زمان : 30 Azar 1389 - 16:55
شناسه : 28482
بازدید : 5336
عامری؛ معاون گردشگری کشور: تاثیر هدفمند کردن یارانه­ ها بر گردشگری مثبت است عامری؛ معاون گردشگری کشور: تاثیر هدفمند کردن یارانه­ ها بر گردشگری مثبت است

عامری؛ معاون گردشگری کشور: تاثیر هدفمند کردن یارانه­ ها بر گردشگری مثبت است


طی جلسه ای در دفتر معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، دبیر شورای تشکل های گردشگری استان یزد خواستار شفاف سازی سهم گردشگری در هدفمندی یارانه ها شد.


سید محسن حاجی سعید؛دبیر شورای تشکل های گردشگری استان یزد به نمایندگی از اصناف و بخش های مختلف گردشگری این استان نگرانی فعالین حوزه گردشگری را انتقال و خواستار شفاف سازی سهم گردشگری در هدفمندی یارانه ها شد.


عامری؛معاونت محترم گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: تازه بحث یارانه­ها شروع شده است و نگران نباشید چونکه کار کارشناسی توسط مسولین سازمان انجام شده و تاثیر هدفمند کردن یارانه­ها بر گردشگری مثبت است.


وی گفت:ستاد هدفمندی یارانه­ها در بخش­های مختلف مشغول به کارهای کارشناسی و جمع­آوری اطلاعات می­باشد که بعضی از این بخش­ها هنوز به نتیجه نرسیده است و گردشگری نیز یکی از همین بخشها می باشد.


معاون گردشگری کشور اضافه کرد: قرار است بسته­های حمایتی مورد نیاز توسط معاونت گردشگری تهیه و به این ستاد ارائه شود.


دبیر شورای تشکل­ های گردشگری یزد ازنگرانی سه بخش از زنجیره گردشگری یاد کرد


1. دسته­ای از راهنمایان تور که کار ترانسفر(حمل و نقل) تور نیز بر عهده آنها می­باشد.اصطلاحا راهنما-راننده ( Driver Guide). این گروه که یک شغل شناخته شده در دنیا می­باشد و در حقیقت بخشی ازنیروهای آموزش دیده صنعت گردشگری هر کشور می­باشند، باید گفت در کشور ما ناشناخته می­باشند و متاسفانه ظاهرا هیچگونه حمایتی از ستاد هدفمندی یارانه­ها در نظر گرفته نشده است.


2. هتل­داران: مخصوصا هتل­ها و مراکز اقامتی که در مناطق خاص در کشور دایر می­باشند.و مجبورند سوخت گرمایشی خود را ازطریق گازوئیل وکپسول گاز تامین نمایند.این دسته نیز با وافعی شدن نرخ انرژی قادر به ارائه خدمات با قیمت­های مصوب سال جاری نمی­باشند و نیازمند دریافت بسته­های حمایتی هستند.



3. دفاتر خدمات مسافرتی نیز در بعضی از استان ها با خودرو های خصوصی خود و پرسنل آموزش دیده در حال ترانسفر تورهای درون استانی و منطقه ای می باشند . افزایش نرخ مجدد برای آنها نیز پس از گران شدن نرخ پرواز و قطار در ماه گذشته منجر به بی ثباتی این مراکز در جامعه خواهد شد.



عامری گفت:طبق گزارش قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مهندس فاضلی کمیته تخصصی هدفمندی یارانه­ ها تشکیل و در حال جمع ­آوری اطلاعات به کمک ادارات استان­ها می­باشد.


وی اظهار داشت: در حال حاضر کار این کمیته در مرحلۀ نهایی می­باشد تا بعد از واقعی شدن قیمت انرژی، بسته­های حمایتی برای بخش­های مختلف صنعت گردشگری پیش­بینی شود.


وی گفت:پس از تکمیل نظرات کمیته هدفمندی یارانه­ ها در سازمان میراث فرهنگی، گزارش آن به هیات دولت و ستاد هدفمندی یارانه ­های کشور اعلام خواهد شد.


معاون گردشگری کشور افزود:مطمئن باشید همانطور که دولت برای بخش­ها و اصناف دیگر بسته­ های حمایتی در نظر گرفته، برای صنعت گردشگری نیز تمهیداتی پیش­بینی خواهد کرد.


عامری گفت: ممکن است کوتاه مدت مشکلات این چنینی دامنگیر بخش­های صنعت گردشگری گردد ولی در چند ماه آینده با تکمیل گزارش کمیته تخصصی و شناسایی نیازها مشکل حل خواهد شد.


وی افزود:در وحله اول ما از خود تشکل های گردشگری یعنی جامعه هتلداران،انجمن صنفی آژانس داران و انجمن صنفی راهنمایان تور خواهیم پرسید که نیاز شما چیست و سپس این نیازها بررسی و تکمیل و به ستاد هدفمندی یارانه ها ارسال خواهد شد.


وی همچنین خبر داد:رقم راهنمایان تور که راهنما- راننده هستند با کمک ادارات استانها مشخص خواهد شد و مطمئنا در یکی از قالب های تعریف شده گنجانده خواهد شد.


وی گفت:وزیر اقتصاد برای مسافر کش های شخصی که هنوزساماندهی نشده اند نیز پیش بینی شده و مطمئن باشید از قشر تحصیل کرده حتما حمایت خواهد شد.


عامری در پایان اظهار داشت:ظرف چند ماه آینده با بررسی نیازها ومعرفی بخش های مختلف گردشگری به ستاد هدفمندی یارانه ها،نگرانی فعالین گردشگری کاملا برطرف خواهد شد