زمان : 15 Azar 1389 - 19:49
شناسه : 28135
بازدید : 5049
موفقیت یزدی ها  در نخستین جشنواره رسانه و محیط زیست موفقیت یزدی ها در نخستین جشنواره رسانه و محیط زیست

موفقیت یزدی ها  در نخستین جشنواره رسانه و محیط زیست

مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه و محیط زیست با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، قائم مقام سازمان صدا و سیما ، همچنين اعضاي هيات انتخاب و داوري نهايي آثار و اساتيد حوزه محيط زيست ، ارتباطات و رسانه و جمعي از صنايع دوستدار محيط زيست در محل سالن سبز پارک طبیعت پردیسان در تهران برگزار شد .
در آیین اختتامیه جشنواره و در میان 2 هزار و 310 اثر ارسالی به دبیر خانه جشنواره ، سه اثر از استان یزد دربخش های آثار پژوهشی و نیز فیلم مستند حائز رتبه برتر گردیدند و جایز خود را از دست معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور دریافت نمودند .
در بخش آثار پژوهشی پایان نامه کارشناسی ارشد آقای مسعود طوفان در رشته روابط بین الملل با عنوان چگونگی مواجهه نظام بین الملل با بحران تغییرات اقلیمی حائز رتبه اول گردید و تندیس و لوح تقدیر جشنواره را به خود اختصاص داد .
این پایان نامه به بررسی بحران تغییرات اقلیمی از منظر سیاست بین الملل پرداخته است و عنوان می نماید موضوع تغييرات آب و هوایی به يكي از آوردگاههاي مهم در صحنه ديپلماسي و سياست خارجي كشورها مبدل شده است.
در دیگر بخش آثار پژوهشی نیز کتاب شاپرک و هستی از سرکار خانم سمیه محمدی پناه حائز رتبه سوم شد و لوح تقدیر جشنواره به آن تعلق گرفت . این اثر داستانی به موضوع آلودگي هوا مي پردازد و براي گروه سني كودك و نوجوان به رشته تحرير درآمده است .
در بخش فیلم های مستند بلند نیز کاری از سید محمد شمس الدینی با عنوان جنگل باغ شادی رتبه سوم جشنواره را به خود اختصاص داد .
آقای شمس الدینی از مستند سازان پرتلاش استان یزد است که در این فیلم به معرفی جنگل های منحصربفرد باغ شادی در شهرستان خاتم و جاذبه های آن می پردازد و زندگی جنگل نشینان و روستاییان درآن را به تصویر می کشد .
گفتني است در آيين تقدير از برگزيدگان نخستين جشنواره ي رسانه و محيط زيست ، حدود هزار نفر از دوستداران محيط زيست ، خبرنگاران، هنرمندان ، اساتید و پژوهشگران حوزه محيط زيست از ميهمانان اين مراسم بودند . همچنين در بخش نشان طلايي آهوي ايراني از 5 اثر برگزيده تقدير ويژه به عمل آمد.
موسيقي سنتي بختياري ، مراسم ذكر خنجر ترکمانان ، موسيقي آذري و همچنين اجراي موسيقي زنده توسط گروه مجيد اخشابي ، بخش ديگري از برنامه هاي اين آيين با شكوه بودند.
شایان ذکر است تعداد 35 نفر از اساتید دانشگاه و صاحب نظران بخش اطلاع رسانی کشور کار داوری آثار را بر عهده داشتند .

یزدفردا