زمان : 29 Azar 1389 - 18:23
شناسه : 28432
بازدید : 9743
از برکناری بذرپاش ازسازمان جوانان  تا انتصاب در پست جدید و از  بذر پاش کیست؟  تا جانشین او چه کسی است ؟ از برکناری بذرپاش ازسازمان جوانان تا انتصاب در پست جدید و از بذر پاش کیست؟ تا جانشین او چه کسی است ؟

از برکناری بذرپاش ازسازمان جوانان

  تا انتصاب در پست جدید

 و از  بذر پاش کیست؟

 تا جانشین او چه کسی است ؟

مهرداد بذر پاش رئیس سازمان ملی جوانان در جلسه امروز  هیأت دولت به صورت غیر منتظره برکنار شد.
یزدفردا: مهرداد بذر پاش رئیس سازمان ملی جوانان در جلسه امروز هیأت دولت برکنارشد.

 مهرداد بذرپاش دیروز  در جلسه هیأت دولت از ریاست سازمان ملی جوانان عزل شد.
تابناک نوشت ، محمود احمدی‌نژاد در جلسه امروز هیأت دولت در پی انتقاد مهرداد بذرپاش از برخی دخالت‌های اسفندیار رحیم‌مشایی در امورات سازمان ملی جوانان دستور به برکناری وی داده است.
در حالی كه كمتر از یك هفته از عزل ناگهانی متكی، وزیر سابق خارجه كه با فعالیت مشایی و بقایی درحوزه سیاست خارجی مخالفت كرده بود، می گذرد، بذرپاش معاون احمدی نژاد كه خود را از بختهای انتخابات ریاست جمهوری آینده می دانست پس از بركناری از هیات مدیره سایپا، از سازمان ملی جوانان كنار رفت و جای خود را به خواهرزاده بقایی، جانشین مشایی داد

مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان در جلسه امروز هیات دولت بركنار شد تا در فاصله یك چشم بر هم زدن دومین عضو كابینه دولت دهم جایش را به یكی از چهره های مورد وثوق بدهد.

به گزارش خبرنگار آینده؛ در حالی كه كمتر از یك هفته از عزل ناگهانی منوچهر متكی، وزیر سابق امور خارجه كه با فعالیت اسفندیار رحیم مشایی و بقایی درحوزه سیاست خارجی مخالفت كرده بود می گذرد، مهرداد بذرپاش معاون احمدی نژاد كه خود را از بختهای انتخابات ریاست جمهوری آینده می دانست، پس از بركناری از هیات مدیره سایپا در هفته گذشته، از ریاست سازمان ملی جوانان هم عزل شد و احتمالا جای خود را به خواهرزاده بقایی جانشین مشایی خواهد داد.

این بركناری های پیاپی در هیات وزیران یادآور عزلهای چهارم مرداد سال گذشته است كه محسنی اژه‌ای و صفار هرندی از دولت نهم عزل شدند و سپس لنكرانی، مصری و فتاح، وزرای بهداشت، رفاه و نیرو به دلیل مخالفت با مشایی از قطار دولت دهم پیاده شدند.

گفته می شود خانم دكتر فرحناز تركستانی، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به عنوان یكی از گزینه های جایگزین بذرپاش مطرح است. وی از بستگان بقایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی است.

در حالی كه تابناك و مشرق از بركناری بذرپاش خبر دادند، عصر ایران به نقل از سازمان ملی جوانان از استعفای بذرپاش خبرداد و كمی بعد خبر بركناری بذرپاش از خروجی برخی سایتها حذف شد و اكنون خبرگزاری رسمی دولت از بركناری بذرپاش خبر داده است.

مهرداد بذرپاش كه پس از صادق امامیان مشاور جوان محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران شد، پس از پیروزی احمدی نژاد در انتخابات سال 1384 به همین سمت در ریاست جمهوری منصوب شد.

