زمان : 17 Azar 1389 - 19:01
شناسه : 28191
بازدید : 5487
دبیر اولین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری:احیاء فرهنگ وقف از اهداف جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری است دبیر اولین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری:احیاء فرهنگ وقف از اهداف جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری است

دبیر جشنواره اولین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری

احیاء فرهنگ وقف از اهداف جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری است



یزدفردا "حجت الاسلام حسین ولی در گفتگو با خبرنگار ما در ابرکوه اهداف و برنامه های اولین جشنواره فرهنگی و هنری اوقاف با عنوان وقف چشمه همیشه جاری را بر شمرد.
دبیر جشنواره اولین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری اظهار داشت: این جشنواره در 4 مرحله شامل مسابقات فرهنگی ادبی هنری، نشست های آموزشی، نشست های علمی تخصصی و همایش برگزار می شود.
وی یکی از برنامه های این جشنواره را، برگزاری همایشی، با همکاری جهاد دانشگاهی استان یزد در اسفند ماه و با دعوت از دکتر رحیم پور ازغدی در سالن شاهدیه و با حضور دانشجویان ذکر نمود.
ولی، جلسه علمی با اصناف در مورد احیاء وقف و همکاری با ارشاد اسلامی و 3 نشست با انجمن فیلمنامه نویسان، خطاطان و عکاسان و نشست با اعضاء هنرهای تجسمی و تئاتر را نیز از دیگر برنامه های این جشنواره دانست.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه شروع جشنواره را از روز شنبه 13 آذر اعلام نمود.
به گفته ولی، در این جشنواره، نشست های مختلفی از جمله ،نشست آموزشی با خانواده اوقاف در باغ دولت آباد و نشست آموزشی با واقفین،متولیان و مستأجرین اوقاف نیز برگزار می شود، همچنین یک نشست نیز، با مدیران میانی و مالی استانی خواهیم داشت .
نشست با حوزه علمیه برادران و خواهران نیز، که در تاریخ های اول و جهارم دی ماه برگزار می شود، از دیگر برنامه های این جشنواره سراسری خواهد بود.
ولی افزود: بسته های فرهنگی نیز در تیراژ 3000 نسخه تهیه شده که به روحانیون مبلغ و شرکت کنندگان اهداء می شود.
وی فراخوان مسابقات، در رشته های مقاله نویسی کتاب و عکس، فیلم و فیلمنامه را نیز از دیگر برنامه ها ذکر نمود و افزود: در این مسابقات، برگزیدگان مرحله استانی در مرحله کشوری به رقابت می پردازند و جوائز ارزنده ای نیز به آنان تعلق می گیرد.
تجلیل از برترین های وقف در جلسه اختتامیه نیز، از دیگر برنامه های پیش بینی شده است .
ولی هدف از برگزاری این جشنواره را که به صورت کشوری و در تمام استان ها و شهرستان ها برگزار می شود را، احیاء فرهنگ وقف ، شناساندن احکام و ملزومات وقف و پیدا کردن جایگاه شایسته جهت وقف در جامعه ذکر نمود.