آن در پوشش خبری مراسم ،و مساعی مدیریت حوزه در فراهم آوردن حضور نویسنده معاصر  حسین فتاحی در این نشست قدردانی کرد و نیز از بنیاد فرهنگی پژوهشی ریحانه الرسول و بنیاد آذر یزدی به جهت تامین بخشی از هدایا و جوایز مراسم تقدیر و سپاسگزاری نمود و اظهار امیدواری کرد در سالهای آینده شاهد برگزاری این مراسم در شب آخر آذربه نام آذر و با یاد آذر و البته با کیفیتی مطلوبتر و با همکاری هرچه بیشتر نهادهای فرهنگی استان و دانشگاه باشیم.

توضیح یزدفردا :حسین مسرت دوست نویسنده و پژوهشگر یزدی که نامش همیشه با آذر همراه بوده و هست

در این مراسم سخنرانی خودرا با عنوان\"آذر یزدی آشنای همه و آثار آذر یزدی \"در این محفل با شکوه ارائه کرد.

ضمن عرض خسته نباشید به اساتید دانشگاه یزد  امید واریم دوستان دانشگاهی برای اینگونه مراسم ارزشمند رسانه ها را نیز به عنوان یک همراه ببینند تا آثار مفید اینگونه مراسم به علاقمندان بهتر انعکاس یابد

یزدفردا