زمان : 15 Azar 1389 - 18:41
شناسه : 28122
بازدید : 4664
نظر وزارت کشور درباره کانديداهای جريان سياسي و عناصري كه فتنه سال 88 را به وجود آوردند نظر وزارت کشور درباره کانديداهای جريان سياسي و عناصري كه فتنه سال 88 را به وجود آوردند

نظر وزارت کشور درباره کانديداهای جريان سياسي و عناصري كه فتنه سال 88 را به وجود آوردند

یزدفردا "مدير كل سياسي وزارت كشور گفت: احترام و پايبندي به قاعده رقابت سياسي اساسي ترين اصول مردم سالاري و نفاق سياسي سم مردم سالاري است.

به گزارش یزدفردا : محمود عباس زاده مشكيني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه شرايط افرادي كه مي توانند در انتخابات كانديدا شوند را قانون مشخص مي كند، گفت: جريان سياسي و عناصري كه فتنه سال 88 را به وجود آوردند و علايم آشكار اين فتنه نيز روشن بود اثبات كردند علاوه بر اينكه به قانون پايبند نيستند به نهادهاي قانوني و تصميم و حكم اين نهادها نيز پايبند نيستند.

وي افزود: اين جريان نشان داد در صورتيكه با اقبال عمومي مواجه نشود به رأي مردم تمكين نمي كنند.

مدير كل سياسي وزارت كشور تصريح كرد: در چنين فضايي بديهي است كه كساني كه براي قبول مسئوليت مشخص وارد عرصه رقابت انتخاباتي مي شوند مي بايست پيشاپيش تكليف خود را با قانون و ساز و كار انتخابات و نظارت قانوني مشخص نمايند.

وي با تاكيد به اينكه اين افراد مي بايست تكليف خود را با اصول و مباني نظام سياسي كه قصد دارند در آن چارچوب مسئوليت و ماموريتي را بپذيرند مشخص نمايند افزود: مردم به عنوان صاحبان اصلي كشور براي داوطلبان حاضر در عرصه انتخابات در چارچوب قانوني در جهت انجام كار و وظيفه اي مشخص وكالت مي دهند.

عباس زاده مشكيني تصريح كرد: نمي توان از مردم براي انجام كار مشخص وكالت گرفت و بعدا بر خلاف آن با ساختارهاي مورد احترام مردم در افتاد و مصالح و منافع ملي را متزلزل ساخت بنابراين داوطلب حضور در عرصه انتخابات بايد تكليف خود را با اصول و مباني نظام سياسي مشخص كند.

وي با تاكيد بر اينكه در هيچ جاي دنيا از كسي قابل پذيرش نيست كه در چارچوب يك نظام سياسي براي انجام وظيفه مشخص از مردم راي بخواهد اما بعد از آوردن راي در جهت تزلزل مباني آن نظام قدم بردارد اظهار داشت: اينكه عده اي در چارچوب يك نظام و به پشتوانه مردم قدم به عرصه انتخاباتي گذارند و به دليل آنكه رای نياورده اند به قانون و نهادهاي قانوني و خواست مردم پشت پا زنند يك نفاق آشكار است و از هيچ بازيگري، در هيچ نظامي پذيرفته نيست.

وي افزود: احترام و پايبندي به قاعده رقابت سياسي اساسي ترين اصل مردم سالاري و نفاق سياسي سهم مردم سالاري است.

عباس زاده با اشاره اينكه رفتار اين جريان كه داعيه اصلاح طلبي را داشتند در سال گذشته دشمنان قسم خورده نظام و ملت ايران را كه مستمرا در حال عقب نشيني بودند و خودشان را آماده مي كردند بر خلاف ميل باطنيشان جايگاه ايران در نظام بين الملل را بپذيرند اميدوار و در مقابله با ملت ايران گستاخ تر ساخت، اذعان داشت: مردم ايران در انتظار عنابه عناصر اين جريان مي باشند چراكه اصلاح طلبي صرفا يك شعار و لق لقه زبان نيست.

وي افزود: نمي توان از طرفي داعيه اصلاحات داشت و از طرف ديگر در جهت تخريب مباني ارزشي نظام سياسي و اصول قانون اساسي و تهدید منافع ملي و مصالح ملت با دشمنان تابلودار نظام همراه شد


یزدفردا