زمان : 27 Azar 1389 - 19:07
شناسه : 28370
بازدید : 2650
امام جمعه ابرکوه مفهوم پیروزی پیش بردن هدف و ناکام گذاشتن دشمن از رسیدن به مقصود است امام جمعه ابرکوه مفهوم پیروزی پیش بردن هدف و ناکام گذاشتن دشمن از رسیدن به مقصود است

امام جمعه ابرکوه

مفهوم پیروزی پیش بردن هدف و ناکام گذاشتن دشمن از رسیدن به مقصود است

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفتگو با یزد فردا ، مفهوم پیروزىرا پیش بردن هدف و ناکام گذاشتن دشمن از رسیدن به مقصود بر شمرد.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به فرمایش امام علی (ع) با این مضمون که <کسى که گناه بر او پیروز شد، شکست مى خورد و کسى که از راه بدى بر دشمن ظفر یافت در واقع مغلوب است > اظهار داشت: پیروزى آن نیست که انسان از میدان نبرد سالم بیرون بیاید و یا دشمن خود را به خاک هلاکت بیفکند، بلکه پیروز واقعی کسی است، که هدف خود را به پیش برده و دشمن را از رسیدن به مقصود خود باز دارد.

حسینی افزود: امام حسین (ع) و یاران با وفایش اگر چه پس از یک نبرد خونبار و قهرمانانه به نور عظیم شهادت رسیدند، اما هدف مقدس خود را به تمام معنى، از آن شهادت پر افتخار گرفتند.

وی هدف قیام امام حسین را عمل به تکلیف ، آشکار نمودن ماهیت حکومت ارتجاعى و ضد اسلامى اموى و بیداری افکار عمومی مسلمین دانست که این کار به خوبی انجام پذیرفت.

وی خاطرنشان ساخت : به برکت پیروزی قیام امام حسین(ع) ، رسوایى سران اموى و قاتلان امام حسین (ع) به حدى بالا گرفت که تنها پس از گذشت چند سال از آن واقعه عظیم، نه تنها هیچ کس از آل امیه جرأت اعلام نسبت خود با وی را نداشت، بلکه بدنهاى مردگان آنها را هم از قبر بیرون کشیده و با آتش سوزاندند .

حسینی افزود: بعد از واقعه کربلا ، راه پیشرفت و پیروزى که با سرعت بسیار براى آن دودمان کثیف در بین امت هموار مى شد، یکباره درهم ریخت و با رسوایى بسیار، بساط ابوسفیانیان برچیده گشت که این امر جز پیروزی قیام خونبار امام حسین معنی نمی دهد و حسین پیروز همیشه تاریخ است.