زمان : 15 Azar 1389 - 18:01
شناسه : 28121
بازدید : 5199
در دادگاه شكايت از مدير مسئول روزنامه ايران:افشاي بخشي از مسائل اقتصادي سياسي و امنيتي مهدي هاشمي- مدير مسئول  ايران تبرئه شد-اطلاعیه دادستانی تهران : انتشار لایحه دفاعیه مدیرمسئول روزنامه ایران پيگرد قانوني به دنبال دارد در دادگاه شكايت از مدير مسئول روزنامه ايران:افشاي بخشي از مسائل اقتصادي سياسي و امنيتي مهدي هاشمي- مدير مسئول ايران تبرئه شد-اطلاعیه دادستانی تهران : انتشار لایحه دفاعیه مدیرمسئول روزنامه ایران پيگرد قانوني به دنبال دارد

در دادگاه شكايت از مدير مسئول روزنامه ايران رقم خورد


افشاي بخشي از مفاسد اقتصادي سياسي و امنيتي مهدي هاشمي-

مدير مسئول روزنامه ايران تبرئه شد

یزدفردا :مدير مسئول روزنامه ايران تبرئه شد

مدير مسئول روزنامه «ايران» با اكثريت آراي هيأت منصفه مطبوعات از شكايت مهدي هاشمي تبرئه شد.
علي‌اكبر كسائيان، دبير هيأت منصفه مطبوعات با اعلام اين خبر اظهار داشت: هيأت منصفه مطبوعات در خصوص شكايت مهدي هاشمي از كاوه اشتهاردي، مدير‌مسئول روزنامه ایران به اتهام افترا، وي را به اتفاق آرا مجرم ندانستند. كسائيان افزود: همچنين هيأت منصفه مطبوعات در خصوص اتهام نشر اكاذيب نيز مدير‌مسئول روزنامه ایران را به اتفاق آرا مجرم ندانست.
دبير هيأت منصفه مطبوعات تصريح كرد: روزنامه «وطن امروز» به مديرمسئولي محمد آخوندي به اتهام نشر مطالب خلاف واقع با رأي اكثريت قريب‌ به‌اتفاق هيأت منصفه مطبوعات، مجرم شناخته نشد. وي خاطر‌نشان كرد: همچنين سايت خبري و اطلاع‌رساني «جهان‌نيوز» با رأي اكثريت قريب به‌اتفاق هيأت منصفه مطبوعات مجرم شناخته نشد.
گفتني است در جلسه ديروز با وجود همكاري و موافقت صريح و رسمي رئيس دادگاه؛ خبرنگاران فارس، ايرنا، واحد مركزي خبر و... با ممانعت حفاظت دادگستري، اجازه حضور در اين جلسه علني را نيافتند.

محاكمه مديرمسئول روزنامه ايران با شكايت مهدي هاشمي رفسنجاني به اتهام افترا و نشر اكاذيب در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي سيامك مديرخراساني و با حضور اعضاي هيأت منصفه به طور علني برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 11 صبح ديروز - يكشنبه 14 آذر - هيأت قضايي دادگاه براي رسيدگي به پرونده مدير مسئول روزنامه ایران تشكيل جلسه داد. در ابتداي اين جلسه، نماينده دادستان تهران با قرائت كيفرخواست عليه كاوه اشتهاردي گفت: مدير مسئول روزنامه ایران در تاريخ 26/3/88 مطلبي تحت عنوان «مبارزه با مفاسد اقتصادي را با پرونده مهدي هاشمي آغاز كنيد» را انتشار داده است كه اين مطلب برگرفته از بيانيه 220 تشكل دانشجويي بوده است. با چاپ اين مطلب مهدي هاشمي به اتهام افترا و نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي از مدير مسئول روزنامه ایران شكايت كرده است كه به اتهام افترا به استناد ماده 697 مجازات اسلامي و همچنين نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي براساس ماده 698 قانون مجازات اسلامي و ماده 47 همان قانون، مجازات قانوني مدير مسئول روزنامه ایران درخواست مي‌شود.
سپس محمود عليزاده طباطبايي، وكيل مهدي هاشمي - شاكي پرونده- در جايگاه مخصوص قرار گرفت و در دفاع از موكل خود گفت: اين مطلب كه براساس يكسري برنامه‌ريزي و طراحي سازمان‌دهي شده انتشار يافته، براي تخريب خانواده هاشمي چاپ شده است.
وي افزود: روزنامه ایران با انتشار مطالبي خلاف واقع اقدام به نشر اكاذيب كرده و به موكلم افترا زده است كه در مسائل مالي سوء استفاده‌هايي را كرده است كه هيچكدام صحت ندارد.
سپس كاوه اشتهاردي، مدير مسئول روزنامه ایران به دفاع از خود پرداخت كه متن كامل دفاعيهخود پرداخت .



