زمان : 27 Azar 1389 - 19:10
شناسه : 28372
بازدید : 2871
امام جمعه مهریز: صبر جمیل آن است که بدون شکوه و گلایه و اعتراضی و فقط برای رضا خدا باشد. امام جمعه مهریز: صبر جمیل آن است که بدون شکوه و گلایه و اعتراضی و فقط برای رضا خدا باشد.

امام جمعه مهریز: صبر جمیل آن است که بدون شکوه و گلایه و اعتراضی و فقط برای رضا خدا باشد.

 خبرنگار یزد فردا : حجت الاسلام برهان امام جمعه مهریز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع باغ بهار(مکان ذکر شود چون فقط سالی یکبار در دهه اول محرم در این مسجد برگزار می شود) برگزار شد گفت :

صبر جمیل آن است که بدون شکوه و گلایه و اعتراضی و فقط برای رضا خدا باشد.

حجت الاسلام علی برهان اظهار داشت : امام حسین علیه السلام در حادثه عاشورا از جان و همه دارایی وعزیزانشان بدون ذره ای چشمداشت در راه خدا و با رضای کامل گذشتند.

امام جمعه مهریز با اشاره به جمله ای از مناجات امام حسین علیه السلام در قتلگاه که فرمود : الهی رضا برضائک و و تسلیما لامرک، اظهار داشت :

ابی عبدالله در سخت ترین شرایط مانند (تشنگی ، غربت ، از دست دادن عزیزین کسان و وداع جانسوز با اهل و عیال)بازهم فریاد الهی رضا برضاک بر زبان داشت .

حقیقتا این حال شامل کسی جز عاشق و دل باخته حضرت حق نمی شود !

امام جمعه مهریز در ادامه خطبه ها صابران واقعی را در عصر کنونی آنهایی دانست که برای نگه داشتن و دفاع از انقلاب و نظام مقدس سیلی می خورند.

وی در ادامه به مصائب سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورا اشاره و آسیب ها و انحرافات عزاداری را تشریح کردند