زمان : 13 Azar 1389 - 16:32
شناسه : 28055
بازدید : 4313
اختتامیه سومین مسابقه ملی معماری برگزارشد اختتامیه سومین مسابقه ملی معماری برگزارشد

اختتامیه سومین مسابقه ملی معماری


یزدفردا "مراسم اختتامیه سومین مسابقه ملی معماری به میزبانی موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) و باحضور نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، حجه الاسلام معزالدینی و رئیس اداره فرهنگ یونسکو برگزار گردید.
 این مسابقه با حضور 60 تیم از 43 دانشگاه کشور و به همت گروه معماری موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) در باغ دولت آباد برگزار شده بود.

در ابتدا دکتر میرجلیلی ضمن خوشامد به میهمانان و قدردانی از دست اندرکاران این مسابقه ابراز امیدواری کرد که در سالهای آینده مسابقه معماری به صورت بین المللی برگزار شود.

رئیس اداره فرهنگیونسکو نیز با تمجید از معماری شهر یزد اظهار داشت که این شهر زیبا جان انسان را از خاک به افلاک می برد و زبان انسان را به تحسین و شگفتی می گشاید. دکتر مستکین گفت: این عظمت ها مدیون کسانی است که قبل از اینکه معمار باشند مفتاح بوده اند. وی به نقش اعتقادات در معماری اشاره کرد و این جمله را ستود که در یزد طاق ها را با ایمان زده اند نه با سیمان. وی این خبر خوش را نیز اعلام داشت که به زودی باغ دولت آباد به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت خواهد رسید.

در پایان دکتر آیت اللهی نماینده هیأت داوران با اشاره به اهمیت معمار و معماری به ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقه و شیوه داوری پرداخت. در نهایت گروههای زیر به عنوان تیمهای برتر شناخته شدند:
گروه نقش از دانشگاه هنر اصفهان
گروه آرتیمان از دانشگاه هنر کاشان
گروه کویر از آموزشکده فنی شهید صدوقی
گروه کوبه از آموزش عالی توس مشهد
گروه سیه نا از دانشگاه نوآوران تهران


یزدفردا