بذرپاش پس از ازدواج با دختر علی احمدی، وزیر آموزش و پرورش دولت نهم كه به دلیل مخالفت با مشایی در دولت دهم حذف شد و نیز ناكامی در انتخابات شورای شهر، ابتدا به مدیریت پارس خودرو و سپس به مدیر عاملی سایپا رسید، اما با انتصاب تیم مورد حمایت مشایی، وی به رغم میل شخصی از سایپا یه سازمان ملی جوانان رفت.

موضوع ادامه تحصیل وی در مقطع دكتری دانشگاه علامه طباطبایی بدون شركت در كنكور اولین جنجال تحصیلی دولت نهم قبل از طرح موضوع مرحوم كردان و محمدرضا رحیمی بود.

بذرپاش پس از یك ماه از مصاحبه تلویزیونی خود با برنامه مثلث كه در آن گفت تنها یك پراید قسطی دارد، روزنامه خصوصی وطن امروز را با سرمایه ای بالغ بر یك میلیارد تومان راه اندازی كرد و سپس در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز تبلیغات سنگینی برای دكتر احمدی نژاد انجام داد. اما با تشكیل دولت دهم كه پدرهمسر وی به صورت غیرمترقبه‌ای از آن حذف شد، وی نیز از مدیریت كارتل مالی سایپا بركنار شد و پست كم اهمیت تر ریاست سازمان ملی جوانان به او واگذار گردید.

برخی نزدیكان بذرپاش در تلاش بودند با توجه به جوانی و خوش سیما بودن و ارتباط خوب وی با بسیج و اصولگرایان، وی را به عنوان كاندیدای دوره بعد ریاست جمهوری مطرح كنند.

واكنش بذرپاش به خبر بركناری

رئیس سازمان ملی جوانان گفت: رفتنم از این سازمان محتمل است و تا پایان جلسه امروز هیأت دولت این موضوع قطعی می شود.


مهرداد بذرپاش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مركزی خبر درحاشیه جلسه عصرامروز هیات دولت درباره خبر برخی منابع مبنی بر تغییر سازمان ملی جوانان افزود: دیروز و امروز هنوز چیزی به اینجانب ابلاغ نشده است و من از ساعت 12 امروز تاكنون در شش جلسه هیأت دولت شركت كرده ام.

وی گفت: البته از چند وقت پیش به این جمع بندی رسیده ایم و در پایان جلسه امروز هیأت دولت كه ساعتی دیگر خواهد بود ، ماندن یا رفتنم به طور دقیق مشخص خواهد شد

روابط عمومی بذرپاش، بركناری اش را تایید كرد

هنوز سرپرستی برای سازمان ملی جوانان از سوی رییس جمهور معرفی نشده است.

مدیر روابط عمومی سازمان ملی جوانان با تایید خبر بركناری «مهرداد بذرپاش» از ریاست سازمان ملی جوانان، گفت: ‌این موضوع شب گذشته در جلسه هیات دولت به بذرپاش ابلاغ شده است.

امیر حسین مدنی، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هنوز سرپرستی برای سازمان ملی جوانان از سوی رییس جمهور معرفی نشده است.

انتصاب مهرداد بذرپاش به عنوان مشاور رييس جمهور در امور اجتماعي

رييس جمهور در حكمي مهندس مهرداد بذرپاش را به عنوان مشاور رييس جمهور در امور اجتماعي منصوب كرد.
متن كامل حكم به شرح زير مي‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي مهندس مهرداد بذرپاش
نظر به شايستگي‌هاي جنابعالي، به موجب اين حكم به عنوان «مشاور رييس جمهور در امور اجتماعي» منصوب مي‌شويد.
ضمن تقدير و تشكر از تلاش‌هاي شما در طول مدت تصدي سازمان ملي جوانان، اميدواريم شاهد تداوم خدمات والاتر و بالاتر جنابعالي به نظام جمهوري اسلامي ايران باشيم.
از خداوند متعال، سلامتي و توفيقات شما را خواستارم.
محمود احمدي نژاد
رييس جمهوري اسلامي ايران

