زمان : 19 Azar 1389 - 00:23
شناسه : 28222
بازدید : 4857
سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (16):رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور در سمينار يك روزه مربيان و كارشناسان استان يزد: مربیان، اهمیت اوقات فراغت را برای والدین اعضاء تشریح نمایند. سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (16):رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور در سمينار يك روزه مربيان و كارشناسان استان يزد: مربیان، اهمیت اوقات فراغت را برای والدین اعضاء تشریح نمایند.

سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (16):

مدیرعامل کانون کشور در سمينار يك روزه مربيان و كارشناسان استان يزد:

مربیان، اهمیت اوقات فراغت را برای والدین اعضاء تشریح نمایند.


مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در صبح دومین روز سفر خود به استان یزد در نشست صمیمانه با مربیان کانون استان در مرکز شماره سه یزد، ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع مربیان استان یزد با اشاره به اینکه باید اهمیت اوقات فراغت برای والدین اعضاء مراکز تشریح شود، تاکید کرد: مراکز فرهنگی هنری کانون و مربیان باید در راستای تحقق این امر، مديريت، برنامه ريزي و هدف گذاري نمایند و با دعوت از والدين آنها را با نوع نگاه و نوع فعالیت کانون آشنا نمایند تا از این طریق براي آنها تحلیلی در مورد فعالیت های کانون انجام دهيم و از آنها بخواهیم که اقتصاد اوقات فراغت را رعایت نمایند و تاکید نماییم که اوقات فراغت خرج دارد .
سید صادق رضایی اظهار داشت: عضو در زمان كودكي که بهترين زمان عمر وی است در اوقات فراغت که بهترين لحظه زندگی است در کنار مربياني كه برای انجام فعالیت ها انگيزه دارند، قرار می گیرد.
وی تبیین تعریف و کارکرد اوقات فراغت، برنامه ریزی و نظارت بر آن را دارای اهمیت دانست و گفت:عضو کودک و نوجوان که بیشترین زمان را برای فراغت دارد، به انتخاب و اختیار خود، زمان فراغتش را به کانون اختصاص می دهد، این در حالی است که سازندگی فکری، روحی و معنوی در مدرسه صورت نمی گیرد، چرا که دانش آموز برای حضور و انجام تکلیف مدرسه اجبار دارد.
رضایی با اشاره به اینکه برای پژوهش فرهنگ یک ملت باید فرهنگ زمان اوقات فراغت آن ملت را مورد بررسی قرارداد، خاطرنشان ساخت: علمی ترین تعریف اوقات فراغت از دیدگاه تربیتی، جامعه شناسی، روانشناسی و علوم قرآنی این است که وقت و مديريت وقت براي خود فرد باشد، با عقل و اراده انتخاب كند، از فعاليت انجام شده لذت ببرد، با انجام آن به انبساط روحي و رواني، نشاط و شادابی و اعتدال برسد و اینکه برای ادامه آن انگیزه داشته باشد. چون فرد در زمان فراغت اختیاری عمل می کند.
وی گفت: مخاطب اصلي ما در کانون انسان است انساني كه در شريف ترين لحظه زندگي خود يعني كودكي و دربهترين لحظه عمر در کنارما است، كودكاني كه خالي الذهن هستند به آن معنا که ذهن آنها ظرفيت و امكان دريافت تمام خوبي هاي عالم را دارد.
وی در بخشی از سخنان خود در خصوص سفرش به یزد گفت: سفرهای استانی با هدف ایجاد آشنایی با قابليت هاي استان ها و بررسی مشکلات آنها از نزدیک صورت می گیرد.


معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت.