زمان : 27 Azar 1389 - 21:38
شناسه : 28388
بازدید : 5454
اولين سمینار معرفي استاندارد هاي حوزه IT به همت شركت كامپيوتري الگوريتم در يزد برگزار شد اولين سمینار معرفي استاندارد هاي حوزه IT به همت شركت كامپيوتري الگوريتم در يزد برگزار شد

اولين سمینار معرفي استاندارد هاي حوزه IT به همت شركت كامپيوتري الگوريتم در يزد برگزار شد


سرویس فن آوری و اطلاعات :محمد منشی زاده مدیر فنی شرکت الگوریتم:بحث استانداردسازی محصولات و خدمات حوزه فناوری اطلاعات ، موضوعی روز واساسی در بازار جهانی این صنعت است . بسیاری از خریداران محصولات نرم افزاری و یا سخت افزاری و خدمت گیرندگان در بازار واقعی جهانی ، داشتن استاندارد فناوری اطلاعات را ، شرط لازم برای ورود به مذاکره تجاری می دانند . نظم بخشی به نحوه ارائه خدمات ، ارتقا بهره وری وبهینه سازی نحوه تولید نرم افزار وتسهیل برای ورود به بازارهای جهانی از دیگر مزایای کاربرد استانداردهاست ولیکن در کشور ما آنچنان که باید به این موضوع توجهی نشده است .

هرچند از دوسال پیش موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ، اقدام به تشکیل کمیته ملی استاندارد فناوری اطلاعات کشور نمودند اما همچنان پیشرفت قابل توجه در این مورد ارائه نشده است . 

این سمینار با حضور كارشناسان IT ، اساتيد و مديران بخش خصوصي و دولتي طي روزهاي 17 و 18 آذرماه 1389 در محل سالن كنفرانس مركز فناوري رشد يزد به همت شركت كامپيوتري الگوريتم برگزار شد.

در ابتدا  مهندس حميدرضا قمي ، مديرعامل شركت الگوريتم، ضمن خوشامدگويي به حضار از نقش تعيين كننده استاندارد و نياز جامعه IT به آشنايي بيشتر با اين موضوع سخن گفت و خواستار هم افزايي و فعاليت بيشتر در زمينه استانداردهاي IT شد.

و ی خواستار توجه جامعه فناوری اطلاعات استان به موضوع وپیشتازی در پیشبرد استاندارد IT  گردید.

سپس  مهندس آزاده داننده نماينده رييس موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي در كميته ملي رايانه و فراوري داده ها ابتدا به تاريخچه استاندارد و اهميت آن در زندگي روزمره پرداخت و در مورد سطوح استانداردسازي واصول حاکم بر استاندارد ها و اهداف آن صحبت کرد.

 مهندس داننده ضمن تحليل نمونه هايي از استانداردهاي موجود نظير ISO9001 و ISO27000 و ISO15288 ،حاضرين را با فرآيند تدوين استانداردهاي بين المللي و فعاليت هاي موسسه استاندارد ايران آشنا نمود.

در روز دوم اين دوره آمورشي، استانداردهاي حوزه IT بيشتر مورد نقد و بررسي قرار گرفت و استاندارد در زمينه نرم افزار و ارائه خدمات و پشتيباني به طور خاص تشريح شد.مباحثی نظیراستاندردهای COBIT, PMBOK و همچنین ITIL Modeling به صورت اجمال توضیح داده شد .

حاضرين در جلسه نيز به بيان ديدگاهها و مشكلات خود در زمينه پياده سازي عملي موارد پرداختند و در زمينه هاي مورد بحث گفتگو نمودند.

در پايان اين دوره از طرف شركت الگوريتم به شركت كنندگان هدايايي اهداء کرد.

یزدفردا