زمان : 28 Azar 1389 - 23:01
شناسه : 28418
بازدید : 3459
استاندار يزد در همايش مديريت اسناد: اسناد، نشانه عملكرد افراد، ملتها و دولتهاست استاندار يزد در همايش مديريت اسناد: اسناد، نشانه عملكرد افراد، ملتها و دولتهاست

استاندار يزد در همايش مديريت اسناد:

اسناد، نشانه عملكرد افراد، ملتها و دولتهاست

استاندار يزد با تاكيد بر فرهنگ سازي لازم به منظور انتقال و نگهداري مناسب اسناد گفت: اسناد، نشانه عملكرد افراد، ملتها و دولتهاست.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، \"محمدرضا فلاح زاده\" در همايش مديريت اسناد كه در محل دفتر نخبگان استان يزد و با حضور مشاور فرهنگي رئيس جمهور و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران برگزار شد ضمن تسليت ايام سوگواري حضرت ابا عبدا... الحسين(ع)، با بيان اين كه تاريخ، معلم انسان هاست گفت: در تاريخ، تعليم و تعلم، شناخت سياست و اقتصاد، هدايت جامعه و ... نهفته است كه مي تواند مورد استفاده انسانها قرار گيرد.

استاندار يزد با تاكيد بر مطالعه دقيق تاريخ اهل بيت(ع) و ايران اسلامي خصوصا تاريخ انقلاب شكوهمند اسلامي اظهار داشت: اسناد ، نشانه تمدن اقوام و قوميت هاست و دين و مذهب، نحوه تعليم و تربيت، ارتباط بين اقوام، ملتها و دولتها، حوزه هاي شهرسازي و اقتصادي، ايده پردازي ملتها و... را روشن مي سازد.

وي با بيان اين كه اسناد نشانه عملكرد افراد، ملتها و دولتهاست خاطرنشان كرد: متاسفانه بيگانگان بر اساس نيات شوم خود، گاهي دست به سندسازي و يا سندسوزي مي زنند. فلاح زاده ادامه داد: به عنوان نمونه دشمنان در تلاش بودند تا جزاير سه گانه ايراني و خليج هميشه فارس را عربي جلو دهند، اما با توجه به اسناد مستدل موجود موفق به انجام اين كار نشده اند.

استاندار يزد با تاكيد بر اهميت مطالعه تاريخ گفت: همه افراد در حوزه هاي مختلف بايد تاريخ بدانند چون آموختن تاريخ با هويت، تمدن و آينده ميهن عزيز اسلامي مرتبط است.

وي در پايان بر فرهنگسازي در خصوص انتقال و نگهداري اسناد و فراهم نمودن مكاني مناسب به منظور حفاظت از اسناد تاكيد كرد.