زمان : 19 Azar 1389 - 22:02
شناسه : 28239
بازدید : 3485
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان يزدبا حضور در دفتر مركزي مجتمع آموزشي سيدالشهداء با رئيس و مسئولين فرهنگي جامعه تعمليمات اسلامي يزد ديدار و گفتگو كرد مديركل كتابخانه هاي عمومي استان يزدبا حضور در دفتر مركزي مجتمع آموزشي سيدالشهداء با رئيس و مسئولين فرهنگي جامعه تعمليمات اسلامي يزد ديدار و گفتگو كرد

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان يزدبا حضور در دفتر مركزي مجتمع آموزشي سيدالشهداء با رئيس و مسئولين فرهنگي جامعه تعمليمات اسلامي يزد ديدار و گفتگو كرد


یزدفردا "مهندس علايي با حضور در دفتر مركزي مجتمع آموزشي سيدالشهداء با رئيس و مسئولين فرهنگي جامعه تعمليمات اسلامي يزد ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، در اين ديدار علايي با تشريح برنامه‌هاي مختلف اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان براي اعتلاي فرهنگ مطالعه و ترغيب مردم به كتابخواني گفت: درصدد هستيم طرحي را با عنوان «كتاب برتر» اجرا نماييم كه در اين طرح 1000 كتاب مفيد و جذاب در قالب 100 موضوع مختلف و موردنياز را براي همه سطوح سواد جامعه معرفي كنيم و فرد با توجه به نياز خود كتاب دلخواهش را در اختيار بگيرد.
وي با اشاره به سخني از مرحوم وزيري تصريح كرد: بايد كتابي در اختيار مردم قرار دهيم كه مشكلاتشان را حل كند. مشكل امروز جامعه ما اينست كه مردم نمي‌دانند چه كتابي به دردشان مي‌خورد و چه بايد بخوانند.
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان رمز ماندگاري يك اقدام را اخلاص برشمرد و خاطرنشان كرد: اگر كتابخانه وزيري يزد از يك اتاق كوچك در شروع، تبديل به پنجمين كتابخانه‌ بزرگ ايران در حال حاضر شده است، همه به دليل عمل مخلصانه و و نيت پاك مؤسس آن، مرحوم حجت‌الاسلام وزيري بوده است.
علايي همچنين از آمادگي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان براي تجهيز و راه‌اندازي يك باب كتابخانه‌ انتفاعي در محل جامعه تعليمات اسلامي يزد خبر داد و گفت: در صورت موافقت مجتمع سيدالشهداء حاضريم كتابخانه‌اي انتفاعي با مديريت خود مجتمع راه‌‌اندازي نموده و كليه تجهيزات، كتاب و نيروي انساني آن را تأمين كنيم.
رئيس جامعه تعليمات اسلامي يزد نيز در سخنان كوتاهي از نگاه فرهنگي و مثبت علايي به كتاب و كتابخانه تشكر كرد و اظهار داشت: تعالي ملت‌ها بسته به فرهنگ آنهاست كه اين فرهنگ در قالب كتاب درآمده است.
علي اكبر رئوف، با تأكيد بر توجه جدي به حوزه اخلاق اسلامي در تهيه و نشر كتاب‌ها گفت: بايد در زمينه اخلاق و فرهنگ اهل بيت كار اساسي صورت پذيرد تا ارزش‌هاي اخلاقي و اسلامي نظير وجدان، تعهد و صداقت در فرهنگ عمومي مردم ما نهادينه شود.
وي افزود: اگر گذشتگان ما در اين زمينه كار ريشه‌اي كرده بودند، امروز شايد برخي ناهنجاري‌ها نبوديم.
در ابتداي اين ديدار آبايي، معاون فرهنگي و تربيتي مجتمع آموزشي سيدالشهداء، ضمن معرفي اجمالي جامعه تعليمات اسلامي و بيان سابقه تأسيس اين نهاد آموزشي، به تشريح برنامه‌هاي مجتمع سيدالشهداء يزد در حوزه كتاب و مطالعه پرداخت.