زمان : 28 Azar 1389 - 23:03
شناسه : 28419
بازدید : 4869
در پی پیگیریهای مجدانه تابش  منطقه ویژه اقتصادی فولاد اردکان تصویب شد در پی پیگیریهای مجدانه تابش منطقه ویژه اقتصادی فولاد اردکان تصویب شد

در پی پیگیریهای مجدانه تابش


منطقه ویژه اقتصادی فولاد اردکان تصویب شد


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز با رای بالای نمایندگان مجلس، لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فولاد در اردکان تصویب شد .

تصویب این لایحه مهم در پی تلاشهای مستمر چند ساله نماینده مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد . با نگاهی به سابقه پیگیری این امر توسط تابش ، مشخص می شود که ابتدا طرح این موضوع توسط وی در جلسه استانی دور دوم سفر هیات دولت به استان یزد صورت گرفته و سپس با پیگیریهای انجام گرفته از سوی تابش، لایحه بنا به پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری در جلسه مورخ 27/4/89 جهت ارسال به مجلس مصوب شده و در ادامه، لایحه در تاریخ 7/6/89 به مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است. این لایحه سپس در کمیسیون اقتصادی مجلس در تاریخ 4/8/89 تصویب، و جهت تصویب و بررسی نهایی به صحن علنی مجلس ارجاع شد و در نهایت امروز (29/9/89) با رای بالای نمایندگان مردم در مجلس به تصویب رسید .

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی فولاد اردکان دربرگیرنده بیش از 20 واحد بزرگ فولادی در ابعاد کارخانه گندله سازی فعلی اردکان است که از جمله این واحدهای صنعتی می توان به کارخانجات نورد گرم، نورد مقاطع( آهن،نبشی،میلگرد،...)گندله سازی،کارخانجات فروآلیاژی و ... اشاره نمود .

از دیگر مزایای تصویب این منطقه ویژه اقتصادی در اردکان، حرکت در راستای دستیابی به توسعه متوازن و پایدار و توجه به روند توسعه زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی ، همپای توسعه صنعتی است که در همین زمینه و با اجرایی شدن این مصوبه در اردکان، پرديس هاي خدماتي و پذيرايي و تفريحي،مجتمع آموزش‌هاي كاربردي فولاد و صنايع وابسته و آموزشگاههای متعدد در زمینه مباحقث فوق الذکر نیز جهت استفاده شاغلین در صنایع وابسته و شهروندان اردکانی در این منطقه ویژه ایجاد خواهد شد .

لازم به ذکر است ، ایجاد 14 منطقه ویژه اقتصادی ، امروز با رای نمایندگان مردم در سراسر کشور تصویب شد که از این تعداد، دو منطقه ویژه اقتصادی شامل اردکان و صدوق در استان یزد قرار دارد .