زمان : 30 Azar 1389 - 15:22
شناسه : 28467
بازدید : 3029
مشايي در نشست هم‌انديشي وزارت امور خارجه  : تغيير در وزارت خارجه جرياني است كه هيچ ارتباطي به سفر اخير وي به اردن نداشته است. مشايي در نشست هم‌انديشي وزارت امور خارجه : تغيير در وزارت خارجه جرياني است كه هيچ ارتباطي به سفر اخير وي به اردن نداشته است.

مشايي در نشست هم‌انديشي وزارت امور خارجه  :

تغيير در وزارت خارجه جرياني است كه هيچ ارتباطي به سفر اخير وي به اردن نداشته است.


یزدفردا "سرویس خبر دولت :مشاور و رييس دفتر رييس‌جمهور گفت: همه دستگاه‌هاي دولتي فعال خارج از كشور مي‌بايست كليه فعاليت‌هاي خود را در هماهنگي با وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌هاي كشورمان در خارج انجام دهند.

مهندس اسفنديار رحيم‌مشايي در جلسه هم‌انديشي دستگاه‌هاي دولتي داراي دفاتر و نمايندگي در خارج از كشور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران به خاطر 30 سال مقاومت آگاهانه و رهبري الهي آن توانايي ورود به مديريت عادلانه جهاني را پيدا كرده است، اظهار داشت: امروزه بسياري از رهبران جهان در ملاقات‌هايي كه با مسؤولين ايراني دارند از صميم قلب از سياست‌ها و روش جمهوري اسلامي ابراز رضايت مي‌نمايند.

مهندس رحيم مشايي افزود: جمهوري اسلامي در سال‌هاي پس از انقلاب تلاش كرد از بند ابرقدرت‌ها خارج شده و فروزنده و الهام‌بخش باشد و امروز ايران برخلاف ارزيابي ابرقدرت‌ها به درخت تنومندي تبديل شده است.

رييس دفتر رييس‌جمهور همچنين اعلام سياست تغيير اوباما را نه از روي انتخاب بلكه ناشي از ناچاري نظام آنان دانست تا شيب زوال جهاني آمريكا را كاهش دهند.

مهندس رحيم مشايي گفت: آنان تلاش مي‌كنند با اين سياست شايد بتوانند سيادت دوباره خود را بر جهان بازيافته و مستحكم نمايند در حالي كه شرايط بگونه‌اي ديگر براي آنان رقم خورده است.

وي مقاومت جمهوري اسلامي ايران، پايمردي بر اصول، نفي استكبار و استقلال‌خواهي ملت ايران را از جمله عوامل اصلي ناگزير شدن مقامات آمريكايي به اتخاذ سياست تغيير دانست و گفت: اهداف اصلي آمريكا هنوز تغييري نكرده است آنها ابتدا به عراق حمله و بعدها مصوبه لازم را از سازمان ملل اخذ كردند.

مهندس رحيم مشايي اعلام سياست تغيير را يك عقب‌نشيني بزرگ از سوي آمريكا ارزيابي كرد و افزود: ايستادگي مردم و نظام جمهوري اسلامي در دنيا موجب موضوعيت يافتن عدالت در نظام جهاني شده به نحوي كه امروزه ديگر ابر قدرت‌ها نمي‌توانند آزادانه و بدون در نظر داشتن منافع ديگر كشورها به تنظيم معادلات جهان بپردازند و در اين راستا دكتر احمدي‌نژاد معتقد است كه وقت آن رسيده مديريت جهاني بر اساس عدالت پيش برود.

مشاور رييس جمهور در ادامه سخنان خود از خدمات دستگاه ديپلماسي كشور قدرداني و از منوچهر متكي به عنوان برادر بسيار خوب و ارزشمند ياد كرد و گفت: ايشان در دوره 5 ساله وزارت خود هميشه همراه با دولت بوده و تلاش‌هاي صميمانه‌اي انجام داده است.

رييس دفتر رييس جمهور تصريح كرد: تغيير در وزارت خارجه جرياني است كه از قبل در پي هماهنگي رييس‌جمهور با وزير سابق امور خارجه در حال انجام بوده و هيچ ارتباطي به سفر اخير وي به اردن نداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي امام جمعه موقت تهران نيز در اين نشست اولويت نخست براي افرادي كه در امر ارتباط با ديگران فعالند را مد نظر قرار دادن خداي تبارك و تعالي و طي سه مرحله شناخت خويش، خودسازي و مراقبت نفس دانست.

وي تاكيد كرد: خودسازي از نظر اهميت، تقدم رتبه‌اي دارد ليكن فرد مي‌بايست همزمان با خودسازي در جامعه حضور يافته و به خلق خدا خدمت نمايد. همه عالم مخلوق خدا و جلوه اوست و خدمت به خلق خدمت در راه خداوند است.

حجت‌الاسلام صديقي وزارت امور خارجه را به مثابه سلسله اعصاب نظام دانست كه وظيفه ارتباط نظام با خارج از كشور را برعهده دارد و گفت: سفرا و ديپلمات‌هاي ايراني ما بايد با آرامش كامل روحي و رواني به خدمت خود بپردازند.