زمان : 13 Azar 1389 - 21:51
شناسه : 28087
بازدید : 5417
مديرعامل شركت خدمات مهندسي آب و خاك: انتظار از يزد استفاده بهينه از منابع آب و خاك است مديرعامل شركت خدمات مهندسي آب و خاك: انتظار از يزد استفاده بهينه از منابع آب و خاك است

مديرعامل شركت خدمات مهندسي آب و خاك:

انتظار از يزد استفاده بهينه از منابع آب و خاك است

مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی اب و خاک کشور
استان یزد از منابع آب و خاک استفاده بهینه کند

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: عباس زارع که به همراه معاون وزیر جهاد کشاورزی به ابرکوه سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار ما در ابرکوه، انتظار از استان یزد را استفاده بهینه از منابع اب و خاک دانست.
مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی اب و خاک کشور ،برنامه های این شرکت را، مطالعه و اجرای طرح های اب و خاک در بخش کشاورزی کشور ذکر نمود.
زارع خاطر نشان ساخت: در شرائط خشکسالی اخیر و در مناطقی مانند ابرکوه ،که بیلان سفره های زیر زمینی منفی بوده و به صورت طبیعی بهینه سازی نشده است ، سرمایه گذاری و نگاه جدیدی جهت استفاده بهینه از منابع موجود نیاز است.
زارع افزود: از استان یزد بواسطه قدمت و پیشکسوت بودن در کشاورزی انتظار می رود که، از منابع اب و خاک خود به نحو مطلوب استفاده نماید.
وی خاطرنشان ساخت: مسئولین نیز می بایست، نسبت به فراهم نمودن محیط لازم جهت این امر بکوشند.

وی از آمادگی شرکت آب و خاک، به عنوان بازوی قوی جهاد کشاورزی و در عمل به رسالت خود، که عمدتأ انجام امور آب و خاک بدون توجه به سودآوری است و در جهت ضرورت های موجود در استان یزد و ابرکوه ،اعم از مطالعه ، نظارت و اجرا نیز خبر داد.
زارع تأکید کرد:قطعا بهره وری آب و خاک در این منطقه می بایست بیش از وضعیت حال حاضر باشد و ضرورت عملیات زیربنائی در این زمینه احساس می شود.
وی در مورد سفر امروز اظهار داشت: قطعأ با حضور معاون وزیر و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، اعتبارات خاصی به این مسئله در استان یزد تعلق خواهد گرفت و ما نیز جهت اجرائی شدن این عملیات ها اعلام آمادگی می کنیم.
زارع هدف از سفر به استان یزد را،برنامه ریزی، سیاست گذاری و اجرای طرح های آب و خاک در این استان ذکر نمود.
به گفته زارع ،استان یزد می تواند با توجه به قدمت و ضرورتی که از لحاظ اقلیمی دارد ، به عنوان پایلوت و نمونه کشوری در بهینه سازی مصرف آب و الگوی کشور باشد و دولت نیزدر مصوبات خود، بهینه سازی مصرف آب در این استان را، به طور نمونه در دست اجرا دارد.