زمان : 19 Azar 1389 - 00:10
شناسه : 28216
بازدید : 4868
سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (10):بازديد مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ، معاون فرهنگي و توليد، از سرای آذر یزدی منزل اهدائی مهدی آذریزدی  به کانون +گزارش تصویری سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (10):بازديد مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ، معاون فرهنگي و توليد، از سرای آذر یزدی منزل اهدائی مهدی آذریزدی به کانون +گزارش تصویری

سفر سه روزه مدیرکانون کشور به یزد (10):

بازديد مدیرعامل، معاون فرهنگي و توليد، از سرای آذر یزدی+گزارش تصویری


یزدفردا "تاکید مدیرعامل کانون برتقویت فعالیت انیمیشن در چند مرکز استان یزد، در بازديد از برنامه هاي نقد فيلم مركز شماره 2

مرکز شماره دو کانون یزد، منزل اهدایی مهدي آذریزدی به کودکان شهر و دیارش، يكي ديگر از برنامه هاي بازدید مدیرعامل، معاونین فرهنگی و تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

به گزارش روابط عمومي كانون استان يزد، سیدصادق رضایی و همراهان وی در این مرکز از کتابخانه ودیگر فضاهای آن بازدید نمودند و در ادامه، فیلم کوتاه "دست های پدرم"، ساخته یکی از اعضاي نوجوان مرکز را در سالن نمایش فیلم مرکز شماره 2 تماشا كردند.

مسئول مرکز دو یزد در تشریح ساخت این فیلم گفت: شیرآقا عرب عضو این مرکز که اصلیتی سیستان و بلوچستانی دارد سازنده فیلم کوتاه دست های پدرم است. پدر او که عارضه نخاعی داشت در نزدیکی همین مرکز بساط تعمیرات کفش داشت. با پیشنهاد نوجوانان مرکز، ساخت فیلم در مورد پدر شیرآقا، دغدغه همه بچه ها شد.

فریبا تکبیری خاطرنشان ساخت: اعضاء دختر مرکز نیز مستند روایت جاوید را با موضوع مسجدجامع یزد ساخته اند و فیلم دیگری که در حال حاضر در مرحله فیلمنامه است دو قلوهاست که نویسندگی و کارگردانی آن را سيد حسين میرقاسمی یکی از مربیان مرکز برعهده خواهد داشت.

وی در خصوص پیشینه نمایش فیلم ونقد آن در مرکز تصریح کرد: از اواخر سال 84 این فعالیت با تماشای فیلم کارگردان های کانونی مانند مجید مجیدی و عباس کیارستمی ونقد آنها کلید خورد که اعضاء با شرکت در جلسات نقد فیلم مركز با روش درست فیلم دیدن و نقد فیلم آشنا شدند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این بازدید به تقویت فعالیت انیمیشن در چند مرکز استان یزد تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه این مرکز یکی از مراکز فعال فیلمسازی در استان است باید در خصوص تجهیز اختصاصی این فضا به دستگاه ها و میزکار انیمیشن اقدام شود.

وی تاکید کرد: این فعالیت هنری را می توان در سه بخش اعضاء، مربیان و عضو و مربي باهم برنامه ریزی کرد.

عکس:فائزه سالاری


یزدفردا