بذر افشان کیست؟


 بسیاری از مردم تاکنون «نام مهرداد بذرپاش» را نشنیده‌اند، و یا سابقه آشنایی‌شان با او به یک سال قبل باز می‌گردد، یعنی زمانی که رییس‌ جمهور طی حکمی و با نظر به آنچه «تعهد»، «روحيه تلاشگری» و «مسووليت پذيری» خوانده بود، او را به عنوان رییس گروه مشاوران جوان خود منصوب کرد. اما بی‌شک دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف جزو این عده نیستند. دانشجویان دانشگاهی که بذرپاش مدت شش سال برای گرفتن مدرک لیسانس در آن تحصیل کرد و در این مدت خاطرات بسیاری از خود بر جای گذاشت.
یک دانشجوی نمونه!
مهرداد بذرپاش، در سال 77 و به عنوان دانشجوی رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و از سال دوم تحصیل وارد تشکل بسیج دانشگاه شد. اولین و شاید جنجالی‌ترین اقدام وی در این تشکل، حضور فعال در فعالیت‌های مربوط به تجمع دانشجویان در اعتراض به حکم اعدام هاشم آغاجری در سال 81 بود؛ اقدامی که بسیار بیش از «شکستن تریبون دانشجویان دانشگاه علامه» (سال 81) و یا «ورود به دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف» (سال 82) بازتاب داشت. این همان واقعه‌ای بود که بذرپاش در مورد آن در مصاحبه با روزنامه دانشگاه شریف، جمله معروف «هر جا هتاکی باشد ما هستیم» را بر زبان آورد.

«روحیه تلاشگر» بذرپاش به وی کمک کرد تا پله‌های ترقی را بسیار زودتر از حد انتظار طی کند. با پیروزی اصول‌گرایان در انتخابات شورای شهر و انتخاب محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران در سال 81، بذرپاش که در آن زمان ریاست بسیج دانشجویی دانشگاه شریف را بر عهده داشت به عنوان مشاور شهردار به خدمت گرفته شد. این سمت بعدها و در زمان تصدی پست ریاست جمهوری از جانب احمدی‌نژاد باز هم تکرار شد، اما این بار بذرپاش در برابر «مسووليت پذيری» خود در ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد توقع بیشتری داشت. شاید همین توقع بود که باعث شد تا در تاریخ بهمن‌ماه ۱۳۸۴، و تنها شش ماه بعد از انتصاب بذرباش به عنوان مشاور رییس جمهور، خبر عضویت وی در هیئت مدیره شرکت سایپا منتشر شود.

بذرپاش شهردار؟!
با فرا رسیدن زمان سومین انتخابات شوراهای شهر و روستا، بذرپاش 26ساله، که بی‌شک تجربه شیرین نتایج دومین انتخابات شورای شهر را فراموش نکرده بود، از سمت مشاور رییس جمهور استعفا داد تا از این به بعد به جای ایفای نقش در پشت صحنه، خود وارد عرصه انتخابات شود.

هرچند وب‌سایت اصول‌گرای «ناگفته‌ها» مدعی شده به دلیل برخی سخنان بذرپاش پس از استعفا، که این سایت از آن‌ها به عنوان «گاف» نام می‌برد، وی از هرگونه مصاحبه شفاهی منع شده است، اما عضو جوان و البته کلیدی ائتلاف «رایحه خوش خدمت» به هیچ وجه قصد ندارد تا از فرصت مطرح ساختن خود از طریق مصاحبه‌های پی در پی چشم‌پوشی کند. وی که عظم جزم خود برای تصدی کرسی شورای شهر را با بیان این جمله که «اگر در لیست اصول‌گرایان هم نباشم به طور مستقل خواهم آمد» به اثبات رساند، علت ورود خود به عرصه انتخابات شوراها را «درخواست دوستان حامی رئیس جمهور» و جمع بندی این نکته دانست که «شورای شهر دوم در اوایل کار موفق عمل کرد و توانست اعتماد مردم را جلب کند اما چندی است که تنظیم نیست!».

هرچند سخنان بذرپاش مبنی بر «لزوم خالص سازی جریان اصول‌گرا» با واکنش شدید برخی از اعضای این طیف روبرو شد، اما اقدامات بعدی او نظیر کنار گذاشتن «مهدی چمران» از لیست حامیان دولت به اثبات رساند که وی در راه «تنظیم کردن» شورای شهر تهران به هیچ وجه قصد مسامحه ندارد.

این روزها در جبهه اصول‌گرایان حامی دولت، همه چیز در گرو تصمیم جوانی است که «محمد علی رامین»، دبیر كمیته سیاسی ائتلاف رایحه خوش خدمت، از او با نام «اسامه ابن زيد» یاد می‌کند. آیا مردم تهران این نام‌جوی جوان را به نمایندگی خود در شورای شهرشان و احتمالا سمت شهرداری پایتخت انتخاب می‌کنند؟ حداقل در مورد دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف می‌توان گفت که به نظر نمی‌رسد چنین اتفاقی رخ بدهد، آن‌ها هنوز خیلی چیزها را به یاد دارند.


اما جانشین اوکیست؟

گفته شد خانم دکتر فرحناز ترکستانی معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به عنوان یکی از گزینه‌های جایگزین بذرپاش مطرح است.

سایت مشرق در معرفی گزینه جدید نوشت که وی خواهرزاده بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی است.

به گزارش مشرق، دکتر فرحناز ترکستانی که به عنوان جایگزین احتمالی بذرپاش در ریاست سازمان ملی جوانان مطرح شده است، در سوابق خود ریاست شورای سیاستگذاری و دبیر سومین جشنواره فرهنگی، هنری دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کشور را دارد و تا کنون نیز معاون دانشجویی و فرهنگی و رئیس مرکز امور دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

فرحناز ترکستانی را شاید بتوان ناشناخته‌ترین عضو زنان همراه دولت احمدی‌نژاد معرفی کرد.

او از سوی دستجردی به عنوان معاون دانشجویی وزارت بهداشت انتخاب شد و علاوه بر آن، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد و متخصص بیماریهای زنان و زایمان است.

نام ترکستانی زمانی در محافل سیاسی و خبری مطرح شد که از جانب وزیر بهداشت، در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی جانشین عصمت باروتی، همسر حسین شریعتمداری شد و برخی این تغییر را سیاسی ارزیابی کردند.

از سوابق سیاسی ترکستانی اخباری منتشر نشده، اما گفته می‌شود وی خواهر همسر حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی است.

و امروز ابلاغ او صادر شد :

انتصاب خانم فرحناز تركستاني به عنوان معاون رييس جمهور و رييس سازمان ملي جوانان



رييس جمهور در حكمي خانم فرحناز تركستاني را به سمت معاون رييس جمهور و رييس سازمان ملي جوانان منصوب كرد.

متن كامل حكم به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
سركار خانم فرحناز تركستاني
سلام علكيم
بر اساس اصل يكصد و بيست و چهارم قانون اساسي و نظر به تعهد، تجارب، نشاط و تحرك جنابعالي به موجب اين حكم به سمت «معاون رييس جمهور و رييس سازمان ملي جوانان» منصوب مي‌شويد.
جوانان سرمايه اصلي كشورند و پيروزي‌ها و توفيقات بي بديل ملت ايران در عرصه هاي سياسي، فرهنگي، علمي، تحقيقاتي و ورزشي مرهون ايمان عميق، اراده سترگ، موقع شناسي و حضور فعال آنان است.
در دوره جديد حيات بالنده سرزمين ايران كه دوران جهش‌هاي بزرگ در مسير تحقق اهداف بلند و آرماني يك ملت سرافراز است، ايجاد فرصت‌هاي مناسب براي بروز خلاقيت‌ها و استعدادهاي شگرف جوانان عزيز اين مرز و بوم از طريق تمهيد زمينه‌هاي مشاركت گسترده‌تر در اداره كشور و بهره‌گيري از فكر و انديشه خلاق آنان اهميتي مضاعف مي‌يابد.
اميدوارم با همكاري ساير اعضاي محترم شوراي عالي جوانان و با استعانت از خداوند متعال در ظل عنايات حضرت ولي عصر (عج) در انجام اين مهم موفق باشيد.
محمود احمدي نژاد
رييس جمهوري اسلامي ايران


یزدفردا