زمان : 15 Azar 1389 - 20:40
شناسه : 28142
بازدید : 4522
معاون اول رئیس قوه قضائیه در گردهمایی علم هدایت ویژه ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و مبلغات استان یزد معاون اول رئیس قوه قضائیه در گردهمایی علم هدایت ویژه ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و مبلغات استان یزد

معاون اول رئیس قوه قضائیه در گردهمایی علم هدایت ویژه ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و مبلغات استان یزد

معاون اول رئیس قوه قضائیه با اشاره به جمله حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند،" محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است،" گفت: کشور ایران را عاشورا و آموزه های حادثه کربلا متحول کرده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،،"حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی،" در گردهمایی علم هدایت ویژه ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و مبلغات استان یزد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار و جمعی از روحانیون استان یزد به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام در مسجد حظیره برگزار شد، با اشاره به خصوصیات انسان کامل در قرآن گفت: خداوند متعال به موجب رحمانیت خود ارسال رسل و انزال کتب نموده و آنچه که برای هدایت انسان لازم بوده عنایت فرموده است.
وی با تفسیر آیات ابتدایی سوره مباركه الرحمن افزود: انسان دارای دو آفرینش جسم و جان است که انسانیت انسان در پرتو قرآن شکل گرفته و اگر انسان با مبدا هستی ارتباطی نداشته و با دستورات الهی و وحی تربیت نشده باشد انسان کامل به معنای قرآن نیست.
معاون اول رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: انسانیت انسان با توجه به باید ها و نباید های الهی و توجه به آیات قرآن شکل می گیرد.
وی در ادامه با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام به حسن خلق در انسان ها و رسیدن به مکارم اخلاق گفت: معرفت نسبت به ولایت، محبت و عمل صالح از توصیه های امام صادق (ع) برای رسیدن به مکارم اخلاق است.
معاون اول رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فقه و ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت: ولی فقیه کسی است که کارشناس دین باشد و بر تمامی دستورات اسلام مسلط بوده و امت را به سمت و سوی خدایی شدن هدایت کند.
ولی فقیه عقائد اسلامی، اخلاق فاضل و نیکو و باید ها و نبایدها را در جامعه تزریق می کند.
وی جامعه دینی را برخوردار از دو ویژگی بارز دانست و افزود: در راس نظام دینی ولی فقیه حکومت می کند که حکم او حکم خداست و تمامی جامعه از احکام دین در لایه های مختلف سیاسی ، اجنماعی، اقتصادی، فرهنگی و... بهره مند می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به جایگاه علما و روحانیت در جامعه اسلامی گفت: علماء هدایتگران و مرشدان جامعه هستند که بر خلاف همه تبلیغات منفی و بدخواهی های دشمنان بعد از گذشت 30 سال از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران مطمئن ترین قشر به عنوان مرجع، ملجاء و پناهگاه برای مردم روحانیت است.
وی با اشاره به سخن حضرت امیرالمومنین علی(ع) گفت: علما دو میثاق تعلیم و تعدیل با خداوند متعال بسته اند که باید نفوس مستعد را شناسایی و در جهت تربیت آن تلاش کرده و با مفاسد اجتماعی برخورد و عدالت را در جامعه اجرا کنند.
معاون اول رئیس قوه قضائیه با اشاره به ماه محرم افزود: عاشورا باعث احیای دین شد و تحقق دین از باورها و اجرایی شدن دستورات اسلام با عاشورا به حقیقت پیوست.
وی با اشاره به شخصیت حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام با هنر خود و بهره گیری از آموزه های دین اسلام انقلاب فرهنگی ایجاد کرد و نیروهای مستعد برای سرنگونی حکومت طاغوت را تربیت کرد.
رئیسی با اشاره به وظیفه خطیر روحانیت در تبلیغ دین مبین اسلام و ترویج فرهنگ عاشورا در ماه محرم گفت: جلوه عاشورا در بین مردم سال به سال بیشتر می شود و وظیفه روحانیت روشنگری حادثه کربلا و بصیرت دهی به مردم است.
وی افزود: محوری ترین نکته که مملکت را در برابر فتنه فتنه گران و دشمنی دشمنان بیمه می کند آموختن درس های عاشورا و کسب بصیرت است.
استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به دوران زندگی حضرت اباعبدا... الحسین(ع) از بدو تولد تا لحظات شهادت ایشان گفت: چه زیباست زندگی اباعبدا... در زمان تولد، دوران نبوت پیامبر، همراهی پدر در دوره 25 ساله سکوت و حضور در جنگ های صدر اسلام، دوران حکومت پدر، بیعت با برادر، سفر به مکه مکرمه، عزیمت به سرزمین نینوا به همراه خاندان پاکش و در نهایت زندگی باعزت و شهادت سید و سالار شهیدان که ان شاءالله الگویی باشد برای همه کسانی که خواستار عزت و شهادت هستند.
فلاح زاده در ادامه ضمن اشاره به عظمت غم و اندوه حادثه عاشورا گفت: اگر داستان کربلا بر سنگ دلان نیز گفته شود قلب و دل آنان را محزون خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پیروی از اهداف متعالی امام حسین (ع) از قیام عاشورا افزود: قیام امام خمینی(ره) برگرفته از قیام عاشوراست و تبیین حادثه کربلا و دوری جستن از حواشی منفی و خرافات در ایام محرم وظیفه همه مردم در مجالس و روضه ها است.