زمان : 16 Azar 1389 - 17:49
شناسه : 28166
بازدید : 4510
ثبت احوال استان یزد پیشتاز راه اندازی سامانه صدور مکانیزه شناسنامه های جدید در کشور ثبت احوال استان یزد پیشتاز راه اندازی سامانه صدور مکانیزه شناسنامه های جدید در کشور

ثبت احوال استان یزد پیشتاز راه اندازی سامانه صدور مکانیزه شناسنامه های جدید در کشور


یزدفردا "استان یزد به عنوان اولین استان کشور ، به سامانه صدور مکانیزه شناسنامه های جدید مجهز شد .

با راه اندازی این سامانه در ادارات ثبت احوال شهرستانهای صدوق ، خاتم و ابرکوه همه ادارات ثبت احوال استان یزد می توانند شناسنامه افراد بالای 15 سال را بصورت مکانیزه صادر نمایند .

مدیر کل ثبت احوال استان یزد در مراسم راه اندازی این سامانه در ابرکوه با اعلام این مطلب اظهار داشت : برای تجهیز همه 11 اداره شهرستان و 1 اداره بخش (نیر) به این سامانه اعتباری بالغ بریک میلیارد و دویست میلیون ریال هزینه شده است .

سید محمد طباطبائی افزود : درمرحله اول طرح تعویض ، فراخوان عمومی برای تعویض شناسنامه ها وجود ندارد و فقط شناسنامه متقاضیان الصاق عکس و دریافت المثنی و نیز افراد 15 ساله که دوبرگی و فاقد صفحه ازدواج وطلاق می باشد تعویض خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه خانواده معظم شهداء و ایثارگران در اولویت اول طرح تعویض شناسنامه قرار دارند تصریح کرد: در مراسم راه اندازی این سامانه در شهرستانهای استان که در یک ماه گذشته انجام شد، شناسنامه ائمه جمعه و فرمانداران همه شهرهای استان بصورت مکانیزه صادر و به آنان تقدیم شده است .

مدیر کل ثبت احوال استان یزد اظهار امیدواری کرد : تا پایان سال 1392 شناسنامه همه شهروندان این استان تعویض شود .