زمان : 30 Azar 1389 - 17:15
شناسه : 28483
بازدید : 4864
همايش گردشگري نوين و فن آوري اطلاعات در يزد همايش گردشگري نوين و فن آوري اطلاعات در يزد

همايش گردشگري نوين و فن آوري اطلاعات در يزد


به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد همايش گردشگري نوين و فن آوري اطلاعات، 30 آذر ماه از ساعت 8 تا 12 در سالن اجتماعات دانشگاه يزد برگزار شد.

سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: همايش گردشگري نوين و فن آوري اطلاعات توسط گروه مهندسي کامپيوتر دانشگاه يزد با همکاري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد برگزار شد.

رضايي با بيان اينكه در اين همايش "ولي درهمي" مفاهيم آی تی(it) و جايگاه آن در صنعت گردشگري را معرفي کرد، افزود: در عصر حاضر، انفجار اطلاعات و گسترش ارتباطات دگرگوني‌هايي را در مرزهاي جغرافيايي و سياسي به وجود آورده ابعاد و دامنه‌هاي اين پديده آنقدر وسيع و گسترده است كه تمام شئونات زندگي بشري در عرصه‌هاي مختلف علمي، تكنولوژي، فرهنگ، اجتماع، سياست، اقتصاد و گردشگري را تحت تاثير قرار داده است.

وي با اشاره به سخراني "کيارش ميزانيان" در مورد تجهيزات الکترونيکي در گردشگري و "محمدرضا زارع" در مورد پرتال هتل ها، گفت: گردشگري الكترونيك پديده جديدي در اين عرصه است كه امروزه يكي از بنيان‌هاي جهاني شدن اطلاعات و نهاد بارز درهم فشردگي مكان، زمان و فضاست كه منجر به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري تاريخي ، فرهنگي و اكوتوريسم بين شهرها و كشورها از فضاي مجازي مي‌شود همچنين در اين همايش توضيحاتي در مورد وب سايت هتل‌ها و امکانات الکترونيکي توسط "محمد طهماسبي" ارائه شد.

رضايي با بيان اينکه "محمد حسن پور" در اين همايش به معرفي آژانس‌هاي مسافرتي و نرم افرارهاي مرتبط پرداخت، گفت: در پايان اين همايش، نشست آزاد و مراسم اختتاميه برگزار شد.

رضايي هدف از برگزاري اين همايش را شناخت استراتژ يها در رسالت‌هاي اصلي توسعه گردشگري الكترونيك در استان در راستاي همگرايي بين استانهاي كشور با نقش موثر استان دانست و تصريح كرد گردشگري الكترونيك نقطه عطفي بين گردشگري و فناوري اطلاعات است كه استان مي تواند رويكردها، روش ها و استراتژي هاي اين همگرايي را مورد توجه قرار دهد.

به گفته اين مقام مسوول، همچنين در حاشيه اين همايش نمايشگاهي از پوستر، دموي نرم افزار در موضوعات مختلف گردشگري، الکترونيک چون گردشگري براي معلولان، توريست درماني و ... برپا بود.