زمان : 15 Azar 1389 - 20:43
شناسه : 28143
بازدید : 4571
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد  تشکیل ستاد آبیاری تحت فشار در استان یزد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد تشکیل ستاد آبیاری تحت فشار در استان یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد


تشکیل ستاد آبیاری تحت فشار در استان یزد


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار ما، هدف جهاد کشاورزی را بهینه کردن مصرف آب در استان ذکر نمود.

ابرقوئی خاطر نشان ساخت :در حال برنامه ریزی و ترویج مصرف بهینه اب در استان و شهرستان ها هستیم و در این مسیر، آبیاری تحت فشار و بارانی را به عنوان رویکرد مد نظر قرار داده ایم.

وی افزود:اعتبارات بسیار خوبی نیز جهت این موضوع در نظر گرفته شده و بنا داریم به جهت فعال کردن هر چه بیشتر آبیاری تحت فشار در استان یزد، نسبت به تشکیل ستادی به نام ستاد آبیاری تحت فشار اقدام نمائیم.

ابرقوئی وظیفه این ستاد را نظارت مداوم و پیگیری این مسئله عنوان و اظهار امیدواری کرد که با تشکیل این ستاد، بتوان در کوتاه مدت سطح وسیعی از اراضی زراعی و باغی را با آبیاری تحت فشار پوشش داد.

ابرقوئی خاطرنشان ساخت که تنها در سایه این سیاست گذاری است که می توان راندمان آبیاری در استان یزد را، بیش از آبیاری های مرسوم و سنتی افزایش داد.

وی از وضعیت آبیاری غرقابی در استان یزد اظهار نارضایتی نمود و اظهار داشت که با گسترش آبیاری های نوین، می توان بخشی از خسارت های وارد شده بر اثر خشکسالی را کاهش داد.

وی میزان استفاده کشاورزان استان یزد از سیستم های آبیاری های تحت فشار را مطلوب ندانست.

ابرقوئی همچنین از تلاش مجموعه خود در تحت پوشش قرار دادن بیش از نیمی از اراضی کشاورزی استان یزد توسط سیستم های آبیاری نوین در چند سال آینده خبر داد.