دادستانی تهران با انتشار اطلاعیه ای از عموم دست اندرکاران مطبوعات ، نشریات ، سایتها و روزنامه ها خواست بموجب قانون از انتشار لایحه دفاعیه اخیر مدیرمسئول روزنامه ایران که روز یکشنبه در دادگاه مطبوعات ارایه شده بود ، خودداری نمایند.




اطلاعیه دادستانی تهران در خصوص خودداری نشریات از انتشار لایحه دفاعیه مدیرمسئول روزنامه ایران

دادستانی تهران با انتشار اطلاعیه ای از عموم مطبوعات ، نشریات ، سایتها و روزنامه ها خواست بموجب قانون از انتشار لایحه دفاعیه اخیر مدیرمسئول روزنامه ایران که روز یکشنبه در دادگاه مطبوعات ارایه شده بود ، خودداری نمایند.


دادستانی تهران با انتشار اطلاعیه ای از عموم دست اندرکاران مطبوعات ، نشریات ، سایتها و روزنامه ها خواست بموجب قانون از انتشار لایحه دفاعیه اخیر مدیرمسئول روزنامه ایران که روز یکشنبه در دادگاه مطبوعات ارایه شده بود ، خودداری نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار لايحه‌ي دفاعيه‌ي آقاي کاوه اشتهاردي، مدير مسؤول روزنامه‌ي ايران، مربوط به محاکمه‌ي مورخ 14آذرماه 1389 شعبه‌ي 76 دادگاه کيفري استان تهران و با عنايت به تبصره‌ي يک ماده‌ي 188 قانون آيين دادرسي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب در امور کيفري مصوب 1378 که مقرر مي‌دارد: «... خبرنگاران رسانه‌ها مي‌توانند با حضور در دادگاه از جريان رسيدگي گزارش مکتوب تهيه کرده و بدون ذکر نام يا مشخصاتي که معرف هوي فردي يا موقعيت اداري و اجتماعي شاکي و مشتکي‌عنه باشد منتشر نمايند تخلف از حکم قسمت اخير اين تبصره در حکم افترا است» و نيز با توجه به بند 6 ماده‌ي 6 قانون مطبوعات (اصلاحي 30فروردین 1379)، انتشار مطالب فوق که متضمن توهين به افراد است، جرم محسوب مي‌شود.

این اطلاعیه افزود: لذا مقتضي است مديران خبرگزاري‌ها، سايت‌ها و روزنامه‌ها از لايحه‌ي دفاعيه‌ي مذکور بهره‌برداري ننموده و چنان‌چه در حال استفاده از آن مي‌باشند، نسبت به حذف مطلب مذکور اقدام نمايند. بديهي است تخلف از اين دستور پيگرد قانوني به دنبال دارد.

گفتنی است روزنامه ایران در شماره 4667 امروزدوشنبه15 آذر 1389  متن کامل دفاعیه را انتشار داده است و بر روی خروجی سایت ایران نیز قابل دریافت  .

یزدفردا