زمان : 19 Azar 1389 - 00:29
شناسه : 28224
بازدید : 5572
سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (18):حمیدرضا شاه آبادی معاون تولید کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان کشور در سمينار يك روزه مربيان و كارشناسان استان يزد: سمت و سوی تولیدات کانون مراکز هستند سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (18):حمیدرضا شاه آبادی معاون تولید کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان کشور در سمينار يك روزه مربيان و كارشناسان استان يزد: سمت و سوی تولیدات کانون مراکز هستند

سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (18):

حمیدرضا شاه آبادی معاون تولید کانون پروشی کشور در سمينار يك روزه مربيان و كارشناسان استان يزد:

سمت و سوی تولیدات کانون مراکز هستند



یزدفردا :معاون تولید کانون در بخشی از سخنان خود در جمع مربیان مراکز استان یزد با اشاره به سیاست های مدیریت جدید کانون در حوزه نشر گفت: سمت و سوی تولیدات کانون اعم از کتاب، فیلم و انیمیشن، مراکز هستند و از جریانی که مخاطب غیرکانونی را مد نظر داشته باشد دور می شود.
حمیدرضا شاه آبادی، با بیان اینکه تولیدات ما باید پاسخگوی مراکز فرهنگی هنری ما باشد خاطر نشان ساخت: درعرصه تولید آثار کانونی، از نظرات همکاران فعال در مراکز استفاده خواهیم نمود و در این راستا شناخت نیازهای اولیه مراکز در حوزه فیلم و کتاب و چرایی ناشناخته بودن تولیدات کانون در مراکز، مورد بررسی این معاونت قرار خواهد گرفت.
وی از افزایش بیش از 30 عنوان رمان نوجوان تا سال آینده و 30 عنوان انیمیشن بر مبنای کتاب های کانون ساخته شده به کتابخانه های کانون کشور تا تابستان سال آینده خبر داد.
شاه آبادی افزود: در راستای ارتباط مؤثر بین مربیان و همکاران تولید، فصلنامه ای با عنوان دستنامه، با موضوع معرفی تولیدات کانون، کتاب، فیلم و سرگرمی نیز در آینده نزدیک، چاپ و به مراکز فرستاده خواهد شد.

وی در بخشی از سخنانش گفت: یکی از مبانی توسعه، ترویج کتاب، مطالعه و ارائه کتاب است که گرایش به کتاب در کشور ما بهترین شرایط را دارد. این امر در مقایسه ایران با کشورهای دیگر مثلا در آسیا و اقیانوسیه با وجود تعدد زبان ها، نزاع قومی، ترویج کتاب و مطالعه آن، با مشکل مواجه است.
شاه آبادی افزود: این ویژگی سنتی ماست که توانستیم با اقوام مختلف با وجود زبان ها و گویش ها در کنار یکدیگر زندگی کنیم . اگر بنای تخت جمشید را مشاهده نمایید در سنگ تراشه ها و ستون های آن جلوه ای از هنر اقوام، مصری، یونانی و آشوری دیده می شود. روح ایرانی توانسته هنراین اقوام را به یکدیگر متصل کند و پدیده ای را به نام تخت جمشید ایجاد نماید که نظیر آن در هیچ کدام از اقوام مصری یا یونانی وجود ندارد.
وی ادامه داد: در کشور ما مانند کشورهای دیگر منطقه ای به نام صعب العبور وجود ندارد و با طراحی برنامه های فرهنگی به دورترین مناطق ایران کتاب می رسد که نمونه آن، کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. همه اینها در کنار ثروتهای طبیعی و سرمایه انسانی نیروی جوان ایرانی، ما را ملتی پویا و در حال رشد خواهد ساخت.
معاون تولید کانون یکی از محل های زنده نمودن این سرمایه های ارزشمند را مراکز فرهنگی هنری کانون دانست و گفت: همین اعضاء کانونی در آینده، سازنده این کشور خواهند بود. آنها متفکران بزرگی می شوند که آینده کشور را متحول می کنند.