زمان : 19 Azar 1389 - 00:26
شناسه : 28223
بازدید : 4933
سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (17):محمدباقر آدوسی معاون فرهنگی کانون پرورشی کشور در سمينار يك روزه مربيان و كارشناسان استان يزد:: اتاق فکر در استان ها تشکیل می شود سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (17):محمدباقر آدوسی معاون فرهنگی کانون پرورشی کشور در سمينار يك روزه مربيان و كارشناسان استان يزد:: اتاق فکر در استان ها تشکیل می شود

سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (17):

محمدباقر آدوسی معاون فرهنگی کانون پرورشی کشور در سمينار يك روزه مربيان و كارشناسان استان يزد::

اتاق فکر در استان ها تشکیل می شود


یزدفردا "معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تشکیل اتاق فکر استان ها در سال جاری خبر داد و افزود: اتاق فکر به دنبال فعالیت یک هفته با کانون صورت گرفت که در وهله اول فلسفه، چیستی و چرایی فعالیت های استان ها را مورد بررسی قرار می دهد و در وهله دوم براساس چیستی و چرایی، فعالیت ها به وسیله روش هایی موجود در سیستم جمع آوری ومستند سازی خواهد شد.
محمدباقر آدوسی خاطرنشان ساخت: در سال های آینده با تشکیل این اتاق فکر کتاب کار، دسته بندی و سطح بندی فعالیت ها، روش ها و روش گذاری ها تعیین خواهد شد.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی امسال با مراکز شروع می شود، اظهار داشت: هدف ما این است که در سازمان، سیاست سازمان و در استان، سیاست استان ابلاغ شود زیرا یک مرکز با مراکز دیگر شباهتی ندارد. نیروی انسانی، اعضاء و امکانات آن، ویژگی های خاص خود را دارد. بنابراین نیازهای هر مرکز را شورای فرهنگی آن مرکز نیازسنجی خواهد کرد که اطلاعات آن از طریق نرم افزار یا شناخت از افراد و یا با مطالعات فرهنگی سطح شهرستان جمع آوری می شود.
آدوسی هدف از انجام این امر را جلوگیری از صدور بخشنامه و دستورالعمل های کشوری دانست و ادامه داد: بر این اساس، مرکز می تواند در یک مسیر نیازها را بررسی کند و در مسیری دیگر توانایی های خود را به سمت امکانات ببرد که تلفیق این دو، حاصل برنامه ریزی در مراکز استان ها است.
وی گفت: یکی از شاخص های ابلاغ شده امسال، شاخص کمی است. به این صورت که هر فعالیت چقدر باید اجرا شود و حداقل و حداکثر زمانی آن و حداقل و حداکثر افرادی که در آن مشارکت دارند چه میزان است.
وی ادامه داد: البته در مرحله بعد به بررسی شاخص های کیفی خواهیم پرداخت. برای مثال چنانچه در شاخص کمی فعالیتی بررسی می شود نتایج به دست آمده چه خواهد بود و با وجود آن به ضعف ها در فرایند آموزش و پژوهش پی خواهیم برد.
آدوسي، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پيش قراولان جبهه فرهنگي خواند و افزود: ما تحت عنوان كانون پرورش فكري كار مي كنيم، نگاه ما پرورشي است آن هم پرورش فكر كه وجه تمايز انسان با تمام موجوات ديگر است.
معاون فرهنگی کانون با اشاره به اینکه ما به دنبال اين هستيم كه انسانيت انسان را پرورش دهيم اذعان داشت: مواد اولیه ما انسان است، انسانی که ما می خواهیم او را بسازیم، در حالی که برای ساختن انسان یا همان کودک دو نگاه وجود دارد، يك نگاه آموزش و پرورشي است، در راستای متخصص پروري است. در واقع در اين فرايند انديشه به دانش مبدل مي شود اما هدف ما در کانون متخصص پروري نيست. ما به دنبال آن هستيم تا انسان را به خاطر وجود انسانيت وی پرورش دهيم و در این راه از دانش وانديشه بهره مي بريم. بنابراین در مراحل تربيت، فرايند تربيتي براي ما قابل توجه است.