زمان : 30 Azar 1389 - 16:01
شناسه : 28473
بازدید : 3760
وزير نفت:  عملکرد گازرسانی در کشور 117 درصد از برنامه جلوتر است وزير نفت: عملکرد گازرسانی در کشور 117 درصد از برنامه جلوتر است

وزير نفت:


عملکرد گازرسانی در کشور 117 درصد از برنامه جلوتر است


یزدفردا "سرویس خبر دولت:وزیر نفت : میزان عملکرد گازرسانی در کشور 117 درصد از برنامه جلوتر است؛‌تا به امروز به 836 شهر کشور و 2 هزار و 445 روستای کشور گازرسانی صورت گرفته است؛در ابتدای سال 89 حرکت ما به سمت عدالت محوری در توسعه گازرسانی بوده است


وزیر نفت گفت : میزان عملکرد گازرسانی در کشور 117 درصد از برنامه جلوتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس،سیدمسعود میرکاظمی، وزیر نفت ، با بیان اینکه حدود 38 درصد از جمعیت روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردارند، گفت: علیرغم اینکه طی دو سال گذشته افزایش گاز نداشته‌ایم، ولی طوری اقدام شد تا گازرسانی به مردم بدون قطع گاز انجام شود.

میرکاظمی خاطرنشان کرد که ‌تا به امروز به 836 شهر کشور و 2 هزار و 445 روستای کشور گازرسانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز 5 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه گازرسانی به روستاها در دستور کار است، گفت: بر این اساس هیچ‌گونه تعللی در برنامه وجود نداشته بلکه میزان عملکرد گازرسانی در کشور 117 درصد از برنامه جلوتر بوده است.

وزیر نفت در خصوص وضعیت استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت استان آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌ها نامناسب نیست.

میرکاظمی افزود: تاکنون 98 درصد از جمعیت این استان تحت پوشش گازرسانی شهری و با اتمام پروژه‌های موجود 35 درصد جمعیت روستاهای این استان تحت پوشش گازرسانی روستایی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال بودجه استان 112 درصد رشد داشته است که با اجرای پروژه‌های در دست اجرا این استان از لحاظ برخورداری از گاز از متوسط کشوری نیز در حد بالاتری قرار می‌گیرد.

وزیر نفت ادامه داد: در ابتدای سال 89 حرکت ما به سمت عدالت محوری در توسعه گازرسانی بوده است.

میرکاظمی با بیان اینکه اگر قرار باشد هر یک از دوستان به شرکت گاز فشار آورند، عدالت از سوی این شرکت رعایت نمی‌شود، گفت: یکی دیگر از افتخارات صنعت نفت این است که کلیه قراردادهای پارس جنوبی انجام شده و در حال حاضر میدانی وجود ندارد که پرونده آن در صنعت نفت باز نباشد.

وی یادآور شد: تا به حال قراردادهای بین‌المللی خوبی برای افزایش ضریب بهره‌وری در این زمینه صورت گرفته است

میر کاظمی با اشاره به اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: امروز این طرح از سوی ستادهای ما پیگیری و مشکلات حل می‌شود.