زمان : 29 Azar 1389 - 22:49
شناسه : 28450
بازدید : 5011
آيت الله آملي لاريجاني: اين جريان انحرافي هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است-اگر یزید با فسادش ماند، این جریان انحرافی هم باقی می‌ماند آيت الله آملي لاريجاني: اين جريان انحرافي هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است-اگر یزید با فسادش ماند، این جریان انحرافی هم باقی می‌ماند

آيت الله آملي لاريجاني:

اين جريان انحرافي هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است-اگر یزید با فسادش ماند، این جریان انحرافی هم باقی می‌ماند

عجيب است که هر بار دستگاه قضايي اعلام مي‌کند برخورد قاطعي با مفسدين خواهد داشت، جرياني عليه قوه قضاييه راه مي‌اندازند و در چند نوبت مختلف اين مسأله بروز کرده و من رد پاي جريان انحرافي را در پس اين حملات و هجمات عليه قوه قضاييه مي‌بينم

 اداره کل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله لاريجاني در جلسه مسؤولان عالي قضايي گفت: جا دارد از مردم شريف ايران به خاطر عزاداري‌هاي باشکوهي که اقامه کردند تشکر صميمانه بشود. بحمدا... شاهديم که هر روز عزاداريها و پاسداشت ‌ولايت در اين کشور و کشورهاي ديگر و حتي در مجامع اهل سنت بيش از پيش رونق پيدا مي‌کند.

رئيس قوه قضاييه اقامه عزاي حسيني را نشانه‌اي از تجلي و ظهور حق و بطلان شرک و ظلم برشمرد و افزود: در فاصله زماني‌ حادثه عاشورا تا به امروز جريان‌هايي در مقابل حق ايستاده است. اما اهل حق و بزرگان دين و مردم ولايت مدار در همه مراحل و در همه زمان‌ها با همه مشکلات اين حق را نگاه داشتند و بازار اين حق مداري همچنان گرم و پويا است؛ چرا که اقامه عزاي اباعبدالله الحسين (سلام الله عليه) نه فقط اظهار محبت به اهل بيت بلکه اقامه توحيد و اقامه حق است و در واقع تجلي بزرگ توحيد در طول تاريخ است.

آيت الله آملي لاريجاني به عزاداري مردم ديگر کشورها از جمله ترکيه اشاره کرد و گفت: اين نمونه‌هاي عظيم نشان مي‌دهد که عزاداريهاي مردم نه تنها در ايران که در ديگر کشورها دائماً پرشورتر و بامحتواتر مي‌شود.

آيت الله آملي لاريجاني تأکيد کرد: اجر اين عزاداريها از ناحيه حق تعالي محفوظ است و بايد گفت که خود اين اقامه عزا، نحوه‌اي از شکرگزاري حق تعالي است و در روايات نيز داريم که اگر کسي به او اين موقعيت داده شده که دعا بکند، اين خودش پاسخ حق تعالي است که يک چنين حالي در او پديد آمده که دعا مي‌کند و در واقع اينکه عده‌اي از مؤمنين، قلوبشان جذب حقيقت ولايت و جذب توحيد واقعي بشود، اين خودش جزاي بالفعل است که اميدواريم هر روز بيش از پيش اين جريان ولايي و توحيدي گسترش يابد.

آيت الله آملي لاريجاني در ادامه با اشاره به فعاليت دستگاه قضايي در طول يک سال گذشته گفت: ارزيابي بنده اين است که قوه قضاييه در طول يک سال گذشته تلاش‌هاي خيلي خوبي داشته و هم به لحاظ اصلاح برخي ساختارها، هم به لحاظ سياست‌گذاري‌ها و راهبردهاي کلان و هم به لحاظ عزم مديران عالي دستگاه قضايي براي اجراي عدالت و برخورد با مفاسد در مظاهر مختلفش، بسيار مناسب و در خور تقدير بوده است.

آيت الله آملي لاريجاني افزود: دستگاهي که در اقامه عدالت به او اتکا مي‌شود اگر بتواند حتي قدمي براي اصلاح بردارد بايد آن را به فال نيک گرفت و از عزم مديران آن براي بهبود وضعيت تقدير کرد.

رئيس قوه قضاييه مبارزه با مفاسد اقتصادي، بريدن دست کار چاق‌کن‌ها، مقابله با اشرار و مقابله با قاچاقچيان بزرگ مواد مخدر را بسيار مؤثر دانست و گفت: البته ما تبليغات چنداني نداريم و شايد اين اقدامات بروز و ظهور چنداني نداشته، اما اين يک واقعيت است و آنهايي که دست‌اندرکار اين جريانات هستند مي دانند که چه تلاش‌هايي صورت گرفته است. في المثل نيروي انتظامي خوب مي‌داند که آيا زحماتي که در دوره‌هاي قبل مي‌کشيد بهتر اجابت شده يا در اين دوره بهتر اجابت مي‌شود.

آيت الله آملي لاريجاني با تقدير از زحمات دادستاني کل کشور تأکيد کرد: دادستان کل و ديوان عالي کشور با اين مسائل قاطعانه برخورد کردند و حتي ديوان عالي که گاهي به بي‌عملي متهم مي‌شود، در تأييد قصاص ها و اعدام ها بسيار خوب عمل کرده است. ما البته هيچ علاقه‌اي به اعدام و قصاص نداريم، ولي اعدام و قصاص در جايي که ثابت شد بايد اجرا بشود و اگر اولياي دم پافشاري دارند بر اجراي قصاص، وجهي براي تأخيرش نيست.

آيت الله آملي لاريجاني برخورد با واسطه‌گران و کارچاق‌کن‌ها را نيز مؤثر دانست و گفت: در قطع کردن ايادي دخالت کننده در دستگاه قضايي در اين مدت کوتاه اين دستگاه بسيار موفق بوده است و ما کساني را رديابي کرديم که کارشان فقط واسطه‌گري بوده و بحمدالله آرام آرام اين افراد شناسايي و با آنها برخورد قاطع مي‌شود و ما از تقلاي عده‌اي براي رها ساختن همين واسطه‌ها، مي‌فهميم که اينها چه مقدار در اين دستگاه براي خودشان ريشه دوانيده بودند.

ریيس دستگاه قضا افزود: در مقابله با مفاسد اقتصادي نيز قوه قضاييه کارنامه بسيار روشني دارد و ما در همين مدت کوتاه با پرونده‌هايي برخورد کرديم که به برخي اهرم‌هاي فشار و قدرت رسيده بودند و تلاش بسياري براي پوشاندن اين قضايا کردند. اما بحمدالله قوه قضاييه ايستادگي و برخورد قاطعي کرده است.

آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به اينکه جرياني انحرافي و ضد روحانيت در پي تضعيف قوه قضاييه است تأکيد کرد: متأسفانه عجيب است که هر بار دستگاه قضايي اعلام مي‌کند برخورد قاطعي با مفسدين خواهد داشت، جرياني عليه قوه قضاييه راه مي‌اندازند و در چند نوبت مختلف اين مسأله بروز کرده و من رد پاي جريان انحرافي را در پس اين حملات و هجمات عليه قوه قضاييه مي‌بينم.

آيت الله لاريجاني تصريح کرد: به گمان بنده، حمايت‌ها، تشويق‌ها و تقديرهايي هم که مي‌شود اين معما را تا حد زيادي حل مي‌کند. متأسفانه اين جريان انحرافي که هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است و به شدت نيز ضد روحانيت است و به شدت تبليغ دوري از روحانيت را مي‌کند، در پس اين جريانات است و اين چيزي نيست که از ديدگاه اهل نظر دور باشد و اهل نظر مي دانند که اين جريان حتي نسبت به ولي فقيه زمان هم با زبان‌هاي مختلف مطالبي را مي‌گويند و به شدت قوم‌گرايي را ترويج مي‌کنند و تعصبی را که باید معطوف به اسلام و مسلمین باشد، به قومیت می‌برند و کاری که رژیم فاسد پهلوی نمی‌توانست بکند، اينها اصرار بر انجامش دارند و در عمل هم بسیار فاسدند.

ریيس قوه قضاييه تأکيد کرد: ما رد پای فساد اینها را خیلی جاها دیده‌ايم و اين عده گمان نکنند که همچون «کبک» سرشان را زیر برف می‌کنند و کسی آنان را نمی بیند. باید بدانند که افعالشان در منظر دیگران هست و این‌طور نیست که اگر افرادی را به وسط میدان بکشند خودشان پنهان می‌مانند.

آيت الله لاريجاني افزود: یکی از خصائص این جریان فاسد این است که هر وقت درکشور مسأله‌ای ولو کوچک پیش بیاید، فوراً از آن موجي مي‌سازند و بر آن موج سوار می‌شوند و متأسفانه خیال می کنند که خودشان پنهانند. آنها خیال می‌کنند که می‌توانند با اين حرکات مذبوحانه باقی بمانند. اگر یزید با فسادش ماند، این جریان انحرافی هم باقی می‌ماند. چرا که هیچ‌گاه مخالفت با مظاهر دینی، با روحانیت، با مراجع و مخالفت با جریان حق هیچ وقت باقی نمی ماند؛ و ما به این گروه فاسد اخطار می کنیم که دست از فساد بردارند و بدانند که ریشه‌های فساد مالي و غيرمالي اینها را ردیابی کرده‌ایم و دستگاههای نظارتی در حال پیگیری هستند.

آيت الله آملي لاريجاني تأکيد کرد: ما متأسفیم که گاهی مسائل کوچکی در جایی از کشور رخ می دهد. گاهی از شور و نشاط یک جوان احساساتی استفاده می کنند، بر یک موجی سوار می‌شوند تا کل قوه قضاییه و رؤسای قوا را تخریب کنند و این واقعاً جای تأسف دارد که چرا اینها یک چنین مجالی باید پیدا کنند و از اعتماد برخي مسؤولان سوء استفاده کنند.

در ادامه اين جلسه، همچنين مقرر شد با تشکيل کارگروهي تخصصي لايحه مقابله با جرايم سازمان‌يافته تدوين و جهت تصويب به دولت و مجلس ارائه شود.

تشکيل بانک اطلاعاتي براي جرايم سازمان‌يافته و شناسايي مناطق جرم‌خيز، ايجاد شعبات تخصصي رسيدگي به جرايم سازمان‌يافته از ضرورت‌هاي مقابله با اين جرايم است، که در اين جلسه بر آن تأکيد شد. برخورد شديد و سريع با جرايمي مانند سرقت مسلحانه، زورگيري با سلاح سرد، تجاوز به عنف و اعمال اشد مجازات براي اين جرايم و نيز از بين بردن فضاي امن براي متجاوزان به حقوق مردم و اشرار و اوباش از طريق تشکيل ستاد ويژه رسيدگي و مقابله با اين نوع جرايم در دادستاني کل کشور و استقرار نماينده اين ستاد در دادستاني استان‌ها، به تصويب مسؤولان عالي قضايي رسيد.