زمان : 27 Azar 1389 - 21:46
شناسه : 28389
بازدید : 3671
حضور تابش در جمع مردم روستاهای بخش خرانق در شب تاسوعا حضور تابش در جمع مردم روستاهای بخش خرانق در شب تاسوعا

حضور تابش در جمع مردم روستاهای بخش خرانق در شب تاسوعا

یزدفردا "نماینده مردم اردکان با تاکید بر این که واقعه عاشورا را نمی توان صرفا یک روز تاریخی و یا تنها یک حماسه عظیم و یک تراژدی انسانی برشمرد، آنرا مجموعه ای از همه این خصوصیات دانست که نقطه عطفی در تارخ اسلام و مکتب تشیع رقم زد.

محمدرضا تابش که در شب تاسوعای حسینی و در جمع مردم روستاهای بخش خرانق این شهرستان سخن می گفت،بازشناسی عاشورا را نه فقط یک فریضه عینی، بلکه ضرورتی تاریخی دانست تا بوسیله آن بتوان زمینه ها و اهداف این واقعه شگرف تاریخ بشری را برای مردم عصر حاضر بخوبی تبیین کرد.

تابش با اشاره به این موضوع که در بازخوانی صحیفه تاریخ هیچ روزی همچون صفحه عاشورا عبرت آموز نیست تصریح کرد: واقعه ای که در آن اهل بیتی از پیامبر به دست مدعیان پیروی از ان پیامبر به شهادت رسید و امویان هر چه کوشیدند تا این صفحه را از تاریخ پاک کنند ، نتوانستند و پس از قرن ها نه تنها این واقعه فراموش نشده است بلکه فروزان تر از گذشته نام و یاد حسین در همه زمانها جاری و ساری است.

وی در ادامه افزود: صفحه تاریخ عاشورا که اوج حماسه و نهایت یک تراژدی در آن نهفته است گشوده ماند اما عده ای آنرا نخواندند و تنها بر آن گریستند.صفحه ای که درس انسانیت،ازادگی، شجاعت و ازخودگذشتگی و ایستادگی در مقابل ظالم و تلاش برای برقراری قسط و عدل به انسان می دهد.

تابش با اشاره به مجموعه ای از مصیبتهایی که امویان در روز تاسوعا و عاشورا بر امام حسین و یارانش روا داشتند ، اظهار داشت: امام حسین (ع) مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داد و با کمترین عده بزرگترین حماسه تاریخ بشریت را رقم زد و با نثار جان خود در راه تحق ارمان های والای انسانیت عهد بندگی خود با خدا را ادا کرد و به همگان درس ازادگی و ایستادگی را آموخت و به همین دلیل است که او الگوی بشریت و انسانیت و معلم فضیلت و ازادگی لقب گرفته است.

منتخب مردم مردم اردکان در خانه ملت در ادامه با تاکید بر بازشناسی حادثه عاشورا و فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین (ع) به تبیین جامعه "حسین محور" پرداخت و آنرا جامعه ای دانست که تشنه جاری شدن عدالت است ، مردم ظلم را بر نمی تابند، تبعیض و نا برابری در ان جایی ندارد و انسانها در کمال ازادی برای تحقق اهداف والای شرع مقدس و اعتلا و پیشرفت جامعه شان از هیچ کوششی فرو گذار نمی کند.

تابش وظیفه مسئولان در جامعه "حسینی" را وظیفه سنگینی دانست که در آن مسئولان باید برای اداء وظیفه و تکلیف به ساحت مردم سر از پا نشناسند و در راه برقراری قسط و عدل و مقابله با ظلم و ریشه کن کردن فقرو تبعیض همه تلاش خویش را به کار بندند.

نماینده مردم اردکان در پایان با آرزوی تحقق این جامعه ایده آل ،توفیق رهروی امام حسین(ع) را برای همگان از خداوند مسئلت نمود.