زمان : 16 Azar 1389 - 17:01
شناسه : 28156
بازدید : 4708
حضور فعال فیلمساز یزدی در جشنواره های مختلف سراسری و بین المللی حضور فعال فیلمساز یزدی در جشنواره های مختلف سراسری و بین المللی

حضور فعال فیلمساز یزدی در جشنواره های مختلف سراسری و بین المللی


علیرضا دهقان فیلمساز فعال یزدی با فیلم مستند بوی گردو توانست دیپلم افتخار جشنواره ملی دانشجویی را از آن خود کند .
همچنین معاونت سازمان صدا و سیما از فیلم مستند آفتاب آبادی ساخته علیرضا دهقان تقدیر بعمل آورد.
بنابراین گزارش در اولین جشنواره بین المللی قر ان و عترت (تسنیم) هم دهقان با فیلم مستند نخل دخت زندگی کاندیدای بخش مستند شد و جایزه بهترین نویسندگی متن فیلم مستند به حسین روشن بخش یزدی برای فیلم نخل درخت زندگی اهدا شد.
او مدتی پیش با فیلم داستانی اینجا خانه ماست در بخش مسابقه جشنواره بین المللی چشم سوم هند که در شهر دهلی برگزار شد حضور داشت.
این کارگردان نیز با فیلم داستانی تالاس که چندی پیش جایزه بهترین استعداد جوان جشنواره منطقه ای سینمای جوان را از آن خود کرده بود در بخش مسابقه بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و بخش بین الملل چهلمین جشنواره فیلم رشد حضور پیدا کرد. .
همچنین او امسال با فیلم مستند بوی گردو در بخش قاب نو(مرور آثار مستند سازان یزد) در جشنواره بین المللی سینما حقیقت حضور داشت
علیرضا دهقان فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنر و معماری تهران است . او تا کنون موفق به ساخت12 فیلم کوتاه مستند و داستانی شده است که سابقه حضور در 50 جشنواره داخلی و خارجی و کسب 25 جایزه از آنها را در کانامه خود دارد.