زمان : 19 Azar 1389 - 21:20
شناسه : 28236
بازدید : 3878
دبير ستاد اقامه نماز استان يزد درجمع جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تفت: امام حسين(ع) عاشق نماز بود دبير ستاد اقامه نماز استان يزد درجمع جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تفت: امام حسين(ع) عاشق نماز بود

دبير ستاد اقامه نماز استان يزد درجمع جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تفت:

امام حسين(ع) عاشق نماز بود

دبير ستاد اقامه نماز استان يزد درجمع جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تفت: امام حسين(ع) عاشق نماز بود و نماز معشوق حسين و نمي شود محرم و عزاداري برپا شود ومعشوق حسين (ع) ناديده گرفته شود.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان تفت، صبح امروز " حجت الاسلام و المسلمين نبي پور " در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تفت كه در منزل امام جمعه برگزار شد گفت: آنچه كه حسين(ع) را به اوج عزت رساند مقام عبوديت او در برابر خدا بود كه خود نيز پرورش يافته مكتب امام و امامت بودند.

وي گفت: به همه اعلام كنيد كه در پرتو نماز است كه به اخلاق نماز،آداب نماز و تاثير نماز در شئونات فردي،اجتماعي،اقتصادي و اجتماعي مي رسيم. امام حسين(ع) عاشق نماز بود و نماز معشوق حسين و نمي شود محرم و عزاداري برپا شود ومعشوق حسين (ع) ناديده گرفته شود.

نبي پور افزود: تا مهر قبولي نماز بر پرونده ما خورده نشود ديگر اعمال ما حتي عزاداري براي امام حسين قبول نيست، فقط در سايه اين فريضه كه افضل الفرائض است مي توانيم بندگي خود را به خدا و دوستداري خود را به اهل بيت نشان دهيم و بدانيد كه استعانت از نماز در صدر همه استعانت هاست. وي با بيان اينكه امام حسين را در هيئتها و زنجيرزني ها پيدا نكنيد علت سستي و ضعف در برابر نماز را نرسيدن به باورهايي دانست كه در پرتو نمازبه آن ميرسيم.

دبير ستاد اقامه نماز يزد با يادآوري اين كه نبايد اين ديد در اذهان جا بيفتد كه نماز هم دولتي شده و دولت رسالت نماز را برعهده گرفته است، از روحانيون خواست جايگاه و عظمت و اهميت نماز را در بين مردم بخصوص نسل جديد و جوان جا بيندازند ومردم خودجوش ، حركت عميق و گسترده اي در جهت اقامه نماز انجام دهند.

فرماندار تفت هم در اين جلسه گفت: زيرساخت كارهاي فرهنگي نماز است و اگر ما بخواهيم يك جامعه ديني،مدرسه ديني و يك شهر مذهبي داشته باشيم بايد از نماز شروع كنيم و بدانيم كه نماز است كه همه ما را از فحشا و منكرات دور نگه ميدارد.

"سيداحمد عبودتيان" با اشاره به اينكه تجهيز نمازخانه هاي مدارس و تشويق دانش آموزان به خواندن نماز اول وقت در مدارس و مساجد بايد به عنوان پايه اصلي برنامه هاي ستاد باشد گفت:اين وظيفه شما روحانيون است كه جاذبه خواندن نماز را در مدارس و بين دانش آموزان ايجاد كنيد و با تبليغات گيرا و مؤثر دانش آموزان را به نمازخانه ها بكشانيد.

در اين نشست از طرف ستاد اقامه نماز استان 20 ميليون ريال جهت اجراي برنامه هاي ستاد نماز شهرستان در خصوص تجهيز نمازخانه هاي مدارس ،ادارات و برگزاري نماز باكيفيت در مساجد شهرستان اختصاص داده شد.

یزدفردا